HG schimmelreiniger in slaapkamer.

17-08-2019 12:12 11 berichten
Dag allen,

Ja ik je dom geweest. Ik heb gisteren HG schimmelreiniger gebruikt in mijn slaapkamer op een stukje plafond. Ik dacht dat de lucht het met wat uurtjes ventileren weg zou zijn maar helaas. Het is vandaag al een stuk minder maar helemaal lekker voelt het niet Met die bleeklucht dus ik heb maar even in een andere kamer geslapen. In mijn slaapkamer krijg ik hoofdpijn en voel ik gewoon wat irritatie in mijn neus. Iemand hier ervaring mee? Tips?
Ventileren lijkt me de beste optie.

Of misschien er nog over heen boenen met een schone natte doek?
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 12:20
Ventileren lijkt me de beste optie.

Of misschien er nog over heen boenen met een schone natte doek?
Dank voor je antwoord. Ik ga dat nog maar een keer doen ja met een doek.
Moet je dat niet naspoelen met water? Anders kun je lang wachten denk ik.
RikM schreef:
17-08-2019 12:23
Moet je dat niet naspoelen met water? Anders kun je lang wachten denk ik.
Ja heb ik gedaan. Nou ja spoelen is lastig, maar heb het meerdere malen afgenomen met doeken en een spons. Het zijn meer de dampen ofzo die blijven hangen.
Dan in ieder geval flink luchten.

En vergeet je niet op zoek te gaan naar de oorzaak van de schimmel en die aan te pakken? Anders blijf het terugkomen...
Luchten, meer kun je niet doen.
RikM schreef:
17-08-2019 12:26
Dan in ieder geval flink luchten.

En vergeet je niet op zoek te gaan naar de oorzaak van de schimmel en die aan te pakken? Anders blijf het terugkomen...
Ja de woningbouw gaat het aanpakken. Maar ik was zo eigenwijs om alvast wat te proberen. Dank voor je respons.
Er staat toch op die fles dat je het niet op plafonds en muren moet spuiten?
Alle reacties Link kopieren
Ook in de badkamer blijft die geur een tijdje hangen, is mijn ervaring. Irritatie van je slijmvliezen ook, ik blijft dat soms ook nog een tijdje voelen, ook als ik het huis verlaat. Waarschijnlijk moet het nu gewoon allemaal nog even wegtrekken, als je de boel weer hebt afgenomen na het aanbrengen dan zal er niet veel nieuwe damp meer bijkomen. Ventileren (ook tijdens gebruik, voor een volgende keer) is sowieso een aanrader, maar ik zou me nu niet zo veel zorgen maken om de geur, die trekt gewoon weg met enige vertraging.

Het is echt rommel dat spul, ik gebruik het alleen nog omdat het echt perfect werkt tegen schimmel en het in mijn badkamer zo nu en dan echt onvermijdelijk is om die te behandelen.
Tja, natuurlijk ruikt het naar chloor want dat is het ook gewoon. Met een beetje schuimmiddel erin om het wat te laten plakken. Je kunt beter gewoon 10% chlooroplossing spuiten, kost je bijna niks. HG heeft ook goede producten, maar dit is echt je reinste geldklopperij, Sorry, dat was offtopic.

Je kunt het beste afdeppen en luchten. Morgen of overmorgen ruik je niks meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven