Trap afwerken - tips en inspiratie welkom

18-08-2019 17:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen al een poos in een nieuwbouwwoning. Veel klussen zijn klaar, maar de trap moet nog afgewerkt.
Het is een open trap van hout. Hij is wit opgeleverd.

Ik zou het leuk vinden om de treden donkergrijs te maken, zodat je niet alle viezigheid direct ziet. De randen dan wit en nog een mooie kleur (welke?) op de muur erachter.

Nu denk ik eraan om het te gaan verven, maar het moet ook niet glad worden zodat we snel uitglijden.

Iemand tips of ideeën hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Wat voor soort verf? Of toch een bedrijf laten komen?

Andere ideeën zijn ook welkom. Ik zag bijv ook al dat je leer kunt doen op de trap. Dat is alleen veel prijziger en ik vraag me af hoe lang dat mooi blijft.
Alle reacties Link kopieren
Er is speciale trapverf te koop! In elke kleur te mengen. Wij hebben het op de trap en het bevalt goed, het is super antislip. Wel kan het zijn dat schoenen met zwarte zolen bijvoorbeeld afgeven, dus daar moet je een beetje op letten.
Ik denk dat wij de sigma antislip trapverf hebben, maar weet het helaas niet helemaal 100% zeker.
Wij hebben het laten doen, door een schilder, maar dat moet je uiteraard helemaal zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
De muur zou ik niet te afwijkend doen, misschien gewoon het wit van de trap?
Afbeelding
Afbeelding

Persoonlijk lijkt me 3 kleuren heel erg druk en afleiden van mooiere zaken dan een trap.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria dankje voor de verftip, ik zie al op Google dat deze verf in elke kleur mogelijk is.

Tickel zoals die foto's wil ik het inderdaad graag hebben. Ik dacht dat misschien een hele zachte kleur op de muur wel mooi zou zijn, maar misschien is dat inderdaad niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook de trappen geverfd. Op zich werd het niet glad. Wel zag je echt werkelijk elk stofje op de treden en beschadigde de trap snel.

Uiteindelijk de traptreden toch bekleed
met Pvc. Daar heb je hele mooie grijze en betonlook varianten van.
Wij hebben het laten doen maar als je zelf handig bent, valt de prijs reuze mee.
Zeker als je de stootborden en trap wangen schilderd en alleen de traptreden bekleed.
Misschien iets om te overwegen?
Pinterest staat vol met mooie voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
Als je 100% vertrouwen kunt op je schilderskills, dan is het mooi om een antisliprand met zilverzand te maken. Kost bijna niets, en kun je gewoon mengen door de verf.
Alle reacties Link kopieren
Als je geld genoeg hebt: upstairs

Wij kopen van die overzettreden van cando, de stootborden schilderen we gewoon wit, de overzetters eiken en de muur ook gewoon wit (of 9010)
Alle reacties Link kopieren
De trap is open, dus we hebben geen stootborden. Dan denk ik dat die overzettreden dus minder mooi zijn.

Upstairs ziet er mooi uit. Als we het zelf kunnen doen, lijkt dat me ook wel leuk om te doen. We hebben al zoveel laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind upstairs heel mooi. Bijvoorbeeld die leren treden. Maar je betaalt minimaal 4.000 per trap
Alle reacties Link kopieren
hier zit er PVC op de trap heeel erg mooi en slijtvast!
lijk hier even...
Aad Janse Woning- & Projectstoffering
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
18-08-2019 18:50
Ik vind upstairs heel mooi. Bijvoorbeeld die leren treden. Maar je betaalt minimaal 4.000 per trap
Jaaaa die leren treden, die zijn zo mooi! :love:
Toch denk ik dat we eerst gaan verven met die Sigma verf. Dan zijn we voor zo'n 100 euro klaar. Kan ik me verlekkeren op die Upstairs treden tot we ooit de loterij winnen. :)
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
18-08-2019 18:57
hier zit er PVC op de trap heeel erg mooi en slijtvast!
lijk hier even...
Aad Janse Woning- & Projectstoffering
Wij hebben in de rest van het huis pvc op de vloer. Dat is inderdaad ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Zorg iig voor goede verf. Wij hebben traplak bij de bouwmarkt gekocht (ik denk flexa?), en mogen nu, 2 jaar later, weer opnieuw omdat alles enorm aan het slijten is. Zo leuk is een trap schilderen niet :'(
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is niet leuk Followthesun! En nee, zo leuk lijkt het me zeker niet. Ik heb er nu wel zin in, omdat het onze laatste grotere klus is, dus dat dan alles 'af' is. Dat motiveert mij nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven