Hulp nodig bij mijn klusidee

30-08-2019 18:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn verzameling van voetbaltenue's ben ik eigenlijk opzoek naar kledinghangers waar het shirt, broek en sokken boven elkaar hangen. Dat je het effect krijgt van onderstaande afbeelding.
https://images.app.goo.gl/HQdac23VabwRRfDX9

Nu ben ik na lang zoeken op helemaal niks uitgekomen :"-( daarom mijn vraag heeft iemand ideeën hoe ik dit zelf zou kunnen maken? Ben zelf best wel handig maar kom er zelf niet echt uit hoe ik dit het beste kan aanpakken, ik heb verder geen voorkeur voor bepaalde materialen.

Zelf denk ik dat ik het beste deze 2 kledinghangers moet gaan combineren en dan op de juiste hoogte van elkaar.
https://images.app.goo.gl/VtHXWR3KNthE73qd6
https://images.app.goo.gl/zB7g4L19Mgv4ixQn9

Ik hoor graag jullie mening/tips :worship:
De onderste met een draad vastmaken aan de bovenste knaap.
En twee touwtjes aan de punten en dan met een paperclip de sokken er aan?
Wat een grappig project :-D
Alle reacties Link kopieren
Bij die bovenstaande afbeelding zit de kleding op een etalage pop. Op een hanger zal het altijd plat vallen en dus een ander effect geven. Als je dat geen probleem vindt, zou ik doen wat je zelf voorstelt, een gevormde hanger boven en een met klemmetjes beneden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen een frame ('lichaam') te maken van hout en dan bovenop normale shirthanger bevestigen, daaronder een met klemmetjes.

De kousen zou ik op de een of andere manier opvullen door zeg maar een sokvorm te op maat maken bv van dun spaanplaat, zodat ze in vorm blijven.

Dan het frame aankleden met de tenue, en klaar.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
31-08-2019 20:34
Ik zou proberen een frame ('lichaam') te maken van hout en dan bovenop normale shirthanger bevestigen, daaronder een met klemmetjes.

De kousen zou ik op de een of andere manier opvullen door zeg maar een sokvorm te op maat maken bv van dun spaanplaat, zodat ze in vorm blijven.

Dan het frame aankleden met de tenue, en klaar.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een buste op Marktplaats kopen.

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Hoeveel voetbaltenu's heb je zo Marcel?
Als het echt zo mooi moet vallen als op het voorbeeld, dan zou ik voor goedkope paspoppen gaan. Niet met benen bij, enkel de romp.
Alle reacties Link kopieren
3d modellen zoals poppen en bustes zijn idd het mooist maar nemen wel heel erg veel plaats in. Kan me voorstellen dat to daarom een ander systeem zoekt.

Op 'mijn' frame zou de kleding gewoon plat hangen zoals op normale kleerhanger. Frame dient alleen om de hangers op de juiste positie bij elkaar te houden
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
31-08-2019 22:33
3d modellen zoals poppen en bustes zijn idd het mooist maar nemen wel heel erg veel plaats in. Kan me voorstellen dat to daarom een ander systeem zoekt.

Op 'mijn' frame zou de kleding gewoon plat hangen zoals op normale kleerhanger. Frame dient alleen om de hangers op de juiste positie bij elkaar te houden
Ah, ik dacht dat je 3D bedoelde.

Als het toch plat wordt dan zou ik persoonlijk de tenues inlijsten of op een plaat MDF plakken of iets dergelijks. Sterker, ik zou een voorzetwand maken van underlayment of MDF of iets dergelijks en dan een berg van die torso's en benen kopen en die door midden zagen. Die zou ik op de voorzetwand plakken of schroeven of nieten oid, en dan de tenues aandoen. Zodat het net lijkt alsof die lichamen 'uit' de muur komen. Wat je ook wel eens met auto's ziet bijvoorbeeld, maar dan met voetballers.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen super bedankt voor het meedenken, de bedoeling is dat de tenue's in een inloopkast worden opgehangen. Ik ga binnenkort even wat uitproberen en zal dan even een fototje plaatsen🙂
mammezel schreef:
31-08-2019 22:23
Hoeveel voetbaltenu's heb je zo Marcel?
Als het echt zo mooi moet vallen als op het voorbeeld, dan zou ik voor goedkope paspoppen gaan. Niet met benen bij, enkel de romp.
Het gaat om ongeveer 60 tenue's (zijn er nog lang niet zoveel hoor)
Mag ik vragen waarom je die allemaal wil uitstallen? Heb je daarin gespeeld? Ben je een héééééééééééél bekende, miljoenen verdienende internationale voetballer? Waauw, en daar mag ik 'raad' aan geven, en die bedankt mijjjjjjjjjjjjjjjj?

Marcel, 60 tenues in een kast, dat moet wel een enorme kast worden? Ik zou echt niet weten hoe je die kan stockeren en er ook nog van genieten. Is het een mogelijkheid dat jij die tenues aandoet, dat daar een foto van gemaakt wordt en dat er dan 60 fotootjes op een rij in de kamer hangen? Of dat er met die 60 foto's 1 grote poster wordt gemaakt?

Die tenues zijn pas echt mooi, dat heb je zelf laten zien, op een lichaam gepresenteerd. Plat is niet mooi, maar 60 stuks, daar heb je de plaats niet voor om die aantrekkelijk te presenteren. Moeilijk!

Want echt man, zelfs tot in België wordt met je meegedacht, maar wij zijn ook maar domme mensen. Wat weten wij daar nu van?

Ik blijf jouw topic volgen en ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Die foto wil ik zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven