Ik heb de afvoer van de wasbak gesloopt, help.

31-08-2019 14:53 28 berichten
Ok, geen handige actie van mij, de wasbak van de badkamer liep extreem langzaam weg. Dat is wel eens vaker gebeurd en even peuren met een draadje bood altijd uitkomst. Afijn, dit heb ik ook geprobeerd nu maar het maakte geen enkel verschil. Dus wat heb ik gedaan, de schroef van het afvoerputje losgesdraaid, denkende dat ik dan een groter gat zou hebben om met het ijzerdraadje in te pielen.

Nodeloos te zeggen dat dit niet lukte, de schroef kwam los maar het afvoer begon gelijk te lekken, ik heb toen geprobeerd het weer vast te draaien maar ik krijg hem niet meer echt vast vast, hij draait dol.

Daarna (tuurlijk, waarom nou niet ervoor), gekeken op youtube en daar vond ik de tip om de chiffon los te draaien en deze schoon te maken. Nou ja goed, gezien wat eruit kwam zal daar het probleem wel hebben gezeten. Ding schoongemaakt en teruggehangen. Hij loopt nu weer door als een tierelier maar onder de wasbak, waar de wasbak overgaat in de buis, lekt het nu.

De schroef draait dol, ik krijg hem niet vaster en ook niet meer losser. Dus.. Help! Wat moet ik nou doen?
Klinkt eerder alsof je in het luchtledige schroeft.
Waarschijnlijk zit het rubbertje scheef.
Zit de schroef wel in de schroefdraad?

Anders een nieuw onderwerk.
WTF een pijler over klussen!? Way to go Viva, keiharde emancipatie
Murrmurr schreef:
31-08-2019 15:01
WTF een pijler over klussen!? Way to go Viva, keiharde emancipatie
Nou, emancipatie, zeg dat wel.. je ziet wat ervan komt, nu is de bende stuk :'(

De onderkant zit wel aan zeg maar, al kan ik het wel iets heen en weer verschuiven. De schroef is er niet volledig uitgeweest dus zou ook niet uit het schroefdraad moeten zijn. Maar wat ik al zei, hij schroeft nu dol.
GinnyJones schreef:
31-08-2019 15:04
Nou, emancipatie, zeg dat wel.. je ziet wat ervan komt, nu is de bende stuk :'(

De onderkant zit wel aan zeg maar, al kan ik het wel iets heen en weer verschuiven. De schroef is er niet volledig uitgeweest dus zou ook niet uit het schroefdraad moeten zijn. Maar wat ik al zei, hij schroeft nu dol.
Denk dattie er echt niet in zit hoor, in de schroefdraad dan.
Alle reacties Link kopieren
Ah, shit! Dit grapje hebben wij ook een keer uitgehaald, maar dan met het bad.... een bevriende loodgieter heeft dit toen voor ons opgelost.
Kun je niet de onderkant er weer uithalen en dan vanaf onder kijken of er iets mis gaat?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof de rubberen binnenring niet goed zit. Dan krijg je het ook niet goed aangedraaid.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er helemaal niks aan, maar mijn schroef draait ook dol.
En die zit muurvast.
Fijn, zou je denken...maar ik wil hem graag los ivm troep waar ik via onder niet bij kan.

Wat jij zou kunnen proberen om toch grip te krijgen op de schroef is de (kruiskop)schroevendraaier niet direct op de schroef te zetten, maar er een postelastiek tussen te doen. Soms krijg je dan nog wel grip.
Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Emmer eronder en maandag nieuwe kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
31-08-2019 15:04
Nou, emancipatie, zeg dat wel.. je ziet wat ervan komt, nu is de bende stuk :'(
You can fix it girl! :yes:
koekies zijn lekker
Das machen wir
Goeie tip voor die dolle schroefkop, maar dat speelt hier denk ik niet. Zo'n lange wastafelschroef kan makkelijk naast het schroefgat zakken. Dan lijkt ie misschien dol, maar hij zit er gewoon niet in.
(Kaputt)
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook heel knap zijn als je hem dolgedraaid hebt en dat ding nooit echt goed vast gezeten heeft. Of je bezit toverkrachten Ginny?
koekies zijn lekker
lemoos2 schreef:
31-08-2019 15:07
Klinkt alsof de rubberen binnenring niet goed zit. Dan krijg je het ook niet goed aangedraaid.
Dat was mijn idee ook, daardoor krijg je het niet goed aangedraaid en lekt het dus.
Aalbes schreef:
31-08-2019 15:15
Goeie tip voor die dolle schroefkop, maar dat speelt hier denk ik niet. Zo'n lange wastafelschroef kan makkelijk naast het schroefgat zakken. Dan lijkt ie misschien dol, maar hij zit er gewoon niet in.
Dolle schroefkop is idd niet waarschijnlijk, los van het feit dat je dat dus gewoon aan de kop ziet, die is dan gewoon 'verminkt'. Als de schroef naast het schroefgat zit, gebeurt er dus niets, maar dat kan je haast niet missen.
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... 369&jb=847
Madeliefjees schreef:
31-08-2019 15:13
Emmer eronder en maandag nieuwe kopen.

Waarom niet vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Het hele zooitje eruit halen en kijken of het zonder de wasbak ertussen wel past/pakt.
Dan weet je gelijk of het echt aan de beschadigde schroefdraad ligt of dat je mis zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Dit soort ingrepen kun je beter niet in of vlak voor het weekend doen.
Stel je voor dat je een loodgieter nodig krijgt....
Maar ja, aan deze tip heb je nu niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit een blubbersmurrie in het gat waar de schroef in moet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig; gisteren heb ik hem ook schoongemaakt. Met een haaknaald kwam er nog een heleboel navangst uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van die smurrie is dat het als een filter werkt voor groentekruimels, haren en zo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
31-08-2019 15:04
Nou, emancipatie, zeg dat wel.. je ziet wat ervan komt, nu is de bende stuk :'(

De onderkant zit wel aan zeg maar, al kan ik het wel iets heen en weer verschuiven. De schroef is er niet volledig uitgeweest dus zou ook niet uit het schroefdraad moeten zijn. Maar wat ik al zei, hij schroeft nu dol.
Ik neem aan dat je tussen deze post en de sluitingstijd van de bouwmarkt eveneen nieuwe chiffon gehaald hebt?

Ik overweeg trouwens om loodgieter te worden na het lezen van een aantal posts in dit topic. Ik heb er wel niet voor geleerd, maar een chiffon vervangen kan ik nog wel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven