Brickwall

21-09-2019 12:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn huidige woning heb ik een stenen muur waar ik graag een brickwall van wil maken. Nu is de muur 'gewoon' steen, maar heeft deze een witte laag verf eroverheen. Advies was om dit te zandstralen om de witte verf eraf te halen en de originele rode kleur te krijgen van de brickwall.

Voor ca 1,5 m2 kwamen de kosten al snel uit op €1000 en vond dat toch wel veel haha. Nu laat de verf echter los op sommige stukjes van de muur en 'brokkelt' dit er dus vanaf. Heb zelf wel is een stukje verf eraf 'gepeuterd' en (wellicht een domme vraag), maar kan je niet ipv zandstralen de verf van het hele stuk eraf 'peuteren'? Is maar 2m2 waar ik die rode brickwall look wil hebben, maar als je het er gewoon met de hand af kan halen en daardoor €1000 bespaar haha...
Alle reacties Link kopieren
Staalborstel misschien?
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het watergedragen muurverf was, en dan kun je het misschien wel weghalen door het nat te maken. En anders heel veel peuteren. Succes!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het watergedragen muurverf was, en dan kun je het misschien wel weghalen door het nat te maken. En anders heel veel peuteren. Succes!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, met een staalborstel. Volgens mij zijn er ook staalborstels die je op een boormachine kunt monteren zodat het wat sneller gaat.
Alle reacties Link kopieren
Alles kan, maar als je met een staalborstel het effect van zandstralen wil bereiken, dan heb je een flink aantal uren borstelen voor de boeg. Zo'n steen is nooit helemaal glad, dus veel stukjes verf die in deukjes, kiertjes, onregelmatigheden achterblijven.
Alle reacties Link kopieren
Als het nu al los komt kun je het ook met een hogedrukspuit (karcher) proberen. Al moet je natuurlijk wel rekening houden met je vloer & water
Alle reacties Link kopieren
In huis kun je beter kiezen voor een afbijtmiddel waarmee je de verf van de muur kunt “wassen”. Dat geeft veel minder troep en stof dan de reeds genoemde opties. Vroeger waren die middelen best gevaarlijk voor de gezondheid, maar tegenwoordig heb je daarvoor ook milieu- en mensvriendelijke opties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een laagje steenstrips overheen 'plakken'. Zijn hele gave te koop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven