Kosten van je trap stofferen

23-09-2019 13:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net twee trappen ontdaan van de bekleding van de vorige bewoners. Inclusief 1000 spijkers geloof ik.

Ons plan was de trappen te (laten) verven. Echter zijn ze zo beschadigd en zitten er zoveel kieren tussen de treden dat ook professionele schilders het niet meer mooi kunnen krijgen of dat het niet mooi zal blijven.

Nu staan de trappen er al 130 jaar dus ergens ook logisch.
Opnieuw renoveren met hout willen we niet omdat het voor ons een te moderne uitstraling heeft. Dus nu tapijt.

Wat was jij kwijt voor deze klus?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch op zijn minst aan hoeveel treden, welk materiaal etc?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Google stuk?

Hier staat een indicatie:
https://ikknapmijnhuisop.nl/traprenovat ... en-kosten/

Zou gewoon even rond bellen/mailen voor verschillende offertes.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-09-2019 13:13
Dat ligt toch op zijn minst aan hoeveel treden, welk materiaal etc?
Dit idd. En of je ondertapijt neemt, halve bezemsteel etc.

Wij waren 800 EUR per trap kwijt. Offertes tussen de 700-1000 euro maar er was nogal wat verschil qua advies, wat zij nodig vonden.
Alle reacties Link kopieren
tussen de 800 en 1000 euro zou het gaan kosten.
maar wij hebben onze (net zo oude) trap toch geschilderd, stond toch beter bij het oude huis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf gedaan, met een loper. Dat was iets van 200 euro, inclusief verf aan de zijkanten.
Wij hebben onze 2 trappen, 2 x 13 dichte treden, zonder de zijkanten, laten bekleden inclusief ondertapijt voor € 1500.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:28
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook ooit zo'n trap en weinig geld. Wij hebben toen het goedkoopste tapijt gekocht van 4 euro per strekkende meter.. 4x1 ofzo.. en zijn daarna zelf gaan knippen/ snijden en vast nieten.

Tot onze verbazing werd het nog echt mooi ook.. en het heeft ons bijna niks gekost. Waren 3 mega hoge trappen ook nog😅
Alle reacties Link kopieren
iris1986p schreef:
23-09-2019 13:28
Ik had ook ooit zo'n trap en weinig geld. Wij hebben toen het goedkoopste tapijt gekocht van 4 euro per strekkende meter.. 4x1 ofzo.. en zijn daarna zelf gaan knippen/ snijden en vast nieten.

Tot onze verbazing werd het nog echt mooi ook.. en het heeft ons bijna niks gekost. Waren 3 mega hoge trappen ook nog😅
Mag ik vragen hoe lang dat mooi is gebleven?
Bedoel een trap op de slijtvlakken gebruik je veel. Goedkoop tapijt is vaak niet erg slijtvast.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het toen laten doen door de kwantum. Wel meer dan 10 jaar geleden en konden toen maar kiezen uit drie kleuren tapijt. Maar waren toen iets van 220 euro kwijt inclusief leggen en ook de zijkanten. Viel ons toen enorm mee. En inmiddels zit het dus ook al meer dan 10 jaar. Wil nu wel wat anders, maar dat heeft meer met veranderd interieur te maken.
Alle reacties Link kopieren
1400 euro voor 32 treden, een overloop en alles op rubber ondertapijt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft elke trap 13 treden toch?

Hier een paar jaar geleden laten doen. Leggen en vloerbedekking rond de 700 euro
Wel goede kwaliteit genomen, je kunt niet alle vloerbedekking "buigen"voor de tredes. Tenminste kan wel, maar dan slijt het binnen een jaar
Alle reacties Link kopieren
Hier een trap van 16 treden ruim 100 jaar oud huis. Op en aan trede laten bekleden.

Was vanaf 350 euro bij een zelfstandige stoffeerder. Heb voor een iets luxer tapijt gekozen met een duurdere rubber ondertapijt 600,=
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
23-09-2019 15:00
Volgens mij heeft elke trap 13 treden toch?

Hier een paar jaar geleden laten doen. Leggen en vloerbedekking rond de 700 euro
Wel goede kwaliteit genomen, je kunt niet alle vloerbedekking "buigen"voor de tredes. Tenminste kan wel, maar dan slijt het binnen een jaar

Natuurlijk niet. In nieuwbouwhuizen misschien, maar onze trap in ons huis uit 1880 heeft 14 treden.

Ook kieren en gaten, en ontzettend smalle treden. Gewoon geverfd en bekleed met halve maantjes tegen slipgevaar, maar de trap zit achter een deur dus voor het mooie maakt dat niet zoveel uit.
pearle schreef:
23-09-2019 15:00
Volgens mij heeft elke trap 13 treden toch?

Hier een paar jaar geleden laten doen. Leggen en vloerbedekking rond de 700 euro
Wel goede kwaliteit genomen, je kunt niet alle vloerbedekking "buigen"voor de tredes. Tenminste kan wel, maar dan slijt het binnen een jaar
Nee hoor

De draaiingen in de trap maken ook nog uit in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar laten doen, een dichte en een open trap, incl. zijkanten en een overloop, 1700 euro met ondertapijt. Dit is wel door een woningstoffeerder gedaan met kwalitatief duur tapijt. Dus geen kwantum of leen bakker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
23-09-2019 15:00
Volgens mij heeft elke trap 13 treden toch?

Hier een paar jaar geleden laten doen. Leggen en vloerbedekking rond de 700 euro
Wel goede kwaliteit genomen, je kunt niet alle vloerbedekking "buigen"voor de tredes. Tenminste kan wel, maar dan slijt het binnen een jaar
Het wordt niet gebogen, hooguit over de trede heen maar die spanning valt erg mee en het tapijt wordt vast geplakt en geniet. Maar de trapman die heeft alleen maar stalen die geschikt zijn voor een trap.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
rups13 schreef:
23-09-2019 13:36
Wij hebben het toen laten doen door de kwantum. Wel meer dan 10 jaar geleden en konden toen maar kiezen uit drie kleuren tapijt. Maar waren toen iets van 220 euro kwijt inclusief leggen en ook de zijkanten. Viel ons toen enorm mee. En inmiddels zit het dus ook al meer dan 10 jaar. Wil nu wel wat anders, maar dat heeft meer met veranderd interieur te maken.
Madeliefjees
maandag 23 september 2019 16:48
Vorig jaar laten doen, een dichte en een open trap, incl. zijkanten en een overloop, 1700 euro met ondertapijt. Dit is wel door een woningstoffeerder gedaan met kwalitatief duur tapijt. Dus geen kwantum of leen bakker.

Kwantum is wel goedkoper maar ik lees hierboven dat het dan geen kwaliteit heeft.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=trap+bek ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
23-09-2019 21:03
Madeliefjees
maandag 23 september 2019 16:48
Vorig jaar laten doen, een dichte en een open trap, incl. zijkanten en een overloop, 1700 euro met ondertapijt. Dit is wel door een woningstoffeerder gedaan met kwalitatief duur tapijt. Dus geen kwantum of leen bakker.

Kwantum is wel goedkoper maar ik lees hierboven dat het dan geen kwaliteit heeft.
Ik lees iets anders.
rups13 schreef:
23-09-2019 13:36
Wij hebben het toen laten doen door de kwantum. Wel meer dan 10 jaar geleden en konden toen maar kiezen uit drie kleuren tapijt. Maar waren toen iets van 220 euro kwijt inclusief leggen en ook de zijkanten. Viel ons toen enorm mee. En inmiddels zit het dus ook al meer dan 10 jaar. Wil nu wel wat anders, maar dat heeft meer met veranderd interieur te maken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
I.p.v. stofferen kun je je trap ook renoveren met 'overzet treden'. Als je handig bent en veel geduld hebt dan kun je dit zelf doen. Of laten doen (beter waarschijnlijk). De treden zijn dan vrijwel slijtvast dus je bent helemaal klaar, ook in de toekomst. Ook is het hygiënisch schoon te maken (hard oppervlak).

I.v.t. zachte vloerbedekking heb je wel meer stampgeluid op de trap.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook maar net wat je wilt. Wil je het voor nu netjes en goedkoop en je ziet wel hoe lang het mooi blijft dan kan je prima bij de kwantum terecht. Wil je het voor hele lange tijd erin leggen dan kan je idd beter naar een duurdere tapijtzaak. Dan slijt het ook minder. En dan heb je zelfs ook nog van die overzet treden zoals je in tv programma’s ziet, maar volgens mij is dat heel duur.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden 2 trappen laten bekleden bij de Leen Bakker. 1000 euro voor twee trappen met ondertapijt en van hun doen dure vloerbedekking. Is nog steeds perfect, ondanks kat en 3 kinderen. Ik vind het ook smerig om er 15 jaar mee te doen eigenlijk dus van mij hoeft het niet zo lang mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn 17 en 15 treden bij ons. Beneden plafondhoogte 3,5m 1e verdieping 3m.

Die overzettreden ook naar gekeken, aan de andere kant is tapijt ook fijn geluiddempend. Met kinderen ook wel prettig.

In de ene trap zit 1 bocht, in de ander 2. Ik denk dat ik me op kan maken voor een mooi tarief...
NOOIT naar Kwantum gaan, behoorlijk slechte ervaringen mee. Ook een klacht ingediend over het leggen, was bijzonder slordig.

Kan een tapijtlegger een trap in 1 dag leggen? Want dan verdienen ze daar bijzonder veel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven