Help! Wasmachine doet het niet.

07-10-2019 13:11 27 berichten
Vandaag hoorde ik een raar gepiep. Mijn wasmachine had een E18 melding, dat betekende dat er ergens een verstopping zit in de waterafvoer. Allereerst de afvoerbuis in een emmer gehangen, maar die doet het gewoon goed.

Dus dan kijken of de filter verstopt zit. Er zit zo'n zwart slangetje bij, die eerst in een bakje gehangen en daar kwam water uit. Maar een klein straaltje, maar het bleef maar doorgaan. Toen wilde ik de knop van de filter omdraaien, zodat ik die kan controleren en schoonmaken. Maar........ik krijg hem niet opengedraaid. En ik heb het echt geprobeerd! Zelf zo goed geprobeerd dat ik hem nu helemaal vast heb zitten en ook niet meer terug kan draaien.
Ik denk dat ik de verstopping heb gevonden :jump:
Alleen hoe ga ik dit nu oplossen? Heb al met een knijptang geprobeerd om de knop om te draaien, dan heb je meer houvast. Maar daardoor is alleen een stukje van de knop afgebroken.
Is er een andere manier om de filter te benaderen? Vanaf de binnenkant? Of wat kan ik nog doen?
Alle reacties Link kopieren
Is het de eerste keer dat je die knop opendraait? Ik weet nog de eerste keer dat ik dat deed, dat echt heel lang duurde omdat deze muurvast zat. Ik denk niet dat je er aan de binnenkant aan kan geraken. Ik zou aan die knop blijven 'draaien', (niet met een knijptang) en hopelijk schiet het ineens los.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
07-10-2019 13:16
Is het de eerste keer dat je die knop opendraait? Ik weet nog de eerste keer dat ik dat deed, dat echt heel lang duurde omdat deze muurvast zat. Ik denk niet dat je er aan de binnenkant aan kan geraken. Ik zou aan die knop blijven 'draaien', (niet met een knijptang) en hopelijk schiet het ineens los.

Dank je. in het verleden heb ik hem wel open gehad, om hem schoon te maken. Ik zoek al op google en heb een manier gelezen om hem helemaal open te maken. En dan van achteren alles los te maken. Maar dat vind ik toch wel een beetje spannend. :$
Alle reacties Link kopieren
Heb je genoeg water laten weglopen via het slangetje? Mijn ervaring is dat het beter lukt als er minder water in de machine zit.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Een echte knijptang is toch heel scherp? Ik herken het probleem wel. En ik gebruik dan een doekje en daaroverheen zet ik dan een combinatietang en probeer te draaien. Die is platter en niet scherp. Maar idd, wat kunnen die draaiknoppen vast zitten.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-10-2019 13:19
Dank je. in het verleden heb ik hem wel open gehad, om hem schoon te maken. Ik zoek al op google en heb een manier gelezen om hem helemaal open te maken. En dan van achteren alles los te maken. Maar dat vind ik toch wel een beetje spannend. :$
Dat zou ik niet zelf doen, tenzij de wasmachine heel oud is en het niet erg is als je 'm niet meer in elkaar krijgt. :proud:

Is al het water uit het slangetje gelopen?
Life is short. Eat dessert first.
Huh, ik heb even gekeken hoe je dat uit elkaar moet halen, maar dat ga ik echt niet zelf doen. Dan krijg ik hem niet meer in elkaar ben ik bang.

Dus maar even iemand lief aankijken die dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik idd niet zelf doen. Denk dat je toch moet blijven proberen om die knop open te krijgen.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
07-10-2019 13:27
Zou ik idd niet zelf doen. Denk dat je toch moet blijven proberen om die knop open te krijgen.
Dat gaat echt niet lukken, hij zit muurvast. Maar ik begrijp dat dit soort wasmachines dat wel vaker hebben, dan zit er achter iets in, een haarspeld ofzo.
Zit er niet een soort mechanisme in dat je bijvoorbeeld eerst moet duwen en dan draaien? Heb ik een keer gehad bij een machine. Misschien staat er iets over in de handleiding?
Alle reacties Link kopieren
Wel de goede kant op draaien hè :nut:
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-10-2019 13:28
Dat gaat echt niet lukken, hij zit muurvast. Maar ik begrijp dat dit soort wasmachines dat wel vaker hebben, dan zit er achter iets in, een haarspeld ofzo.
Gebruik jij haarspelden? :O

Welk merk heb je? De mijne is een AEG en ik heb echt heel lang aan dat ding lopen draaien en sleuren totdat hij opeens los schoot.
Life is short. Eat dessert first.
TsumTsum schreef:
07-10-2019 13:51
Zit er niet een soort mechanisme in dat je bijvoorbeeld eerst moet duwen en dan draaien? Heb ik een keer gehad bij een machine. Misschien staat er iets over in de handleiding?

Nee, ik heb de handleiding gevolgd, daar staat echt draaien. In het verleden lukte dat ook.
doornroosje9 schreef:
07-10-2019 14:02
Gebruik jij haarspelden? :O

Welk merk heb je? De mijne is een AEG en ik heb echt heel lang aan dat ding lopen draaien en sleuren totdat hij opeens los schoot.
Het is een Siemens. Maar voorheen lukte het altijd wel gewoon.
helena2 schreef:
07-10-2019 14:01
Wel de goede kant op draaien hè :nut:

Dank je voor deze zinvolle bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-10-2019 14:13
Het is een Siemens. Maar voorheen lukte het altijd wel gewoon.
Dan iemand erbij halen die er meer verstand van heeft idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-10-2019 14:14
Dank je voor deze zinvolle bijdrage.
Nou, je zou niet de eerste zijn hoor.
doornroosje9 schreef:
07-10-2019 14:33
Dan iemand erbij halen die er meer verstand van heeft idd.

Ja, ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Tegen de klok in draaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zit er een stokje of iets langs in de draaidop.. daardoor wordt het draaien geblokkeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de machine is proberen schuin te klinken ... achterover ofzo. Wellicht verschuift dan het blokkerende stukje een beetje en krijg je het zo wel los ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
helena2 schreef:
07-10-2019 14:34
Nou, je zou niet de eerste zijn hoor.
Nee, jij bent ook niet de eerste en vast ook niet de laatste.
Dank jullie voor het meedenken, ik vermoed dat er iets tussen zit waardoor hij helemaal klem zit. Geen beweging meer in te krijgen. Gelukkig komt vanavond iemand even kijken die er een stuk meer verstand van heeft dan ik. Die kan dan de boel even open schroeven en hopelijk van achter het probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
08-10-2019 17:19
Dank jullie voor het meedenken, ik vermoed dat er iets tussen zit waardoor hij helemaal klem zit. Geen beweging meer in te krijgen. Gelukkig komt vanavond iemand even kijken die er een stuk meer verstand van heeft dan ik. Die kan dan de boel even open schroeven en hopelijk van achter het probleem oplossen.
Laat je het even weten hier? Ik ben nu wel nieuwsgierig. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Het was een sok! En dat vermoedde ik al, want die was ik kwijt. Die verstopte de boel en daardoor kon ik de filter niet meer draaien. Maar het is nu opgelost, gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven