Plaat op aarde t.b.v. in- en uitrijden motor

11-10-2019 08:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Bij mijn nieuwe huis heb ik in de voortuin een strook groen van zo'n 1 á 1,5e meter diep. Dit wordt afgesloten met een hek bestaande uit twee delen. Hierdoor kan ik de voortuin niet bereiken en moet ik via de tuin van de buurman. Ik wil dit (tijdelijk) oplossen door één van de delen van het hek weg te halen en iets over de aarde heen te leggen waar ik met de motor overheen kan. Zodra ik gesetteld ben ga ik dit goed oplossen (aarde weghalen, stenen leggen), maar ik ben op zoek naar een snelle, tijdelijke (goedkope) oplossing.

Ik dacht zelf aan iets van een plaat die ik er overheen kan leggen, die stevig genoeg is om met mijn motor overheen te kunnen rijden. Hout, misschien? Het mag niet te glad zijn, want dan glijden de wielen van m'n motor weg. Iemand hier een idee? Het hoeft niet heel breed te zijn, maar een enkele plank is te smal en twee losse planken naast elkaar lijkt me niet handig i.v.m. wegschuiven (zowel van de plank als van mijn motor.

En ik bedenk nu dat mijn fiets met fietskar er ook overheen 'moet' kunnen, die fietskar is toch zeker wel een meter breed.
Liefst dus iets dat zo'n 1,5x1,5m beslaat.

Alvast dank voor het meedenken!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hout wordt met regen toch juist glad? En zo een stalen oprijplaat zoals je die vaak bij magazijns ziet liggen? Kost wat maar dan heb je wat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een standaard kunststof rijplaat?

http://www.voordeligerijplaten.nl/?gcli ... gLjyPD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Hout wordt spekglad bij regen en vorst.

Kan je niet gewoon een paar grindtegels neerleggen?
Alle reacties Link kopieren
- Stalen traanplaat.
- Of een houtenplaat met een rubberen mat met profiel erop.
- Provisorisch pad leggen van bijvoorbeeld wat grind- of beton tegels en dan volgend jaar de tuin echt in orde maken.

Alleen hout wordt veel te glad.
Alle reacties Link kopieren
Grint erop strooien?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Zijn er niet ergens in de buurt grindtegels gratis af te halen? Dan leg je die er tijdelijk in/op.
Grindtegels, die kan je altijd wel ergens gratis ophalen.
Ik zou met de motor nog liever over de aarde gaan dan over een houten of stalen plaat.
Ik denk dat metaal ook spekglad wordt in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Tuinpadplaten. Daarmee kun je je pad zo breed en zo lang maken als je wilt. Als je ze niet meer nodig hebt, kun je ze opbergen en later nog eens gebruiken als je bijvoorbeeld je achtertuin gaat opknappen. Ze zijn licht in gewicht en gemakkelijk te plaatsen.

https://www.westfalia.eu/nl/shops/tuin- ... -stuks.htm
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 11-10-2019 12:26
5.99% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
11-10-2019 09:14
Hout wordt spekglad bij regen en vorst.

Kan je niet gewoon een paar grindtegels neerleggen?
Die kun je meestal wel gratis afhalen op marktplaats en anders idd een rijplaat, die is ook breed genoeg voor de fiets + fietskar
Alle reacties Link kopieren
Een rijplaat is echt duur en niet te tillen. Zo'n stalen ding weegt 500 kilo. Vaak huur je ze.
Er zijn ook kunststof rijplaten. Nog steeds niet zelf te vervoeren door de maat, maar iets makkelijker opzij te schuiven.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
11-10-2019 11:36
Tuinpadplaten. Daarmee kun je je pad zo breed en zo lang maken als je wilt. Als je ze niet meer nodig hebt, kun je ze opbergen en later nog eens gebruiken als je bijvoorbeeld je achtertuin gaat opknappen. Ze zijn licht in gewicht en gemakkelijk te plaatsen.

https://www.westfalia.eu/nl/shops/tuin- ... -stuks.htm

Interessant! Dat is zeker een optie.
Kan ook gratis betontegels ophalen bij mij om de hoek.
Dank voor de tips allemaal :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
11-10-2019 13:42
Interessant! Dat is zeker een optie.
Kan ook gratis betontegels ophalen bij mij om de hoek.
Dank voor de tips allemaal :)
Mmm... even goed checken of ze het gewicht van een motor kunnen dragen. Ik zie alleen maar staan dat ze een zware kruiwagen kunnen tillen, maar een motor is toch wel wat zwaarder.

Die betontegels/grindtegels zijn ook minder aantrekkelijk om te jatten.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-10-2019 14:01
Mmm... even goed checken of ze het gewicht van een motor kunnen dragen. Ik zie alleen maar staan dat ze een zware kruiwagen kunnen tillen, maar een motor is toch wel wat zwaarder.

Die betontegels/grindtegels zijn ook minder aantrekkelijk om te jatten.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je voor een tijdelijke oplossing en niet meteen voor de "goede oplossing"? Mij lijkt het makkelijker en goedkoper om meteen een stukje tegels aan te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je je motor dagelijks? Of gaat hij nu de winterstalling in. In dat geval is 1x over het gras rijden toch wel te doen. De rest van de winter staat hij binnen en tegen het voorjaar heb jij weer tijd/zin/mogelijkheden om er een paadje te maken.

Grindtegels zijn 60x40cm, als je die ook wilt voor je fietskar moet je er al 2 naast elkaar neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met over het gras rijden dan? Kijk anders voor dikke rubberen tegels, waterdoorlaatbare uiteraard anders wordt het glad, je hebt ze in elk geval van 1x1 meter.
Grindtegels kun je ook ondersteboven leggen als je erop bent uitgekeken. Dan heb je moderne betontegels.
Alle reacties Link kopieren
Ik had daar een stuk stevig tapijt voor in de schuur liggen. Na gebruik weer oprollen en klaar.
Flink aanstampen de aarde? Onze ‘oprit’ is niet betegeld, bestaat uit zand met een beetje korrelmix, daar rij ik met de motor gewoon overheen.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-10-2019 15:33
Gebruik je je motor dagelijks? Of gaat hij nu de winterstalling in. In dat geval is 1x over het gras rijden toch wel te doen. De rest van de winter staat hij binnen en tegen het voorjaar heb jij weer tijd/zin/mogelijkheden om er een paadje te maken.

Grindtegels zijn 60x40cm, als je die ook wilt voor je fietskar moet je er al 2 naast elkaar neerleggen.

Ik gebruik de motor gemiddeld 2/3x per week, maar wel ook in de winter.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
13-10-2019 16:47
Flink aanstampen de aarde? Onze ‘oprit’ is niet betegeld, bestaat uit zand met een beetje korrelmix, daar rij ik met de motor gewoon overheen.

Zou ook nog kunnen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als dat groen toch weg gaat, zou ik inderdaad helemaal niks doen. Tenzij je een loodzware en niet te manouvreren harley hebt, maar mijn motor doet het prima in wat gras/groen/berm/blubber, zo lang het niet al te drassig is.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven