Gras maaien

26-10-2019 22:25 51 berichten
Aangezien ik het een hele klus vind om het gras gemaaid te krijgen, maar hier geplaatst 😉.
We hebben een klein stukje gras. Minder dan 10 m2. Het groeit als een tierelier.
We hebben een handgrasmaaier, maar dat is een oud verroest kreng. Dus voor komend voorjaar wil ik iets anders aanschaffen (nee, geen kunstgras of tegels)
Een ander apparaat om het gras te maaien.

Waar ik over twijfel:
Een nieuwe en scherpe handmaaier of gaan voor een grastrimmer (met messen) die ook hoog gras kan kortwieken.
Iemand nog wat tips, zodat het gras maaien in het voorjaar geen klus meer wordt, maar een fluitje van een cent? (Een geit heb ik overwogen, maar dat is wel een beetje zielig voor het beest 😉)
Alle reacties Link kopieren
Robot grasmaaier
Alle reacties Link kopieren
Grastrimmer! Licht en snel klaar, vond het ideaal op mijn postzegel gras. Dat heb ik toch vervangen voor nep doordat het vooral mis werd door de ligging.
Vinden je kinderen het leuk om gras te maaien met een handgrasmaaier?
Ik vond het vroeger wel een leuk klusje. Veel leuker dan bijvoorbeeld afwassen.

Grastrimmer ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook nog een zeis kopen en een lesje zeisen nemen. Superleuk, en lekker stil.
Trimmer zou ik niet doen, die maaien heel lelijk (slaan het gras eigenlijk aan gort ipv af te snijden). Nieuwe (of goede tweedehandse!) handmaaier of elektrische maaier, of dus die zeis, zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een elektrische maaier kopen? Als je erg opziet tegen het maaien van die postzegel.
Elektrisch met een opvangbakbak eraan, alhoewel ik voor 10m2 een handgrasmaaier zou overwegen. Verlengsnoer uitrollen kost meer tijd dan het maaien zelf.
Alle reacties Link kopieren
Robotmaaier.
ik geef mn bek ook maar een douw
Moosey schreef:
26-10-2019 22:31
Je kunt ook nog een zeis kopen en een lesje zeisen nemen. Superleuk, en lekker stil.
Trimmer zou ik niet doen, die maaien heel lelijk (slaan het gras eigenlijk aan gort ipv af te snijden). Nieuwe (of goede tweedehandse!) handmaaier of elektrische maaier, of dus die zeis, zou ik doen.
😆 een zeis, dat is ook goede 🤣 Dan kan ik ‘s nachts voor magere Hein spelen 😉
Grastrimmer met messen slaan het gras niet kapot. Die snijden. Vandaar mijn keuze.
mirthemanon schreef:
26-10-2019 22:30
Robot grasmaaier
Die zijn wel erg prijzig, toch? Ik zal er eens naar kijken.
Odense2 schreef:
26-10-2019 22:30
Vinden je kinderen het leuk om gras te maaien met een handgrasmaaier?
Ik vond het vroeger wel een leuk klusje. Veel leuker dan bijvoorbeeld afwassen.

Grastrimmer ken ik niet.
Iets voor later, maar daar ga ik zeker gebruik van maken. Maar dan moet er eerst een fatsoenlijke maaier in huis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik heb alleen ervaring met maaiers met een draadje inderdaad. Dan is t wellicht geen gekke keuze, neemt lekker weinig plek in in je schuurtje (ongeveer net zoveel als een zeis ;-D)
Alle reacties Link kopieren
Kinders laten maaien is wellicht wel gevaarlijker met een trimmer?
Madeliefjees schreef:
26-10-2019 22:36
Robotmaaier.
Veel te duur! Dan kan ik beter een dwerggeit aanschaffen 😆
Moosey schreef:
26-10-2019 22:40
Kinders laten maaien is wellicht wel gevaarlijker met een trimmer?
Dat is een goede.
Met een zeis is het helemaal onverantwoord 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets meer gras en ik heb een grastrimmer. Vooral omdat ik geen ruimte heb voor een grote grasmaaier.
Dat het gras kapot kan 'slaan' klopt wel enigszinds maar je moet ook doorhebben hoe het werkt en vaak kun je ook de hoek waarin hij maait bijstellen en dan gaat het al een stuk beter.
Of het een fluitje van een cent wordt weet ik niet, want ik vind het nog best zwaar om te doen!
Dus ik zeg; grasmaaier heeft de voorkeur als je daar ruimte voor hebt, maar anders is een grastrimmer ook een goede optie. Ik heb die van mij nu bijna 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
26-10-2019 22:42
Dat is een goede.
Met een zeis is het helemaal onverantwoord 🤣
Hehehe, ik dacht, laat ik die grap nou niet maken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Voor zo'n klein oppervlakte zou ik een nieuwe handmaaier kopen. Tegenwoordig lopen die heel soepel en is het geen zwaar werk.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
kleine elektrische met opvangbak kopen... althans dat heb ik gedaan na de verhuizing mn gras zal niet extreem veel groter zijn... maar na de handmaaierervaringen snel bot als je door tijdgebrek het gras ner te lang laat worden is er niet doorheen te komen bijna als de grond niet gortdroog is... en ook ervaringen met de grastrimmer... inderdaad niet mooi... je verkijkt je erop hoelang het nog duurt met zo'n klein ding en mn arm... halverwege dacht ik meestal waar ben ik aan begonnen... ik kon niet tegen dat "trillen"...
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
mirthemanon schreef:
26-10-2019 22:30
Robot grasmaaier
Niet gebruiken als je er niet bij bent ivm egels.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
26-10-2019 22:59
Niet gebruiken als je er niet bij bent ivm egels.
Robotmaaiers moet je overdag laten rijden. En egels zijn nachtdieren.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
26-10-2019 22:59
Niet gebruiken als je er niet bij bent ivm egels.
awh luguber goede waarschuwing wel, nooit aangedacht eigenlijk brrr, maar gelukkig ben ik niet rijk genoeg voor een grasoppervlakte dat het overwegen van zo'n ding waard is
moonenz wijzigde dit bericht op 26-10-2019 23:05
0.34% gewijzigd
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin om voor zo'n piepklein stukje gras een robotmaaier aan te schaffen....
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Lekker met de hand blijven maaien. Het is een goede workout en veel goedkoper dan de sportschool. Lekker in de buitenlucht en je doet nog vitamine D op.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een postzegel aan gras en roep altijd dat ik een zitmaaier wil. Maar jeetje, wat is het werk nou? Koop een eenvoudige electrische maaier met een opvangbak en in tien minuten is je gras weer kort. Ik heb een electrische en een goede handmaaier, maar vind het nadeel van de handmaaier dat ik daarna met de grashark in de weer moet. Ik wil het losse gras niet laten liggen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven