Keukenblok vaatwasser inbouwen

15-11-2019 12:09 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben ons eerste huis gekocht. De keuken willen/Kunnen we pas over een aantal jaar gaan vernieuwen.

Er zit helaas geen vaatwasser in de bestaande keuken. Daarom willen wij aan de overkant van de keuken, tegen een lege wand, een vaatwasser plaatsen. We willen geen vrijstaande vaatwasser.

Wij zijn nu op zoek naar een keukenblok/kitchenette waar een vaatwasser kan worden ingebouwd en waar eventueel nog een extra kast bij zit voor een prullenbak.

We hebben prijzen opgevraagd om dit te laten maken, maar de kosten hiervoor waren rond de € 1.000,00, exclusief vaatwasser.

Wij zijn op zoek naar een goedkope oplossing. Misschien hebben jullie ideeën.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Een kastje opofferen voor een vaatwasser?
Alle reacties Link kopieren
Zit er wel water, afvoer en electra?
Alle reacties Link kopieren
check ikea eens?
Alle reacties Link kopieren
Ja, aan de wand tegenover de keuken heeft altijd een losse vaatwasser gestaan. Er is dus water, elektra en afvoer.
Alle reacties Link kopieren
We zijn al bij Ikea geweest, die hadden niks standaards, we konden daar wel al het materiaal bestellen maar dan zouden we het zelf op maat moeten maken.
Zelf gaan klussen: https://renoverendoejezo.nl/kast-voor-w ... ger-maken/
Alle reacties Link kopieren
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... gKlafD_BwE

kijk hier eens
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor alle tips.

Zelf had ik ook zo'n losse kast gezien voor de vaatwasser. Is het dan mogelijk om hier nog een losse kast naast te zetten?

Een kastje tegen een verder lege muur lijkt me ook zo raar.
Waarom zou dat niet kunnen? Twee kastjes naast elkaar met een werkblad erop?
Alle reacties Link kopieren
Google anders eens op wasmachinekast. Als er een wasmachine in past zou een vaatwasser ook moeten lukken lijkt me.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je moet bij Ikea dus niet in het hoekje keukenblok/kitchenette kijken, maar het zelf samenstellen bij de keukenkastjes

De vaatwasser zet je los neer, met een vaatwasserpaneel erop. Aan de ene kant van de vaatwasser plaats je een onderkast en aan de andere kant een afsluitpaneel (of een smal kastje). Blad erop, plinten eronder, eventueel aanvullen met bovenkastjes en klaar.
...
Alle reacties Link kopieren
geenidee2018 schreef:
15-11-2019 12:15
We zijn al bij Ikea geweest, die hadden niks standaards, we konden daar wel al het materiaal bestellen maar dan zouden we het zelf op maat moeten maken.

Hoezo, al het materiaal zelf op maat maken? Je kunt daar toch gewoon een vaatwasser, een kastje met deurtje en een frontje voor de vaatwasser kopen? Moet je alleen het werkblad nog op maat maken, maar dat is één zaagsnede.
Kijk even op marktplaats. Daar vind je vrij makkelijk diverse kitchenettes variërend van een paar honderd euro (nieuw) tot enkele tientjes (tweedehands ). Of anders kan je bij elke willekeurige keukenboer een paar kastjes met een stuk blad halen; dat hoeft geen 1000 euro te kosten.

Als je keuken toch ook niet nieuw is kan je er best een leuk tweedehandsje bij zetten denk ik. Maar anders heb je voor een paar honderd euro ook een nieuwe.
Wij hebben een vaatwasser in een bestaande keuken laten plaatsen door een keukenkastje op te offeren. Misschien kan dat voor jullie ook nog een oplossing zijn?
Wij hebben een vaatwasser in een bestaande keuken laten plaatsen door een keukenkastje op te offeren. Misschien kan dat voor jullie ook nog een oplossing zijn?
Alle reacties Link kopieren
PietjePuk_WeetIkVeel schreef:
15-11-2019 13:28
Wij hebben een vaatwasser in een bestaande keuken laten plaatsen door een keukenkastje op te offeren. Misschien kan dat voor jullie ook nog een oplossing zijn?
Dit zou ik doen. En dan een mooie kast tegen de andere muur, zodat je je spullen toch kwijt kunt en de muur ook niet zo leeg blijft .
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet duurder om de vaatwasser in de bestaande keuken te bouwen in verband met aansluitingen etc?
geenidee2018 schreef:
15-11-2019 14:01
Is dat niet duurder om de vaatwasser in de bestaande keuken te bouwen in verband met aansluitingen etc?

Dat is vrij snel wel wat duurder tenzij je erg handig bent en het zelf kan (leidingen en inbouwen). Maar ook moet het een beetje goed uitkomen (er moet wel een geschikt formaat kastje zijn wat je kan opofferen) en dan zit je meestal nog met het frontje wat niet bedacht is op een vaatwasser. En een nieuw frontje in een bestaande keuken zetten is ook geen succes. dan zou ik er waarschijnlijk voor kiezen om het hele kastje er uit te halen en een onderbouw-vaatwasser er voor in de plaats te zetten. Maar dan nog moet je wel aan je leidingen sleutelen.

Ik kan me voorstellen dat als je aan de andere kant de leidingen al hebt zitten dat het juist ook wel mooi is om deze weg te werken met een klein keukenblokje. Dan heb je ook waarschijnlijk voor minder geld een mooier resultaat en meer kastruimte.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips. We gaan voor losse kastjes met daartussen een vaatwasser.



Hoogstwaarschijnlijk heb ik binnenkort ook andere klusvragen want we gaan de rest van het huis wel verbouwen.
geenidee2018 schreef:
15-11-2019 14:01
Is dat niet duurder om de vaatwasser in de bestaande keuken te bouwen in verband met aansluitingen etc?
Bij ons was dat niet zo. We hebben wel bewust gekozen voor een kastje dichtbij de gootsteen. De monteur kon de bestaande waterleidingen dan gebruiken/verlengen, dat was zo gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben nu dit op het oog.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/knoxhult-o ... -20326795/

Zou het mogelijk zijn om aan de linkse kant de lade aan de onderkant achterwege te laten, en daar een inbouw vaatwasser te plaatsen of zal dat niet gaan?

Alvast bedankt voor de reacties.
Ja dat kan. Je kan gewoon naar Ikea en een dergelijk keukenblokje samenstellen met een vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou goed meten.... mogelijk dat het net niet kan. Bovendien heeft deze optie geen deur voor de vaatwasser
...
ankalida schreef:
24-11-2019 14:37
Ik zou goed meten.... mogelijk dat het net niet kan. Bovendien heeft deze optie geen deur voor de vaatwasser

Het is een voorbeeldopstelling. Je kan gewoon eenzelfde soort opstelling samenstellen met een vaatwasserkast. Je moet natuurlijk niet exact deze opstelling bestellen en dan die ene kast gaan verbouwen voor je vaatwasser.

Dit kan je bij elke willekeurige keukenzaak en ook bij Ikea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven