Voorstrijkmiddel wel of niet nodig /tips gevraagd

16-01-2020 10:58 15 berichten
Ik wil een muur met structuurverf behandelen , is het echt noodzakelijk daar een voorstrijkmiddel op te doen van tevoren ? Ik lees verschillende tips op internet . Ik hoor het graag van iemand die ervaring zelf heeft hiermee ;) niet dat mijn structuurverf eraf valt . De muur zuigt wel water op maar niet direct .

nog een vraag :
Ik heb gipsplaten op zolder waar stickers op gezeten hebben ,ik wilde ze gewoon wit maken maar dat pakt echt niet :-? , zou dat dan met dat voorstrijkmiddel werken ?

thnx alvast .
Wat voor muur, wat voor materiaal en wat zit er nu op. En nee, de lijmresten zul je moeten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er nu op de muur dan, is die al een x geverfd of onbehandeld? Ik zou in het laatste geval zeker voorstrijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb structuurverf op een muur die al gelatext was, daar hoefde geen voorstrijk op. Op een onbehandelde muur zou ik het altijd wel doen.
1. Wat zit er nu op de muur en waaruit bestaat de muur?

2. Ik neem aan dat het gaat om de achtergebleven lijmresten van de stickers en dat de gipsplaten al geverfd zijn.
Je kunt de lijmresten verwijderen en dan kijken of de verf pakt. Voorstrijk gebruik je op sterk zuigende ondergronden en de stickers zuigen totaal niet.
Wat je kunt doen is renovatieverf kopen die geschikt is voor muren. Let daarop, want er is ook renovatieverf voor trappen, badkamers, keukenkasten. Dit is dure verf, maar kan overal overheen. Vaak ben je met een laag klaar, een enkele keer zul je twee lagen moeten zetten,
Er zat behang op de muur dat heb ik eraf gehaald . Geen restjes behang meer er op .geen losse stukjes muur . De muur is vrij glad en ik hoeft niks op te vullen . Daarom wilde ik structuurverf er op doen , dat kan ik zelf .Bij gewoon verven zie je snel een oneffenheid vandaar deze keuze.


Op de platen weet ik niet of de vorige bewoners daar op geverfd hebben .Als ik er met een roller latex over heen ga pakt het niet . Ik heb het nog niet eerder gezien het pakt gewoon niet . Nu las ik dat je over krijt bv niet kunt verven ?
Bij twijfel altijd voorstrijken.
Je kunt kijken hoe de structuurverf pakt op een stukje muur. gaat het goed, dan heb je geluk.

Ik denk dat je voor die zolder het beste renovatieverf kunt kopen.

Kun je geen foto’s van beide muren plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Als er al behang op heeft gezeten, dan zijn de muren vast niet meer zuigend. Ik zou het er gewoon op smeren.
Structuurverf is ook heel wat anders als een laag stucwerk.

Het valt er echt niet zomaar vanaf.

In mijn vorige nieuwbouwappartement ook structuurverf gedaan op een nieuwe muur, zonder voorstrijk. Ik moest de muur weer glad opleveren, heeft heel wat extra werk opgeleverd omdat het er niet zomaar vanaf ging
Alle reacties Link kopieren
Oh, en die gipsplaten. Wat nog wel eens werkt op nieuwe schuine wanden (van die groene in nieuwbouwhuizen) is een beetje behanglijm door de saus mengen. 2 lagen, en het is dekkend.
Wel doen, voorkomt een hoop spijt achteraf.
Het zit er zo op.
ik kan geen foto´s plaatsen .Dat gaat pas als je veel postings hebt ik zal inderdaad een stukje gaan proberen .bedankt voor de tips
Ik heb er gister voorstrijk op gedaan ik moest dit toch al doen bij de gipsplaten ,dan maar 1 dag later aan de slag bedankt voor het meedenken . Vanmiddag begin ik met de structuurverf.

@PassingThrough Oh jee dan heb ik ooit weer een probleem als ik het wil veranderen ,of ik moet verhuizen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net klaar met voorstrijk toevallig en las dit topic :-D
Ik snap wel dat je het had willen skippen hoor, ik vind het ook niet leuk. Je ziet niet direct resultaat. Uiteindelijk zal de verf wel mooier worden op de muur erdoor.
Het skippen was ook omdat ik er geen zin in had lang te wachten maar goed toch blij dat ik het erop gedaan heb anders was het helemaal een ramp geworden volgens mij Ik vind het erg vlekkerig geworden of ik heb de structuurverf er te dun opgedaan :?: . Je ziet de vlekken erdoorheen van de plamuur waar gaten opgevuld zijn en bv waar met stift op de muur was geschreven . Ik hoop dat het morgen goed droog is en meevalt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven