Ral9010, welk merk?

27-01-2020 19:37 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

We hebben ons verdiept en willen de ral 9010 aanschaffen. Echter welk merk? We zijn bij verschillende winkels geweest en overal krijgen we ander advies, haha! Heel handig! Wat zijn jullie ervaringen? Dank jullie wel alvast! :)
Wat maakt dat uit?
Histor?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welk type verf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Binnen, buiten, lak, muurverf?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om muurverf
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat je ermee gaat schilderen. Als je een al witte muur opnieuw gaat opfrissen kan je prima werken met huismerk van de bouwmarkten. Maar in mijn ervaring dekken de duurdere merken (ik gebruik meestal Flexa) toch wel echt beter als je bv over een donkere muur wilt of als je gaat lakken. De betere merken schelen dan vaak een laag extra schilderen, en daarmee ben je dan uiteindelijk toch niet eens zoveel duurder uit.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Histor of Flexa of Sikkens of een ander goed merk. En dan kijken hoe mat je de afwerking wilt.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat inderdaad al om een wit/gelige muur en dat willen we opnieuw gaan witten. We hebben wel een paarse muur die we ook willen gaan witten. We wilden voor flexa gaan maar toen kregen we te horen dat die best wel dun is en niet 1x dekt. Ze adviseerde de praxis huismerk. Bij de gamma adviseerde ze ook de eigen huismerk, hij zei dat het niet uitmaakte. En bij de karwei weet ik het even niet meer wat ze zeiden. Conclusie, we moeten maar iets uitproberen. Dank jullie wel tot zover voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu witte muren in een ander wit aan het schilderen met Gamma huismerk. Gaat prima, 1 laag is genoeg!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 27-01-2020 19:53
9.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net aan zoon gevraagd. Hij werkt in een goede speciaalzaak. Hij zegt Sigma of Sikkens. Histor is een wat goedkoper alternatie. En idd met goede verf dekt het in één keer. Dat scheelt tijd en verf dus.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier histor en huismerk hornbach doormekaar heen gebruikt.
(Hornbach had geen potten 9010 histor op voorraad en laten mengen was 40 e duurder) ik vond hornbach 9010 wel iets mooier. Iets warmer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou monodek verf nemen van een bekend merk. En dan twee keer schilderen ondanks de naam. De tweede keer kan je het restant verdund gebruiken want het is dan bijna al dekkend, maar soms niet helemaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ollie-ollie schreef:
27-01-2020 19:41
Hangt er vanaf wat je ermee gaat schilderen. Als je een al witte muur opnieuw gaat opfrissen kan je prima werken met huismerk van de bouwmarkten. Maar in mijn ervaring dekken de duurdere merken (ik gebruik meestal Flexa) toch wel echt beter als je bv over een donkere muur wilt of als je gaat lakken. De betere merken schelen dan vaak een laag extra schilderen, en daarmee ben je dan uiteindelijk toch niet eens zoveel duurder uit.
Dit is ook mijn ervaring met Flexa. Dekt beter dan gamma en praxis huismerk. Bij mij ging er paard over wit, de flexa dekte in 2 keer, huismerk had 4 lagen nodig.
Ga voor afwasbare verf van Sigma of Sikkens. Ik was eerst ietwat sceptisch maar het werkt echt! Ideaal met kinderen. Als ze bijvoorbeeld hun step tegen de muur plaatsen en je krijgt een zwarte veeg dan kun je die wegpoetsen.
Sikkens
Alle reacties Link kopieren
Ik vind huismerk vaak niet zo glad worden. Hier de meeste muren met flexa geverfd en dat dekte mooi in 1 keer en de muren zijn erg glad. De muren met praxis huismerk hebben heel iets de structuur van het rolletje gehouden, terwijl ik dezelfde rollers heb gebruikt voor de flexa en de huismerk verf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit zo enthousiast over huismerken verf. Histor of Flexa is wel goed genoeg voor een muurtje.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat in de aanbieding is van Histor of Flexa bij de dichtsbijzijnde bouwmarkt.
En hierboven zegt iemand ook al: 2 keer schilderen.
Wij doen hem meestal 1x en dan begint degene die de randen doet weer vooraan, kan de ander er zo weer achteraan.
Ben je zo klaar!

En wat een advies in verschillende winkels voor het witten van een muurtje... In ergste geval moet je een x vaker schilderen.
Ik heb een perfect resultaat bereikt met Histor monodek in 1 keer.
Alle reacties Link kopieren
Beste tip die ik ooit heb gehad van een schilder: verwarming uit, ramen open en schilderen als het een graadje of 7-13 is buiten. Verf droogt namelijk snel op in een woonkamer van 20 graden, waardoor je strepen gaat krijgen van de ene naar de andere baan. Koud blijft het langer nat en dus minder strepen. Ik zou voor Sikkens of Sigma gaan. Anders even kijken in de folder met aanbiedingen van de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hornbach Meister Polar werkt perfect. Beter dan de gamma huismerk en flexa emmers waar ik eerder mee heb gewerkt en een prima prijs.
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand uit het huismerk-kamp. Mijn ervaring met Monodek of Sikkens of ander duur merk, is dat het niet in 1x dekt. Ook bij de duurdere merken moet je bijna altijd er twee keer overheen (ik doe vast ergens iets fout). Bij de huismerken weet je ZEKER dat je twee keer moet, maar ben je uiteindelijk goedkoper uit... en ik zie verder het verschil niet.

Ik heb nu Praxis Perfection gebruikt (in echt wit, wat nog witter is dan 9010)
Als het gaat over latex, Hornbach huismerk, dekt in 1 keer. Veel andere merken, ook de dure, doen dit niet.
Alle reacties Link kopieren
Ral 9010 is een soort wit maar schrik niet want het is nogal gelig. Er bestaan mooiere witsoorten dan ral9010 hoor.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 20:03
99.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven