Schimmel op de muur

16-02-2020 07:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In het huis waar ik nu woon sinds 2006 heb ik nog nooit last gehad van schimmel.
Sinds enkele maanden zie ik opeens op 2 plekken schimmel aan de muren.
Zowel aan de noord oost kant als aan de noord west kant.
Aan het huis is niets veranderd, zoals spouwmuur isolatie of zo.
de ventilatie roosters van de spouw zijn ook gewoon open.
Iemand een hoe dit plotseling kan ontstaan en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,

Johan
Alle reacties Link kopieren
Werkt je mechanische ventilatie nog goed? Misschien de kanalen eens laten schoonmaken en de installatie laten nakijken?
Binnen neem ik aan dat je dit ziet? Hoe zien de muren buiten er uit? Misschien optrekkend vocht?
Alle reacties Link kopieren
Binnenmuur, buitenmuur? Hoekwoning, vrijstaand? Zou je dakgoot lek kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kwam het door een lek van de badkamer. Het water trok in de vloer/plafond maar ging vervolgens via de (spouw)muur naar beneden.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen maanden heeft het extreem veel geregend met ook harde wind. Wellicht dat er wat op het dak is verschoven/ losgewaaid en dat er sprake is van een lekkage/ inregening? Dit kan heel lastig te detecteren zijn, ook voor een vakman.
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook gewoon te weinig vocht afvoer zijn ? Sorry,even inbreken maar mijn kids ventieleren som te weinig en en toen er eenmaal, een heel klein beetje schimmel was, ging het ineens heel hard. .....
Boogschutter10 schreef:
16-02-2020 13:18
De afgelopen maanden heeft het extreem veel geregend met ook harde wind. Wellicht dat er wat op het dak is verschoven/ losgewaaid en dat er sprake is van een lekkage/ inregening? Dit kan heel lastig te detecteren zijn, ook voor een vakman.
Dit inderdaad. Bij mij was er een hele lading mos van de dakpannen losgekomen en dat had de dakgoten verstopt. En als het dan heel hard regende stroomde de dakgoot over en sijpelde het naar binnen. Heb wel een heel oud huis met gaten en kieren, dus het is hier sowieso altijd weer spannend als er een storm over trekt of als de sneeuw gaat smelten.
Zou het even laten checken door een loodgieter oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven