drogerslang op bestaande dakdoorvoer plaatsen moeilijk?

16-02-2020 14:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren zonder droger geef ik mij nu gewonnen, ik ga een warmtepompdroger kopen,

qua plaats wil ik hem op de overloop onder mijn schuine dak en heel toevallig zit daar ook dakdoorvoer. op mijn dak dus zo'n zwarte ontluchtingspijpje.

Mijn schuine muur afgewerkt met gipsplaten en er zit aan de binnenkant geen afwerking, je ziet enkel een rond gat in de muur,

Is het heel ingewikkeld om daar de slang van de droger op aan te sluiten, door iets van een afdekplaatje oid te plaatsen wat de slang strak rond het gat omvat?
alternatief is de slang door het raam, dat zit hoger, naar buiten te laten maar dat lijkt me niet zo fijn eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je zou dan even het ontluchtingspijpje moeten verlengen En daar de slang op aansluiten. Want anders blaas je het vocht tussen de muur en het dak.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een afvoer? Neem je niet een met een bak die condens water opvangt of kun je die op een afvoer aansluiten.
Heb je nu een droger met een la? Die kan je meestal water laten afvoeren via de afvoer van je wasmachine. Heb ik net gedaan :thumbsup:

Dit onderdeel heb je dan nodig: https://www.handyman.nl/product/scanpar ... 620120010/

Dit is een handleiding per merk: https://www.coolblue.nl/advies/wasdroge ... fvoer.html
Ik vraag mij zelfs af of er warmtepomp drogers zijn die nog met een slang naar buiten werken. Of je vangt het water op in een bak of het gaat via de afvoerslang net als bij de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
16-02-2020 14:58
Ik vraag mij zelfs af of er warmtepomp drogers zijn die nog met een slang naar buiten werken. Of je vangt het water op in een bak of het gaat via de afvoerslang net als bij de wasmachine.
.
Dit vroeg ik me ook af. TO aansluiten op zelfde afvoer als wasmachine is het handigst.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
16-02-2020 14:58
Ik vraag mij zelfs af of er warmtepomp drogers zijn die nog met een slang naar buiten werken. Of je vangt het water op in een bak of het gaat via de afvoerslang net als bij de wasmachine.
+1

Bij onze warmtepompdroger van 10 jaar oud kan je kiezen of in een bak of via de afvoer.
Alle reacties Link kopieren
https://www.europart.nl/adviescentrum/w ... pompdroger
Alle reacties Link kopieren
Heb nog geen droger, ben nu aan het kijken , lees dat de warmtepompdroger het zuinigst is dus die wil ik graag. Oh, ik ben al jaren zonder droger dus het is mij ontgaan dat het niet meer uit het raam kan....

Hij komt overigens niet bij de wasmachine in de buurt te staan dus dan wordt het dus een opvangbak begrijp ik.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een condensdroger, dus ook met opvangvak. Zelf vind ik dat prima werken, na een droogbeurt bakje gewoon leeggooien (heb je een wasbak oid in de buurt?)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven