Nieuw huis - OP verwijderd

28-02-2020 16:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2020 22:26
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:fortune: 1143€

Dat ligt er natuurlijk aan wat voor verf je gaat kopen.
Weet je dat een huis kopen om te beginnen al erg duur is?
Dat je je nu afvraagt over hoe duur het is om te behangen en een vloer te leggen, geeft mij het idee dat je misschien al niet genoeg spaargeld hebt om het te kopen?
Alle reacties Link kopieren
.
jessicaca wijzigde dit bericht op 28-02-2020 19:53
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
jessicaca wijzigde dit bericht op 28-02-2020 19:54
98.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan zoek je op wat die verf kost en reken je uit hoeveel meter er uit een emmer komt en hoeveel emmers je nodig zult hebben en voila.
Alle reacties Link kopieren
Je huurt een stoomapparaat voor het behang bij de Gamma voor 35 euro per week, en het tapijt scheur je los met je handjes. Huismerk verf voor op de muren, bij je bouwmarkt hebben ze een lijst met de prijsopgave. Of een emmer latex kost 35 E voor 12,5 l, dekvermogen 10m²/L
Damned if I don’t
dolfje schreef:
28-02-2020 16:30
Dan zoek je op wat die verf kost en reken je uit hoeveel meter er uit een emmer komt en hoeveel emmers je nodig zult hebben en voila.
dit dus
jessicaca schreef:
28-02-2020 16:29
Wat is. Een achterlijk antwoord. Ik woon al 17 jaar in dit huis, geen idee meer wat de kosten zijn. Als ik geen huis kon kopen, zou ik dat niet doen. Wel eens van een hypotheek gehoord?

Ik wil dan van dat glasvlies op de muren endat schilderen. Gewoon flexa strak op de muur spul.

Je hebt ook al 17 jaar niet van Karwei gehoord ofzo? Open een website, kijk wat je leuk vindt en reken het uit.
ViezeHond schreef:
28-02-2020 16:31
Je huurt een stoomapparaat voor het behang bij de Gamma voor 35 euro per week, en het tapijt scheur je los met je handjes. Huismerk verf voor op de muren, bij je bouwmarkt hebben ze een lijst met de prijsopgave. Of een emmer latex kost 35 E voor 12,5 l, dekvermogen 10m²/L

Ja jezus hier heeft ze niks aan, reken het even uit wil je.
Alle reacties Link kopieren
jessicaca schreef:
28-02-2020 16:29
Wat is. Een achterlijk antwoord. Ik woon al 17 jaar in dit huis, geen idee meer wat de kosten zijn. Als ik geen huis kon kopen, zou ik dat niet doen. Wel eens van een hypotheek gehoord?

Ik wil dan van dat glasvlies op de muren endat schilderen. Gewoon flexa strak op de muur spul.
Weleens van kosten koper gehoord?
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
28-02-2020 16:34
Ja jezus hier heeft ze niks aan, reken het even uit wil je.
Ben ik te stom voor
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar in mijn nieuwe woning van ongeveer even groot voor nieuwe laminaat met ondervloer, glasvezelbehang en alles 2 lagen verf, ongeveer 2000 euro uitgegeven.

Maar het maakt nogal uit hoe duur je vloer is. Laminaat van 10 euro per vierkante meter of een pvc vloer van bv 45 euro per vierkante meter. Dat is de grootste kostenpost. Dus kijk even in de folders van de bouwmarkten en ga in de winkels kijken wat je mooi vind. En reken dan uit wat het je gaat kosten.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Die muren zijn de grootste kosten niet hoor.

Laminaat kan je zo duur maken als je zelf wilt, je hebt al laminaat van 5 euro m2, niet vragen wat voor kwaliteit dat is.
mano28 wijzigde dit bericht op 28-02-2020 16:39
59.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jessicaca schreef:
28-02-2020 16:30
En ik wil het weten omdat ik dus geen idee heb. En de badkamer ook gedaan moet worden, maar of dat dan meteen kan, dat is de vraag.
Aaah, juist.
Nou, wij hebben ons huis opgeknapt vrij recent. Kostte ongeveer een ton. Was wel inclusief de badkamer...
Heb je daar iets aan?

Maar even zonder lullig te zijn; je kunt toch geen duidelijk antwoord verwachten op zo'n vage vraag?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze bovenverdieping opgeknapt en dat kostte ongeveer 1500

Was ook ongeveer 50 m2 dacht ik.

Nieuw laminaat en alle kamers en hal geverfd
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen is stik duur. Ben zelf verhuisd naar een piepklein appartementje met 1 slaapkamer en ik was met alles erop en eraan, dus schilderen, opknappen en een paar nieuwe meubels zomaar ineens 10.000 euro armer.
En ik heb echt gewoon bij de ikea en praxis geshopt.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
28-02-2020 16:34
Ja jezus hier heeft ze niks aan, reken het even uit wil je.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Behang kan je eraf halen dat is niet zo moeilijk, resultaat hangt af van de kwaliteit van de muren desnoods behang je er weer over heen en een mooie vloer koop zo bij ikea. Behang is goedkoop bij de kwantum, verf kun je overal goedkoop kopen en een goede goedkope vloer haal je bij de ikea. Denk wel aan een goede ondervloer maar die zijn niet heel duur.

Muren ben je een paar honderd euro max aan kwijt en een goede vloer misschien 1500 - 2000 afhankelijk van je smaak. Verhuizen kan goedkoop door het huren of lenen van een boedelbak (of 2). let ook op de plintjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral zorgen dat je een bouwtechnische keuring laat doen, het esthetische is daar ondergeschikt aan. Vloer hangt erg af van wat je wilt en of je het zelf legt of niet. Inderdaad tussen de 10 en 200 euro per m2. Muren hoeven niet veel te kosten maar je weet niet wat je aantreft, misschien moet je opnieuw stuccen.
Alle reacties Link kopieren
Er staat niet dat het om koop gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
28-02-2020 17:15
Er staat niet dat het om koop gaat.
Het is wel zo
Alle reacties Link kopieren
tissoww
Damned if I don’t
Ja, we hebben een huis opgeknapt en we waren 20.000 kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine gezinswoning opgeknapt voor 2000 euro. Overal nieuwe behang/ verf/ plafonds en vloeren.

Dat was wel creatief op zoek naar goede deals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven