Goede plakfolie ramen

01-03-2020 09:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik kon zien nog geen topic over: ik ben op zoek naar goede plakfolie voor op mijn ramen. Nu peuter constant met me mee wil naar de wc en de wc deur open moet blijven wil ik de inkijk van de overburen wat verminderen ;)

We hebben nu van Blokker, maar die blijft afzakken, hoe nat ik de ramen ook maak, hoe ik ze ook ontvet... Op zoek naar de gouden tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de gamma. Dat zit al jaren prima.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier ook van gamma
Voor iedereen een groene tuin
Plakfolie met plak (lijm) nemen!

Op een binnendeur heb ik van dat statische folie en blijft prima zitten. Datzelfde op dubbelglas, in de zon, bleek dus niet te werken. Daar heb ik nu met een lijmlaag.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-03-2020 09:40
Plakfolie met plak (lijm) nemen!

Op een binnendeur heb ik van dat statische folie en blijft prima zitten. Datzelfde op dubbelglas, in de zon, bleek dus niet te werken. Daar heb ik nu met een lijmlaag.
Ah! Dat kan het dan wel eens zijn... En die plaklaag zie je niet? Waar heb je die van jullie gekocht?
Pingpong schreef:
01-03-2020 09:43
Ah! Dat kan het dan wel eens zijn... En die plaklaag zie je niet? Waar heb je die van jullie gekocht?

Karwei denk ik, is al lang geleden, maar dat is de plek waar ik meestal heen ga voor dat soort dingen.
Ik heb statische folie van de gamma, op ramen aan de zonkant, zit er nu bijna 4 jaar op, zakt niet, zit perfect.
Melkfolie/vinyl googlen. En met lijm, kan je trouwens ook nattig aanbrengen, kan je nog schuiven, en bobbles er makkelijk uit duwen.

Advies folieshop:

- Zelfklevend raamfolie:

Zelfklevend folie hecht zonder water. Echter adviseren wij je toch om met een plantenspuit je raam nat te maken, alvorens je het folie op het raam gaat plakken. Zolang er namelijk water tussen het raam en het folie zit, is het folie nog te verschuiven of los te halen wanneer het scheef of niet naar wens is geplakt. Gebruik je geen water? Dan moet je in één keer goed plakken.


Bij de meeste bouwmarkten kan je ook voor weinig een foliespatel ding kopen, dik maar zachter plastic. Bij de gamma is hij beige en hangt bij de verfspullen.

Afbeelding
Je hebt ook van die spuitbussen bij action. Voor hetzelfde effect
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit bij de Hornbach gehaald, maar volgens mij verkopen ze dat merk op meerdere plekken. Blijft al jaren zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor de tips! Ik ga eens kijken naar plakfolie met lijm en dan bij Gamma of Karwei. En zo'n spatelding is ook wel handig. Gebruikte nu een wisser, maar deze lijkt wat meer kracht te kunnen zetten. Dan nat aanbrengen en hopen dat het deze keer beter gaat :)

Fijne zondag nog allemaal!
Pingpong schreef:
01-03-2020 12:06
Dank allen voor de tips! Ik ga eens kijken naar plakfolie met lijm en dan bij Gamma of Karwei. En zo'n spatelding is ook wel handig. Gebruikte nu een wisser, maar deze lijkt wat meer kracht te kunnen zetten. Dan nat aanbrengen en hopen dat het deze keer beter gaat :)

Fijne zondag nog allemaal!
Totdat je het weer van je raam af moet zien te krijgen :| Met mijn badkamerraam ben ik een week bezig geweest, elke keer een stukje. Ik zou je aanraden om eerst een ander merk statisch folie te proberen. Zit hier op verschillende ramen al jaren probleemloos.
Pingpong schreef:
01-03-2020 12:06
Dank allen voor de tips! Ik ga eens kijken naar plakfolie met lijm en dan bij Gamma of Karwei. En zo'n spatelding is ook wel handig. Gebruikte nu een wisser, maar deze lijkt wat meer kracht te kunnen zetten. Dan nat aanbrengen en hopen dat het deze keer beter gaat :)

Fijne zondag nog allemaal!
Succes dan als het er ooit weer af moet, die lijm is echt troep
Alle reacties Link kopieren
Statisch nemen! Blijft bij mij jaren zitten, zon of geen zon, en van de trekpleister of kruidvat doet het net zo goed als duurdere.
Ik heb in de slaapkamer balkondeuren en op de ramen daarvan heb ik plakfolie geplakt. Zit er nu meer dan een jaar op en die ik heb laat ook licht door zonder inkijk te hebben ( ik heb de Anna White, linksboven).

Ben er heel tevreden mee en het staat heel mooi. Zonder lijm maar volgens mij hebben ze ook met lijm.
In ieder geval heel veel keuze.

Ik heb er natuurlijk wel overgordijnen hangen voor s'nachts.

https://www.plakfoliewebshop.nl/plakfol ... olie-barok
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
01-03-2020 11:56
Ik heb het ooit bij de Hornbach gehaald, maar volgens mij verkopen ze dat merk op meerdere plekken. Blijft al jaren zitten.
Nog even een aanvulling, die van mij heeft volgens mij ook geen lijm.
Astromeria schreef:
01-03-2020 13:10
Totdat je het weer van je raam af moet zien te krijgen :| Met mijn badkamerraam ben ik een week bezig geweest, elke keer een stukje. Ik zou je aanraden om eerst een ander merk statisch folie te proberen. Zit hier op verschillende ramen al jaren probleemloos.
Nee joh. Ik ben een soort van pro ;-) en je kan met fohn licht verwarmen en is het er zo af.

Met wat sop heb je eventuele lijmresten er ook zo af.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde gehad, tot ik erachter kwam dat er achterop de folie een laagje zit die je er eerst af moet halen. Als een sticker, zeg maar.
Ik heb me erg dom gevoeld toen ik erachter kwam....
Alle reacties Link kopieren
Flofloflo schreef:
01-03-2020 20:48
Ik heb hetzelfde gehad, tot ik erachter kwam dat er achterop de folie een laagje zit die je er eerst af moet halen. Als een sticker, zeg maar.
Ik heb me erg dom gevoeld toen ik erachter kwam....
:facepalm: Heb dit gelijk even bekeken en :facepalm:

Ik ga mij nu ook even heeeel dom voelen... En morgen het laagje er af halen en mijn huidige folie nog een kans geven :-P
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-03-2020 19:01
Nee joh. Ik ben een soort van pro ;-) en je kan met fohn licht verwarmen en is het er zo af.

Met wat sop heb je eventuele lijmresten er ook zo af.
En wanneer het niet werkt folie met lijm proberen met dit in mijn achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
Pingpong schreef:
01-03-2020 21:03
:facepalm: Heb dit gelijk even bekeken en :facepalm:

Ik ga mij nu ook even heeeel dom voelen... En morgen het laagje er af halen en mijn huidige folie nog een kans geven :-P

hahaha :HA: soms kan het ineens zo simpel zijn :biggrin:
Luci_Morgenster schreef:
01-03-2020 19:01
Nee joh. Ik ben een soort van pro ;-) en je kan met fohn licht verwarmen en is het er zo af.

Met wat sop heb je eventuele lijmresten er ook zo af.
Nou bij mij dus niet! :cry: Föhnen, en dan met een plamuurmes schrapen, echt centimeter voor centimeter. De lijmresten die achterbleven kreeg ik er alleen af met stickerverwijderaar. Het was wel een raam waar altijd de volle zon op stond, en het folie zat er echt al jaren op. Misschien scheelt dat?
Dat kan hoor, zeker als het jaren en jaren erop zit. En de ene folie is de andere niet, zit ook kwaliteits/lijmverschil in natuurlijk.

Glaskrabber is dan misschien een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Pingpong schreef:
01-03-2020 21:03
:facepalm: Heb dit gelijk even bekeken en :facepalm:

Ik ga mij nu ook even heeeel dom voelen... En morgen het laagje er af halen en mijn huidige folie nog een kans geven :-P
🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik niet de enige ben 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven