decoverf vs. plakkaatverf?

01-03-2020 14:41 6 berichten
Ik wil de lijst van mijn spiegel schilderen zodat hij weer bij de rest past. Nu kom ik voorlopig helaas niet bij de action voor mijn favoriete decoverf maar ik heb hier nog een flesje plakkaatverf liggen van de hema https://www.hema.nl/kind/speelgoed/teke ... 78712.html . Deze is echter voor kinderen.

Maar, zou het een idee zijn om het hiermee te doen? Of word dat geheid heel lelijk? Zoals jullie merken ben ik niet bepaald een hobby type.
Plakkaatverf is waterverf. Echt niet geschikt om iets te schilderen behalve papier of op ramen waar het weer vanaf moet.
Alle reacties Link kopieren
Niet geschikt want als je er met water tegen komt loopt de verf uit.
Het kan alleen als je erna de lijst met blanke lak inspuit.

Maar dat is wel zonde van je werk.
He bah! Bedankt voor jullie antwoorden, heeft me waarschijnlijk voor een grote fout behoedt :mrgreen:

Ik ga wel kijken hoe ik het anders ga doen, misschien een spuitbus halen en het daarmee doen morgen. Normaal zou ik wachten maar het irriteert me enorm dat het niet bij elkaar past.
Alle reacties Link kopieren
De lijst licht schuren en afnemen met huishoudazijn in water. Als het droog is kun je het verven met acrylverf ( = op waterbasis) of op basis van alcyd (= op terpentinebasis) of met airbrush uit spuitbus.
In geval van airbrush krant op spiegel plakken met tape, strook van 1/2cm naast lijst vrijhouden en dat aftapen. Mondkapje op en sprayen.
Kleur evt laten mengen bv bij Gamma.
Succes 😉
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven