Toplaag gietvloer vernieuwen

02-03-2020 15:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet wat een nieuwe toplaag kost op een polyurethaan gietvloer?
De bovenkant vertoont allemaal kleine oppervlakkige krasjes en we willen hem weer strak hebben.
Gaat om zo'n 65 m2 op de begane grond.
Google geeft me alleen op 1 site 20 euro de m2 voor een nieuwe toplaag maar wie weet heeft iemand uit eigen ervaring een idee of dit inderdaad de richtprijs is?
Alle reacties Link kopieren
Offertes opvragen bij bedrijven die een dergelijke vloer bij je zouden kunnen leveren.
Dan weet je wat het jou gaat kosten en kun je het bedrijf dat het goedkoopste is, of waar je het beste gevoel bij hebt kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit hebben we al gedaan inderdaad maar nog geen offertes binnen maar al wel heel benieuwd of dit een rib uit ons lijf zal gaan zijn of dat het meevalt :-D
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee, ik wil hetzelfde, alleen dan meer m2. maar mijn ervaring is dat dit soort dingen nooit meevallen ;-)
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dat is lastig te zeggen.
Ik weet niet wat voor type PU-gietvloer en toplaag je er nu op hebt zitten. Ook maakt het uit wat voor toplaag je er nu weer op wilt hebben.
Ik weet dat alifatische gietvloeren duurder zijn dan aromatische (chemisch verhaal) en dat het ook uitmaakt wat voor toplaag je erop kunt krijgen. Als je slim bent pak je hetzelfde merk als wat er nu ligt. Als het een goed bedrijf is weten ze precies wat er wel op kan en wat niet werkt, het is zonde als een (goedkopere?) toplaag niet goed hecht waardoor je bubbels krijgt of de laag misschien zelfs loslaat.

Ook oppassen dat ze niet een toplaag voor een epoxy gietvloer erop smeren. Dat kan ook voor problemen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
@paardje
Zijn er verschillende soorten pu's dan?
Even de factuur nazoeken
Liefst laat ik het door hetzelfde bedrijf weer doen zij weten dan vast ook wat het beste werkt.
En ja geen goedkoop is duurkoop verhaal moet het worden!

@daenerys78 haha nee maar hoop dan meer op het niet gigantisch tegenvallen;)
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens opgevraagd, was toen 2/3 van de nieuwprijs. Best duur...
Alle reacties Link kopieren
@superuser oef dat zou wel echt zuur zijn zeg!!

de vloer is als volt opgebouwd vond ik :

Laag 1: Primer universeel Fabrikant Quartzline
Laag 2: Epoxy bouwhars schraplaag 1 KG P/M2 EP screed Fabrikant EPI synthetics.
Laag 3: PU flooring 40 NV 2.8 KG P/M2 Fabrikant EPI synthetics.
Laag 4: PU 50 Stumpf/Super mat Fabrikant DR. Schutz

Ik hoopte dan dat je laag 4 zegmaar (dat zal de laatste laag wel zijn toch)? alleen nodig zou hebben, ofwel dacht dan aan iets van schuren en 1 laagje er opnieuw op smeren.

Hoopte dan niet weer een paar duizend euro kwijt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb nu 1 offerte binnen van een goeie 2500 euro.
Nieuw was het zo'n 3500 euro dus vinnet wel erg aan de prijs hopelijk komen er lagere offertes!
Anderen nog ervaringen?
Dacht voor de meelezers misschien fijn om te lezen deze update ook.
Alle reacties Link kopieren
Antoine?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat Schutz spul van de pvc vloeren die ik verkoop. Het zit in flessen van een paar tientjes en als je de vloer eerst reinigt met Schutz reinigingsmiddel kun je daarna een nieuwe pu-toplaag PU50 van Schutz met een vloerwisser aanbrengen.

Als je ‘t eerst test waar het niet zo opvalt, weet je of je het gewenste effect krijgt. Oppervlakkige krasjes krijg je er goed mee weg.

Succes!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Van dat Schutz spul heb ik ook 2 flessen. Eentje voor regelmatig gebruik en eentje voor 2a3 keer pj. Laatste al eens gebruikt TO?
Alle reacties Link kopieren
@superuserNee nog geen speciale schoonmaakmiddelen gebruikt dacht dat het bij reinigen bij water moest blijven dus altijd met water gereinigd.

@ Ninanoname: Maareh een nieuwe laat aanbrengen dan laat ik liever aan de professionals over hihi hier zijn wij totaal niet handig in en dan straks is de vloer van 3500 helemaal verpest maar klinkt wel aantrekkelijk nu het zo'n dure grap wellicht schijnt te moeten gaan worden
Alle reacties Link kopieren
Nog anderen?
Alle reacties Link kopieren
Weinig mensen met een gietvloer en ervaring en tijd om te reageren? Balen:(
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is aardig aan de prijs.
Waar ik gewerkt heb brachten ze dag 1 de gietvloer aan en dag 2 de toplaag (of toplagen). Dit werd met een "natte roller" aangebracht en nagerold met een droge roller. Misschien zit het hem in de manuren qua kosten. Narollen werd bij ons altijd met 2 personen gedaan, het gieten met 1 a 2 (afhankelijk van het oppervlak).

Hoe lang ligt de gietvloer als ik vragen mag? Als het er nog niet heel lang in ligt en de krassen zijn dermate erg zou ik als ik jou was proberen contact op te nemen met het merk. Misschien zit er nog een soort garantie op of kunnen ze je een andere passende oplossing bieden.
Laat ik het zo zeggen, de gietvloeren die wij toen in kantoor hadden liggen lagen er al een aantal jaar in, de zachte variant was dat met per kantoor verschillende kleuren en toplagen. Intensief gebruikt en je zag op een gegeven moment alleen bij de in en uitgang wat slijtage (wat donkere vlekken op een nagenoeg spierwitte vloer).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het reageren paardje!
Er staat zo'n 1000 euro voor het schoonmaken en schuren op de factuur
En 1500 voor nieuwe toplaag aanbrengen. Dus geen zicht op de man-uren berekening helaas.

We hebben de gietvloer een jaar,
We hebben ook contact opgenomen per mail met degene die hem toen heeft gemaakt,of bedoel je echt letterlijk schutz contacten?
Helaas nog geen reactie. Wij vinden het toch ook wat snel dat hij er zo al naar een jaar uitziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven