Trap verven

13-03-2020 01:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag me 2 trappen gaan verven ... de kleur is nu donker grijs blauw achtig maar liefste weer wit... hoe ga ik dit doen? Wat is juiste stappenplan?
Alle reacties Link kopieren
schoonmaken
schuren
schoonmaken
verven
schuren
schoonmaken
verven
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-03-2020 01:52
schoonmaken
schuren
schoonmaken
verven
schuren
schoonmaken
verven
Welke verf is t beste
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als tip gekregen om de eerste laag bij een donker oppervlak niet meteen wit te schilderen, maar eerst bijvoorbeeld een lichtgrijs en de volgende laag wit. Dat schijnt makkelijker te dekken dan wanneer je alleen witte verf gebruikt. Heb het alleen zelf niet uitgeprobeerd, want ik had inmiddels al vier lagen witte verf op mijn donkergroene plafondplaten gesmeerd :biggrin:
Tjezus, wat vals
Er bestaat gewoon traplak. Is slijtvaster dan gewone lak.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een donker bruine trap, is nu wit. Eerst een laag witte grondverf. Daarna twee lagen verf. Hebben de verf gebruikt die we ook op de kozijnen hebben. Is sterk genoeg ervoor. Trap hebben we in vier jaar tijd 1 keer bijgewerkt vanwege lichte beschadigingen. De beschadigingen waren ontstaan door verbouwingen, bijvoorbeeld bad wat naar boven werd getild en langs de verfde schuurde.
Alle reacties Link kopieren
En de treden om en om schilderen, anders kun je niet naar boven
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
13-03-2020 01:52
schoonmaken
schuren
schoonmaken
verven
schuren
schoonmaken
verven
Dit en als je pech hebt moet er nog een derde laag over heen.
Beter te dunne lagen, dan te dikke. Dan krijg je druipers en dat ziet er niet uit.
Probeer het afstrijken per tree en stootbord ook steeds in dezelfde richting te doen. Dan ziet het er strak uit als er zon/licht op schijnt.

Ben zelf voor de trappen fan van de Wijzonol industrielak.
Is enorm krasvast. Stinkt wel een dag of 2 heel erg.

En verder is de truc echt goed schuren om te beginnen (met een grove korrel) en goed schuren tussen de lagen door (met een fijne korrel). Dan hecht je verf veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven