Kunststof kozijnen

20-03-2020 21:59 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zouden wij aan de achterzijde van ons huis kunststof kozijnen willen laten plaatsen.
Wij wonen in een standaard eengezinswoning.
1 groot raam beneden en een achterdeur, en 1 klein slaapkamerraam en 1 wat grotere. (geen dakramen).
Iemand hier ervaring mee wat je hiervoor kwijt bent en hoe zoiets in zijn werk gaat? Is zoiets in 1 dag gezet?
Natuurlijk kun je iemand langs laten komen voor een offerte e.d maar het zal nu niet direct op korte termijn zijn en prettig om vtv in grote lijnen weet wat je kan verwachten.

Edit: geen hele poespas gewoon standaard gebeuren en dat je elk raam wel gewoon open kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.... nooit mooi
Ik denk dat je inclusief montage etc. al snel rond de 5000 euro zit. Materiaalkosten voor de deur alleen al zitten al snel aan de 1000 euro.

Ik heb het niet laten doen maar wel geinformeerd. Wij hebben nergens HR glas en boven zelfs enkel glas, dus daar moet toch al in geinvesteerd worden. Als ik al overal HR++ glas zou hebben zitten zou ik het niet doen. Mijn schoonbroer werkt in de kunstof kozijnen en wil ze zelf niet, aangezien hij er letterlijk een dagtaak aan heeft om die dingen bij jan en alleman te repareren haha.
lilalinda schreef:
20-03-2020 22:03
Niet doen.... nooit mooi
Dat ook, wil je mooie kozijnen dan ben je het dubbele kwijt.
Wij hebben net een offerte binnen voor de hele woning. Redelijk gewone rijtjeswoning. Alles kost zo'n 18.000 euro. Achter zo'n 8/9 duizend. Twee slaapkamers en beneden grote raampartij en een deur.

Volgens mij duurt het een paar dagen.

Als corona niet om de hoek was komen kijken hadden we het zeker gedaan maar nu weet ik het even niet.
Ik denk dat het ook best voor 5000 kan maar dan heb je wel heel andere kozijnen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.. De kozijnen moeten zoiezo vernieuwd. Het is erg verouderd en opschuren/verven is gewoon geen optie meer.
Alle ramen staan vol op het zuiden, dus hebben veel te lijden door de zon.
Dus mijn denkwijze is, kunststof kozijnen hebben vrijwel geen onderhoud nodig.
Vaak is er nog wel veel mogelijk met houten kozijnen opknappen.. En persoonlijk is hout zoveel mooier dan kunststof, ik zou daar eens naar informeren.
Alle reacties Link kopieren
Poppii schreef:
20-03-2020 22:13
Tsja.. De kozijnen moeten zoiezo vernieuwd. Het is erg verouderd en opschuren/verven is gewoon geen optie meer.
Alle ramen staan vol op het zuiden, dus hebben veel te lijden door de zon.
Dus mijn denkwijze is, kunststof kozijnen hebben vrijwel geen onderhoud nodig.
Hout is mooier, en vervaagt niet
Als je kunstof kozijnen nu nog niet lelijk zijn, worden ze dat over een paar jaar
Wij hebben wel offertes laten maken door 3/4 partijen en qua aanpak en prijs zat daar nogal verschil in soms wel tot 5000 euro. Aanpak: de een telde het aantal ramen keer x bedrag en dat was offerte, de ander keek alleen rond en de ander ging nog daadwerkelijk beetje meten.

Je hebt ook verschillende profielen, dus het is maar net wat je wil. Ik denk het bedrag van naniene noemt wel realistisch is.

Ook al is het niet op korte termijn kan je ze toch langs laten komen. Bij ons duurde het ongeveer 6 maanden voordat ze kwamen plaatsen en dat nam 3/4 dagen in beslag. Hele huis, rijtjeshuis. Daarbij waren we laatst bij een badkamerzaak en die kon ook pas over 6 maanden plaatsen, omdat de werklieden (zzpers) zoveel werk hebben dat ze dan pas konden inplannen. Let alleen op dat je geen betalingsverplichting lang van te voren aangaat.
GreenLadyFern schreef:
20-03-2020 22:05
Ik denk dat je inclusief montage etc. al snel rond de 5000 euro zit. Materiaalkosten voor de deur alleen al zitten al snel aan de 1000 euro.

Ik heb het niet laten doen maar wel geinformeerd. Wij hebben nergens HR glas en boven zelfs enkel glas, dus daar moet toch al in geinvesteerd worden. Als ik al overal HR++ glas zou hebben zitten zou ik het niet doen. Mijn schoonbroer werkt in de kunstof kozijnen en wil ze zelf niet, aangezien hij er letterlijk een dagtaak aan heeft om die dingen bij jan en alleman te repareren haha.

Je prijsschatting vind ik wel redelijk. Ik weet alleen niet wat jouw schoonbroer allemaal doet of dat er wellicht wat informatie niet goed door jou verwerkt wordt, maar als hij er veel werk aan heeft ze te repareren is het wel een verdomd slechte leverancier/monteur.

En twee keer zo duur voor de mooiere variant is ook volslagen onzin.

Ook mooie kunststof kozijnen hoeven niet veel duurder te zijn. En in principe heb je er verder geen omkijken meer naar. Er valt eigenlijk ook niks te repareren aan kunststof kozijnen; die zijn goed of niet goed.

Mensen die kunststof kozijnen overigens lelijk vinden 'zien' alleen lelijke kunststof kozijnen omdat de betere/mooiere varianten ze niet eens opvallen; ze denken dat dat geen kunststof kozijnen zijn.
lilalinda schreef:
20-03-2020 22:15
Hout is mooier, en vervaagt niet
Als je kunstof kozijnen nu nog niet lelijk zijn, worden ze dat over een paar jaar

Ga jij nou eens rondlopen en daadwerkelijk kijken van welk materiaal de kozijnen in jouw omgeving zijn. Dan zal je nog verbaasd zijn hoeveel kozijnen er kunststof blijken te zijn waarvan je dacht dat die van hout waren.

Weet je hoe je het verschil kan zien?
Poppii schreef:
20-03-2020 22:13
Tsja.. De kozijnen moeten zoiezo vernieuwd. Het is erg verouderd en opschuren/verven is gewoon geen optie meer.
Alle ramen staan vol op het zuiden, dus hebben veel te lijden door de zon.
Dus mijn denkwijze is, kunststof kozijnen hebben vrijwel geen onderhoud nodig.
Let er wel op dat de kunststof tegen de volle zon kan, de onze kunnen dat niet, de toplaag bladdert er af. Konden het wel laten herstellen, a 2500 euro voor drie kozijn delen. De buurman heeft dat wel gedaan en nu, 3 jaar later is het bij hem weer aan het bladderen. Wij wachten wel rustig af tot de hele toplaag weg is. En onze kozijnen waren niet goedkoop, 22,000 euro het hele huis, gemiddelde rijtjes woning.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat die deur kost. Maar kozijnen rond 5000 moet de doen zijn.
Je hebt mooie kunststof kozijnen met houtlook. Niet van echt te onderscheiden. Plaatsing is 1 a 2 dagen.

Meerdere offertes opvragen is raadzaam. En goed uit onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier al ruim 20 jaar blij met onze kunststof kozijnen. Niks verkleurd en het enigste wat wij in al die jaren hebben vervangen zijn de ontluchtingsdopjes van de kozijnen. Wij hebben nog de ouderwetse kozijnen zonder nerf en dergelijke maar de kunststof kozijnen van tegenwoordig zijn bijna niet meer van hout te onderscheiden.
Als je sowieso moet vervangen is kunststof zeker aan te raden. Hout + goed hang en sluitwerk + schilderkosten om de zoveel jaar is ook niet goedkoop.

Kijk wel naar een goede leverancier! Er zit nogal verschil tussen de ene en de andere aanbieder (spreek uit ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Mijn achterkant (keukendeur, raampje ernaast en erboven), 1e verdieping (2 grote ramen en een kleine), badkamerraampje en dakraam was 12.500.

Succes.
Als je kunststof kozijnen wilt die op houten lijken dan moet je zoeken op de term Hollandse hoek. Die zijn wel wat duurder dan de gewone witte, met diagonaal verband.

Degenen die ik ken met kunststofkozijnen hebben kozijnen die storingsvrij zijn. Sommige kunststofkozijnen functioneren al 20 jaar zonder problemen die ik tegenkom op mijn werk,
-Shifty- schreef:
20-03-2020 22:26
Ga jij nou eens rondlopen en daadwerkelijk kijken van welk materiaal de kozijnen in jouw omgeving zijn. Dan zal je nog verbaasd zijn hoeveel kozijnen er kunststof blijken te zijn waarvan je dacht dat die van hout waren.

Weet je hoe je het verschil kan zien?
Ik zie het wel hoor. Ook de dure variant. Zeker, niet zo lelijk als eerste generatie kunstof uit de jaren ‘80. Maar geen hout.
Waar zie jij het aan?
Van de nieuwste generatie kunststof kozijnen met Hollandse hoek zie je het echt niet meer, tenzij je echt niks beters te doen hebt of in die handel zit. Net zoals dat ik nu zie door wie de tegels zijn gezet en daar een spelletje van maak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de foto zie je het natuurlijk minder, hoewel het bij die eerste echt heel duidelijk is dat het kunststof is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven