oorzaak stroomuitval schuur?

29-03-2020 20:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij regen sprongen mijn stoppen eruit. Ik heb nogal een vochtige schuur en er loopt een stroomdraad van een stopcontact binnen naar buiten in zo;n dikke grijze stroomdraad, die ligt er denk ik al 25 jaar. In mijn schuur heb ik meerdere stopcontacten en een vriezer staan.

Hoe ontdek ik nu wat de oorzaak is van de stroomstoring? Misschien is het vriezer helemaal niet maar gewoon de stroomdraad naar de schuur, kan zoeits verslijten dan ?
Elektricien bellen?
Boomwortels? Dit lijkt me werk voor een electricien.
De stoppen vliegen er niet zomaar uit, inderdaad elektricien bellen! Ik zou een tijdelijk verlengsnoer neerleggen vanuit huis en daar de vriezer op aansluiten en zien of er dan weer stoppen uitgaan. Dan weet je gelijk of het aan de vriezer ligt.
Alle reacties Link kopieren
Handige buurman met een Ohmmeter even de weerstand laten meten in de kabel die naar de schuur loopt.

Maar is het de aardlekschakelaar of zijn het nog ouderwetse stoppen die "eruit vliegen"?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
precies we beginnen met handige buurmannen, electricien kan altijd later nog,

sorry ik bedoel de aardlek, idnerdaad , dat duidt bijna altijd op iets met vocht toch?

er staat inderdaad een rijtje flinke struken waar de draad ligt dus die wortels hebben zeker goed huisgehouden....
Alle reacties Link kopieren
goed idee van die om meter

sorry ik bedoel de aardlek, idnerdaad , dat duidt bijna altijd op iets met vocht toch?

er staat inderdaad een rijtje flinke struken waar de draad ligt dus die wortels hebben zeker goed huisgehouden....
feniks02 schreef:
29-03-2020 20:50
precies we beginnen met handige buurmannen, electricien kan altijd later nog,

sorry ik bedoel de aardlek, idnerdaad , dat duidt bijna altijd op iets met vocht toch?
Nee. Bel een professionele partij. En sluit die groep af, plug die vriezer op een andere groep als dat kan.
Is het wel een grondkabel en ook daar heb je verschillende van.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:27
Reden: Trollen
95.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]


Maar dan toch nog steeds een professionele partij bellen?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:27
Reden: Trollen
53.45% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:27
Reden: Trollen
93.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]


Nou: duidelijk!
(denk ik...)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:27
Reden: Quote verwijderd
51.00% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Someonenew schreef:
29-03-2020 20:27
De stoppen vliegen er niet zomaar uit, inderdaad elektricien bellen! Ik zou een tijdelijk verlengsnoer neerleggen vanuit huis en daar de vriezer op aansluiten en zien of er dan weer stoppen uitgaan. Dan weet je gelijk of het aan de vriezer ligt.
Zorg wel dat je zeker weet dat je hem op een andere groep aansluit.

Anders kun je de groep van de schuur weer activeren zonder iets aan te sluiten en bekijken of de differentieel weer direct springt.

Als er niets uit de vorige twee zaken komt, kun je nog steeds heel amateuristisch met een haardroger of een andere prul de stopcontacten in de schuur afgaan, startend bij de eerste (veronderstel dat het opbouw is?)). Dan weet je toch al iets meer.
Moirmel schreef:
30-03-2020 11:24
Zorg wel dat je zeker weet dat je hem op een andere groep aansluit.

Anders kun je de groep van de schuur weer activeren zonder iets aan te sluiten en bekijken of de differentieel weer direct springt.

Als er niets uit de vorige twee zaken komt, kun je nog steeds heel amateuristisch met een haardroger of een andere prul de stopcontacten in de schuur afgaan, startend bij de eerste (veronderstel dat het opbouw is?)). Dan weet je toch al iets meer.
Ja! dat had ik er even bij moeten vermelden. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen om de vriezer uit te schakelen.

Ik heb hetzelfde gehad op de camping en daar bleek het de koelkast te zijn die in de voortent stond.
Niet geschoten is altijd mis
Oplossing gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen deductie.
Begin bij de de apparaten 1 voor 1 op een andere groep te zetten die onder een andere aardlekgroep zit. Begin het eerst met de vrieskist trouwens.
Als die andere aardlekgroep er met de vrieskist uitknalt, ontdooi hem dan, goed laten drogen en dan nog eens proberen.

Net zo lang doorgaan tot je het apparaat hebt, of alle apparaten verwijderd hebt, dan is het de grondkabel naar de schuur toe die ergens beschadigd is. dat zou je kunnen proberen met een bovengrondse kabel naar de schuur toe die je aansluit op waar de huidige grondkabel bovenkomt in de schuur. Knalt het dan er nog steeds uit, dan is het 1 van de stopcontacten.

Maar dat een elektricien laten doen is misschien beter.
Alle reacties Link kopieren
het heeft niet geregend en het probleem was alleen met regen
maar kennis was hier en vond de kabel die door de tuin liep naar de schuur verouderd en stukje beschadigd en heeft hem vervangen. , nu wachten we tot het regent en hopen dat alles het blijft doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven