Water blijft staan op balkon.

04-04-2020 20:18 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

We wonen nu al een 1.5 jaar in een appartement. Het is geen nieuwe appartement maar wel netjes gerenoveerd. Tijdens de bezichtiging vielen ons een aantal dingen op en toen we het balkon opgingen (was erg koud en er lag wat sneeuw op het balkon) vielen mij niet echt dingen op.

De punten die we mee gaven, daar werd een aantal weken later na intrekken in het appartement wat aangedaan. Daarvoor viel mij ook ineens op dat al het gesmolten sneeuw wat op het balkon lag op één plek bleef staan. Ietsje verderop de afvoerbuis. Ik heb de eigenaar hiermee geconfronteerd en die zou contact opnemen. (Is via de makelaar). Nou onderhand maanden later, omdat eigenaar het druk had werd er contact gelegd. Onderhand trok ik zelf alle water weg en als het flink geplenst had of ik ging de balkon even schoonmaken, bleef er echt zeker een grote plas liggen die zeker 3 cm diep is. Eigenaar zocht naar een dakdekkersbedrijf en uiteindelijk na een half jaar kreeg ik een belletje van hun. 4 weken later kwam iemand een offerte opmaken en even kijken wat er nou was. En inderdaad, ook hij zag waar het probleem lag. Afvoerput ligt wel goed maar er zit een "put" in de vloer van het balkon waar al het water zich verzamelt en dus niet afgevoerd kan worden. Mijn logische gedachte was, maak daar dan een afvoerbuis. Meneer zou overleggen en weer contact leggen. Contact leggen werd pas na maanden. Vorig jaar zomer was hij dus geweest. Er werd een afspraak gemaakt en deze week (eindelijk) is er iemand geweest die het probleem zou verhelpen. Wij helemaal blij, eindelijk af van het probleem. Wat denken jullie? Dakdekker heeft wel een afvoerbuis geplaatst maar totaal aan de verkeerde kant. :facepalm:

Ondanks dat we zeiden dat, dat niet de afspraak was hieldt hij voet bij stuk dat hij wel wist wat ie deed en dat hij in opdracht werkte. Begrepen we echt wel Maar het klopte gewoon totaal niet. Conclusie? Een spek en bonen afvoerbuis erbij en water dat nog steeds blijft liggen natuurlijk.

We willen zo graag verder in de zin de balkon opleuken. Zomer komt eraan. Kennelijk zijn we met deze hele toestand meer thuis dan buiten. Dus zocht ik al naar grastapijt en leuke toeters en bellen voor het balkon maar dat kan ik nu wel even vergeten. Het water dat blijft liggen trek ik altijd snel weg maar zo kan ik niet doorgaan. Sterker nog ik ben zelfs een keer op me plaat gegaan! Vloer is niet van beton maar van zink en daaronder weer hout.

Ik heb nu alles weer doorgezet naar de eigenaar maar ben bang dat dit weer eeuwen duurt, eer dit probleem gefixt wordt en of het nog wel gefixt wordt :|
Alle reacties Link kopieren
Ok.
Alle reacties Link kopieren
De tijd zal het leren.
Trek je iets leuks aan als je op televisie komt?


Afbeelding
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 20:36
70.86% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
04-04-2020 20:30
Ok.


Ja was even gefrustreerd maar bedankt voor je post. Waardeer ik echt enorm.


:hug:
Ik begrijp niet goed waarom je de goot daar wilde. Waarom niet het zink vervangen en de vloer effenen? Nu kan het water het zink aantasten met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
04-04-2020 20:34
:hug:
Afbeelding
Anderhalve meter!!!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Snap het probleem niet zo. Waarom zou je niet je balkon op kunnen leuken? Je kan het toch gezellig maken en verder wachten tot het gerepareerd wordt?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
04-04-2020 20:39
Ik begrijp niet goed waarom je de goot daar wilde. Waarom niet het zink vervangen en de vloer effenen? Nu kan het water het zink aantasten met alle gevolgen van dien.

Mijn man zei zelfs waarom niet ze hele vloer vervangen. Het is sowieso spekglad als het geregend heeft vandaar dat we ook iets van grastapijt willen. Maar het bedrijf houdt voet bij stuk en komt alleen het plasje water verhelpen wat dus nog steeds niet verholpen is..
Alle reacties Link kopieren
ragatanga schreef:
04-04-2020 20:33
De tijd zal het leren.
Trek je iets leuks aan als je op televisie komt?


Afbeelding

Doe ik. :cheer2: :jump:
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niks...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
04-04-2020 21:11
Snap het probleem niet zo. Waarom zou je niet je balkon op kunnen leuken? Je kan het toch gezellig maken en verder wachten tot het gerepareerd wordt?

Ik weet het niet maar denk gewoon het compleet plaatje.. ik irriteer me gewoon dood aan die plas water en buiten dat is de vloer nog eens spuuglelijk. Ik weet het niet wat de vorige bewoners gedaan hebben maar je ziet over lelijke strepen en op de ene plek is het lichter als de ander. In ieder geval geen leuk vloertje om naar te kijken.. O_o
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
04-04-2020 21:36
Ik zeg niks...

Maar je reageert wel..

Hoe dan? :facepalm:
Waarom via de vorige eigenaar en niet via de VvE?
Waarom niet de vloer aanvullen/effenen zodat er geen 'verdieping' is waar water kan blijven staan?
Waarom zo lang wachten?
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
04-04-2020 21:38
Waarom via de vorige eigenaar en niet via de VvE?
Waarom niet de vloer aanvullen/effenen zodat er geen 'verdieping' is waar water kan blijven staan?
Waarom zo lang wachten?

Wij huren via de makelaar. Probleem bij de makelaar gelegd, die heeft het probleem voorgelegd bij de eigenaar en eigenaar heeft uiteindelijk contact met ons opgenomen en die weer met een bedrijf om het probleem te verhelpen. Dus een hele ketting aan tussenpersonen waar je inderdaad loco van wordt.
summerjamm wijzigde dit bericht op 04-04-2020 21:41
1.95% gewijzigd
Een grasmat op zink is ook geen goede combinatie.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
04-04-2020 21:41
Een grasmat op zink is ook geen goede combinatie.

Mag ik vragen waarom?
Oh je huurt, vandaar die omweg.
Ga dan voor vlonders. Die moet je op blokjes leggen en liggen iets boven de balkonvloer. Dan ga je over die plek van de plas heen en houdt je een droge vlondervloer. Is ook mooier dan grastapijt.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
04-04-2020 21:44
Oh je huurt, vandaar die omweg.
Ga dan voor vlonders. Die moet je op blokjes leggen en liggen iets boven de balkonvloer. Dan ga je over die plek van de plas heen en houdt je een droge vlondervloer. Is ook mooier dan grastapijt.

Ik heb net zitten kijken en dat ziet er inderdaad veel leuker uit, maar gaat het houtwerk door alle overtollige water eronder niet rotten? Er blijft echt een hoop liggen.
summerjamm schreef:
04-04-2020 21:42
Mag ik vragen waarom?
Het water kan niet goed weg en de grasmat blijft vochtig, dat tast ook het zink aan. Zink is gewoon materiaal dat niet goed samengaat met zuren zoals schoonmaakmiddel, regen, rottend blad etc. Dat wil niet zeggen dat je gelijk een gat in het zink ziet, maar het doet wel iets en je doet er dus minder lang mee. Voor een eigenaar is dat vast anders dan voor een huurder.
summerjamm schreef:
04-04-2020 21:37
Ik weet het niet maar denk gewoon het compleet plaatje.. ik irriteer me gewoon dood aan die plas water en buiten dat is de vloer nog eens spuuglelijk. Ik weet het niet wat de vorige bewoners gedaan hebben maar je ziet over lelijke strepen en op de ene plek is het lichter als de ander. In ieder geval geen leuk vloertje om naar te kijken.. O_o
Als je een perfect vloertje wil dan leg je er vlonders over. Dan heb je geen last van water en zie je ook geen lelijke strepen.

Je kan het zo moeilijk maken als dat je zelf wil.

Het is en blijft een huurhuis.
summerjamm schreef:
04-04-2020 21:51
Ik heb net zitten kijken en dat ziet er inderdaad veel leuker uit, maar gaat het houtwerk door alle overtollige water eronder niet rotten? Er blijft echt een hoop liggen.
Nou echt niet zomaar in korte tijd. Dat hout is behandeld. En als je die blokjes nou niet in de plas legt, maar zorgt dat die er omheen uitkomen en dan de vlonder erop, zal het wel meevallen allemaal. Of je gaat voor een kunststof met houtlook.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik wat aan! Thanks! Ik heb even zitten kijken en ga toch voor vlonders.

:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden over de Ikea vlonders, die kun je aan elkaar klikken en het hout zit bevestigd op een kunststof ondergrond. Dat is ook wel handig in combinatie met die plas water.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ophogen van de vloer met bv rubbertegels voorkomt dat je natte voeten houd op je balkon. Als er permanent water staat, zou ik geen houten vlonders/tegels nemen.
ik zou wat pakjes kunststof balkontegels neerleggen. Kun je elk dessin kiezen. Je klikt die tegels zo in elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven