Welke soort vloer voor de slaapkamers?

27-05-2020 17:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op dit moment tapijt en dat willen we graag eruit hebben. Maar wat zouden jullie ervoor in de plaats nemen? Heb al diverse topics gelezen en er zijn zoveel mogelijkheden. Maar ben benieuwd naar nog meer ervaringen. Wij hebben overigens twee jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de grenenhouten plankenvloer indertijd eruit gesloopt, in het nieuwe huis gelegd op de slaapkamers en vervolgend wit gelakt.
Alle reacties Link kopieren
Zo sterk mogelijk laminaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://lievekeet.nl/de-beste-vloeren-vo ... ot-tapijt/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij hebben voor PVC gekozen omdat het lang mee gaat en onderhoudsvriendelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben overigens wel navraag gedaan omtrent pvc maar we twijfelen en we hebben er zelf geen ervaring mee. We willen wel het liefst dat het een lange tijd goed is.
Alle reacties Link kopieren
Welke vloer is ook afhankelijk van jullie huis, nieuwbouw of oud pand,? Willen je geluiddempend, vloerverwarming, duurzaam of gewoon gemakkelijk in onderhoud en goedkoop? Zelf leggen of laten leggen?

PVC vloeren heb je nu in zoveel soorten, kwaliteit, kleuren. Kijk wat past in jullie huis en budget. Stel advies op Viva is eikenhout, ga je dan iedere week op je knieën om te boenen.?
Alles sal reg kom
PVC
https://www.bouwcenter.nl/inspiratie/Vl ... s/modern2/

https://www.handyfloor.nl/laminaat-vloerverwarming

https://vloeren.nl/tapijt-in-de-slaapkamer/
Alle reacties Link kopieren
Laminaat!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben quick-step Impressive Ultra laminaat. Het voordeel daarvan is dat het dikker en krasbestendiger is dan de meeste soorten, en ook waterdicht. Je kunt het dus probleemloos dweilen en er kan eens een plas water op blijven liggen.
Aan mij heb je niks. Hier wil ik juist het laminaat eruit slopen en heerlijke hoogpolige vloerbedekking erin leggen :heart: niks zo erg als zo’n koude vloer naast het bed :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu in plaats van tapijt sinds een half jaar pvc en ik ben er heel blij mee! Je hoort niemand erop lopen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld laminaat, maar dan moet je geen click pvc nemen), de vloer wordt nooit koud en het gaat jaren en jaren mee. Het lijkt heel erg op hout, maar je hebt er geen onderhoud aan. Ideaal.
In de woonkamer vind ik echt hout nog wel net iets mooier, maar voor de slaapkamers zou ik niets anders willen.
Wel hebben we gekozen voor een vrij dure variant van een plaatselijke vloerenzaak, een merk dat erom bekend staat dat ze geen rotzooi gebruiken als weekmakers en zo, al schijnt dat er tegenwoordig toch niet meer in gebruikt te worden. Toch maar het zekere voor het onzekere genomen met spelende kinderen. Het merk weet ik zo even niet.
Het is ook waterdicht, je zou het zelfs nog in de badkamer kunnen leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben boven hout, ook nooit koud en ik zou zelf niks anders willen eigenlijk! Maar wij hebben ook een jaren 30 huis, dus ik hou er van om natuurlijke materialen te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
27-05-2020 17:46
Wij hebben voor PVC gekozen omdat het lang mee gaat en onderhoudsvriendelijk is.
Dit.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laminaat met een lekker kleed op de vloer.

Ik houd eigenlijk meer van vloerbedekking op de bovenverdieping, maar dat hadden we in ons vorige huis en was toch wel besmettelijk. Laat staan als je kinderen hebt. Losse kleden zijn dan makkelijker te reinigen/vervangen en wat mij betreft een prima alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag vinyl. Dat is er in alle kleuren van de regenboog en heeft een nostalgische uitstraling. Niet koud aan mijn voeten, makkelijk te dweilen en licht in gewicht wat noodzakelijk is bij mijn houten verdiepingsvloer op iets te dunne balken.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Linoleum kan ook nog.

We hebben zelf laminaat.
Toen we het huis kochten lag er op de gehele bovenverdieping tapijt. Één slaapkamer is inmiddels volledig opgeknapt en daar ligt nu duur laminaat in.
Gaan we niet meer doen, vind ik eigenlijk best wel zonde van het geld.
De volgende slaapkamer krijgt vinyl, dat is toch één van de makkelijkste dingen om schoon te maken, geen harde geluiden, goedkoop, en ziet er voor ons prima - genoeg- uit voor op een slaapkamer.

Beneden overigens wel laminaat voor de uitstraling, als ik het geld had, had ik daar een echte houten vloer ingelegd.
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
27-05-2020 17:46
Wij hebben voor PVC gekozen omdat het lang mee gaat en onderhoudsvriendelijk is.
Dit inderdaad. Ik dweil de vloer vaak owv astma en alles blijft mooi. Warm aan je voeten ook in de winter. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Pvc. Strak, stil, krasvast en waterdicht. Wij hebben een pvc ‘eiken’ white washed vloer, ziet er heel echt uit
Alle reacties Link kopieren
En idd niet koud aan je voeten, zoals laminaat wel kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. Zijn er nog grote verschillen omtrent de kwaliteit? Of hebben jullie nog aanraders om te kijken?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben overigens een huis wat al een aantal jaren bestaat. En het belangrijkste is dat het makkelijk in onderhoud is en geluiddempend zou fijn zijn. Het gaat om de slaapkamers van ons, de kinderen, trap en de gang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde laminaat door mijn hele huis.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven