Strepen met verven

21-06-2020 07:29 29 berichten
Heeft iemand de gouden tip tegen strepen op de muur na het verven?

Gisteravond een muurtje geverfd en zie vanochtend dat het alles behalve mooi egaal is. Andere muren die ik heb geverfd zien er beter uit, op het eerste oog heel mooi maar als je goed lijkt zie je ook dat die muren niet perfect egaal zijn.

Heb al even gegoogled, maar kom vooral advies tegen wat ik al wel doe. Eerst de randen met een kwastje en dan met een roller. Maakt het nog uit bijv of je hard duwt met de roller? Misschien dat het daar aan ligt. Ik ga er niet heel licht overheen.

Ik baal van mijn muurtje, dus nog maar een keer eroverheen, hopelijk helpt dat!
Heb je het 1 keer geverfd? En met wat voor verf? Met kwalitatieve goeie verf? Of met histor of flexa ofzo?

Ik vind dat een muur sowieso altijd erg opknapt van een tweede laag dus ik verf altijd alles twee keer. Volgens mij is dat vrij standaard
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij normaal om na één laag nog een streperig resultaat te hebben.
Ook wel afhankelijk van de kleur, sommige kleuren zijn minder snel egaal. Wat ook kan helpen is je roller heel vol en verzadigd te gebruiken. Niet te zuinig zijn, niet de roller 'droog' rollen en dan bijpakken, maar continu een natte roller houden.
En een tweede laagje even afwachten.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde of las van de week toevallig ergens, dat dit komt omdat bij hoge temperaturen de verf te snel droogt. Zou dus even wachten tot het weer wat koeler is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Het is beste is de verf in dezelfde richting te rollen met natuurlijk gelijkmatige druk en dezelfde hoeveelheid verf.

De randjes horizontaal aanzetten en vervolgens een beetje schuin laten uitvloeien. En eigenlijk zou je dan vlak langs de randen nog een keer met de roller moeten.

De ongelijkmatigheid kan ook aan de muur liggen. Heb je een voorstrijk gebruikt?
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb goede verf van Histor gebruikt, 1 laag en geen voorstrijk.

Ik denk dat het hem misschien toch zit in het niet royaal genoeg aanbrengen van de verf en te lang door blijven rollen in plaats van vaker door de verfbak heen zoals iemand hierboven al noemde.

En waarschijnlijk helpt een tweede laag er overheen sowieso ook al.
Alle reacties Link kopieren
Als je bedoelt dat je bakstenen hebt geverfd met muurverf dan kan enkele malen herhalen nodig zijn.

Lakverven zijn transparanter dus daar ben je nog langer mee bezig.

Een vachtroller in plaats van een kwast en dan heel rijkelijk door de verf halen zal wel een mooier resultaat geven. Voor zuinigheid en gierigheid word je gestraft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij daglicht zien je ook wat beter of je gelijkmatig verdeeld ten opzichte van kunstlicht. Nog een laagje dan maar :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je alles wel 1 kant op afgerold?
Been there, done that, got the T-shirt.
https://www.deverfzaak.nl/blogs/blog/ka ... warm-weer/

Het is veels te warm om te verven.
Alle reacties Link kopieren
Het is belangrijk een flink tempo aan te houden, stevige druk uit te oefenen en de roller verzadigd te houden.

Verfmerk maakt naar mijn ervaring niet veel uit.
Damned if I don’t
Twee lagen is sowieso het minimum. Niks geks aan. Bij een gelige tint moet dat genoeg zijn, maar een kleur als groen bijvoorbeeld heeft meestal wel drie lagen nodig.

Zelfs al ziet het er na één laag gruwelijk uit: het komt goed met één of twee extra laagjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef nooit twee lagen te verven, perfect egale muren. Je moet gewoon snel werken.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
21-06-2020 09:03
Ik hoef nooit twee lagen te verven, perfect egale muren. Je moet gewoon snel werken.
Nou nou poe poe.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
21-06-2020 09:03
Ik hoef nooit twee lagen te verven, perfect egale muren. Je moet gewoon snel werken.
Was nou maar naar.......
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Twee lagen verven is heel normaal om het mooi te krijgen. Let wel op de temperatuur binnen! Als het 25 graden is droogt de verf te snel
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-06-2020 09:05
Nou nou poe poe.
Ik woon in een achterstandswijk tussen de junks maar de muren zijn egaal.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
21-06-2020 09:09
Was nou maar naar.......
Niks van dit!
Damned if I don’t
Per m2 werken, eerst de randen met een kwast, dan de verf in een W op de muur. Dan eerst horizontaal en daarna verticaal uitrolleren. Niet te veel druk zetten op de roller en genoeg verf gebruiken.
Nat in nat werken. Als de verf door de temperatuur te snel droogt kan je er iets door doen waardoor het minder snel droogt, ben de naam vergeten maar in de winkel kunnen ze je vast helpen.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
21-06-2020 08:11
Bij daglicht zien je ook wat beter of je gelijkmatig verdeeld ten opzichte van kunstlicht. Nog een laagje dan maar :)
Dit natuurlijk. S'avonds muurverven geeft nooit goed resultaat omdat je het bij slecht licht of kunstlicht gewoon niet goed ziet, Alleen overdag bij perfect daglicht zie je het resultaat goed en mis je al die slecht gerolde stukjes niet die je s'avonds wel mist, ook al denk je dat je licht nog wel redelijk is.

En twee keer verven/rollen is gewoon standaard voor muurverf als je perfect resultaat wil.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dik aanzetten die verf , en losjes rollen. Je mag best die vacht erin zien, dat droogt vanzelf bij.
Vooral goed door elkaar erop rollen, dus niet streepje-naast-streepje, maar kris-kras, elke keer weer een deel van wat je al gesaust had erbij pakken. Dan kun je het ook best hard en strak erop zetten.

Voordeel van dik aanzetten is dat oneffenheden in de muur net een tikkeltje meer verdwijnen.

En voorstrijk kan wel heel handig zijn. Op zuigende ondergronden, kun je ook altijd voor twee lagen gaan, en dan de eerste laag met water verdunde latex doen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Altijd 2 lagen....
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
21-06-2020 09:17
Ik woon in een achterstandswijk tussen de junks maar de muren zijn egaal.
Prioriteiten. :thumbsup:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-06-2020 17:24
Prioriteiten. :thumbsup:
:cheers:
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
21-06-2020 11:46
Per m2 werken, eerst de randen met een kwast, dan de verf in een W op de muur. Dan eerst horizontaal en daarna verticaal uitrolleren. Niet te veel druk zetten op de roller en genoeg verf gebruiken.
Nat in nat werken. Als de verf door de temperatuur te snel droogt kan je er iets door doen waardoor het minder snel droogt, ben de naam vergeten maar in de winkel kunnen ze je vast helpen.
+1
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven