Wat zoek ik?

05-07-2020 13:58 14 berichten
We hebben onze achtertuin opnieuw bestraat, maar nu zit er een flink hoogteverschil naar het zijpad. Dit is van de gemeente, dus kunnen we niet zelf ophogen. Ik zoek dus iets waardoor we met de fietsen makkelijk de tuin in kunnen rijden (vooral de kinderen, die hebben steeds hulp nodig om de fiets de tuin in te tillen). Een soort schuin opritje, liefst van steen of beton. Niet te breed, we hebben ongeveer 15 cm eigen grond buiten de tuin om te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Een drempelhulp?
Mir31 schreef:
05-07-2020 14:01
Een drempelhulp?
Heb even gegoogled, maar die metalen zijn sowieso te lang. Dan ligt het in de steeg en dat is een doorgaand, openbaar pad. Dat mag niet, is ook gevaarlijk in het donker.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet zelf iets in elkaar timmeren? Dat kun je perfect op maat maken.
Alle reacties Link kopieren
Inrit blokken heb je ook nog. Dat is meer een stoeprand
Heb nu een rubberen gezien, ga dat straks eens inmeten. Vast bedankt! Kende dit niet.
Dahlia74 schreef:
05-07-2020 14:04
Kan je niet zelf iets in elkaar timmeren? Dat kun je perfect op maat maken.
En anders wordt het dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Een oprijgoot.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet zelf een traanplaat kopen en buigen tot een drempelplaat. Even vastzetten met 4 schroeven. Rand tochtstrip onder de plaat tegen het geluid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Aan de binnenkant van jullie tuin pas de schuine verhoging maken? Dus vanaf de poort 1,5 meter de tuin in en net zo breed als de poort. Het gangpad blokkeren lijkt me niet heel slim.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
06-07-2020 01:29
Aan de binnenkant van jullie tuin pas de schuine verhoging maken? Dus vanaf de poort 1,5 meter de tuin in en net zo breed als de poort. Het gangpad blokkeren lijkt me niet heel slim.
Zoals ik het lees ligt de achtertuin nu hoger dan de openbare weg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
06-07-2020 07:43
Zoals ik het lees ligt de achtertuin nu hoger dan de openbare weg.
Dat lees ik ook. Dus maak je de achtertuin achterin net zo laag als de openbare weg en maak je de helling in je tuin omhoog.
Dus zo iets (alleen de helling), maar dan in de binnenkant van je eigen tuin.

Afbeelding
Tickel schreef:
06-07-2020 07:43
Zoals ik het lees ligt de achtertuin nu hoger dan de openbare weg.
Dit klopt. De buren hebben er ook last van, maar die hebben de schuttingpoort verplaatst naar de andere kant. Dat kunnen wij niet vanwege een sloot.

Ik ben aan het zoeken geweest naar drempelhulpen, maar ik vind niets dat de hoogte (ongeveer 11 cm) overbrugt en tegelijk niet dieper is dan 17 cm. Dus het wordt denk ik zelf timmeren of iets opmetselen tegen de betonnen onderkant van de schutting.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
06-07-2020 18:39
Dit klopt. De buren hebben er ook last van, maar die hebben de schuttingpoort verplaatst naar de andere kant. Dat kunnen wij niet vanwege een sloot.

Ik ben aan het zoeken geweest naar drempelhulpen, maar ik vind niets dat de hoogte (ongeveer 11 cm) overbrugt en tegelijk niet dieper is dan 17 cm. Dus het wordt denk ik zelf timmeren of iets opmetselen tegen de betonnen onderkant van de schutting.
Koop een stuk aluminium traanplaat, dan kun je zelf buigen op welke diepte ook.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven