Kleuren combineren, tips gezocht.

05-07-2020 15:42 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes, we hebben een nieuwe woning. Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in kleuren, maar ik kom er totaal niet uit wat bij elkaar past.

Woning heeft een balkenplafond :love: en het leek mij heel leuk om een wandje donkergroen of groen/blauw te verven. Voorbeeld;

Afbeelding

In mijn hoofd weet ik dit soort kleuren dan alleen te combineren met vrij koele grijstinten zoals bijvoorbeeld flexa vleugje grind. En ik wil juist eens kijken naar warmere kleuren om de kamer gezelliger te maken.

Donkergroen lijkt me dus mooi, lichtere early dew van flexa ook. Maar ik denk dat deze weer niet combineren met ook nog witte balken.

Heeft iemand ervaring met het combineren van donkergroen met een lichte warme tint? Wat zijn aanraders? Ik zie dus totaal niet wat bij elkaar past. Mijn genoemde voorbeelden zijn Flexa, maar ik sta open voor alle merken en hun kleuren en evt ook voor behang.
Goud, koper, brons, cognac, oker. Allemaal mooi hierbij.
Tiana_76 schreef:
05-07-2020 15:43
Goud, koper, brons, cognac, oker. Allemaal mooi hierbij.
dit inderdaad, zoek het in de geel/goud tinten. Staat erg mooi en is wat lichters erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zo gedateerd die ene wand in een kleur. En veel te hard meestal ook. Verf gewoon al je muren in een mooie kleur, veel mooier.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
05-07-2020 15:43
Goud, koper, brons, cognac, oker. Allemaal mooi hierbij.
Ik vind oker zelf ook echt mooi. Partner niet, wil graag juist wat minder heftigs. Dus denk dat is dan toch uitkom op (warme) grijstinten, taupe ben ik weer bang dat het niet past....
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-07-2020 15:54
Zo gedateerd die ene wand in een kleur. En veel te hard meestal ook. Verf gewoon al je muren in een mooie kleur, veel mooier.
Is het zo? Ik dacht dat je het nog best veel ziet dat een wand een afwijkende kleur heeft van de rest van de muren. Dacht zelf dat het juist ook wel heel mooi kan afsteken tegen witte balken.

Moet zeggen dat een lichtere kleur mij ook wel mooi lijkt, maar dan nog denk ik dat het wel vrij heftig is om alle wanden er mee te doen (behalve 1, baksteen muur en die willen we zo houden)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Je moet helemaal lekker zelf weten wat je doet, een muur of alles in dezelfde kleur. Je vooral niet teveel aantrekken van wat trend is ofzo.

Ik vind een warm wit met hier en daar kleur erg mooi. Wij hebben dit nu ook in ons nieuwe huis. Het kleurpalet dat ik aanhoud voor de halve/hele muren in huis is dit (hoop dat het werkt): Afbeelding

https://pin.it/7g5rn0p

Zo is trappenhuis oudroze, een kinderkamer okergeel, andere kinderkamer in de buurt van tranquil dawn met rabarber en gaan we beneden petrol blauwe kast en wijnrode muur toevoegen. En verschillende groentinten in onze slaapkamer. De rest is allemaal ral 9010 en we hebben veel verschillen tinten en soorten hout in ons huis. Dat maakt het samenhangend en warm, maar ook levendig en rustig.
SanPellegrino schreef:
05-07-2020 16:11
Je moet helemaal lekker zelf weten wat je doet, een muur of alles in dezelfde kleur. Je vooral niet teveel aantrekken van wat trend is ofzo.

Dit inderdaad. Anders blijf je bezig.

Ik heb juist veel wit, weinig aan de muur, geen frutsels (kind dat niet tegen prikkels kan). Wel de gang in een kleurtje, als compromis. Who cares wat trendy is. Jij moet je er thuisvoelen, niet de redacteur van de VT Wonen.
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
05-07-2020 16:11
Je moet helemaal lekker zelf weten wat je doet, een muur of alles in dezelfde kleur. Je vooral niet teveel aantrekken van wat trend is ofzo.


TO kiest DE trendkleur uit, dus is daar juist gevoelig voor
Alle reacties Link kopieren
Precies Tiana!

Tip: maak borden op pinterest en zoek op combinaties met groen, of juist op één groene muur en doe inspiratie op! Heeft mij zeker op weg geholpen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-07-2020 16:15
TO kiest DE trendkleur uit, dus is daar juist gevoelig voor
O wauw, sinds wanneer is dat dé trendkleur? Dan was ik 10 jaar geleden al mega trendy.

En dan alsnog: je kan een bepaalde kleur of interieurtrend toch mooi vinden, maar niet alles volgens de “VT wonen regels” doen? Des noods verf je je plafond roze.
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
05-07-2020 16:17
O wauw, sinds wanneer is dat dé trendkleur? Dan was ik 10 jaar geleden al mega trendy.

het is ook al te lang een trend
over enkele jaren is het DE kleur van deze periode, en vinden we het een tijdlang massaal gruwelijk en daarna nostalgisch
zoals Oranje in de jaren 70
Okergeel of oud roze doet het hier erg goed bij. Taupe zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zoveel kleuren in het vorige huis gehad. Zelfs paars terwijl dat toen absoluut niet in was. Dus groen is/was de trendkleur, maar het is niet dat ik daarom hiervoor kies. Mijn probleem is alleen dat ik het met lichtere kleuren wil combineren alleen ik zie het niet. Ik combineer automatisch met of wit, of koele grijstinten. Ik wil warmte, maar geen drukke of heftige kleuren er nog bij.

Die kleurschema’s ga ik zeker even verder naar kijken op Pinterest. Ik zie dan Bijvoorbeeld deze ;

Afbeelding https://pin.it/2nsh8ke

Ik ben dan dus heel bang dat lichtste kleur en donkere groen samen niet combineren met de witte balken en de bakstenen muur. Misschien is rustiger dan wel beter. Ik zit nog heel erg in dubio. Misschien maar meer inspiratie opdoen en dan wat kleurtesters bestellen voordat ik een hele wand doe.

Oud roze vind ik inderdaad ook erg mooi... partner is nog niet overtuigd. Misschien nog maar even wat mooie voorbeelden zoeken :biggrin:
sansi wijzigde dit bericht op 05-07-2020 16:42
8.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van verf is wel wat je het op zich vrij makkelijk weer kan oververven. Het is de minst ingrijpende klus, zeg maar.

Je kan ook eerst het groen doen en de rest wit en evt later nog een andere lichte accentkleur, als je het toch te “saai” vindt?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-07-2020 16:19
het is ook al te lang een trend
over enkele jaren is het DE kleur van deze periode, en vinden we het een tijdlang massaal gruwelijk en daarna nostalgisch
zoals Oranje in de jaren 70
Ja, het is een beetje het oranje en bruin van de jaren 70 en het geel en blauw van de jaren 90.
Am Yisrael Chai!
Grijs en zilver past ook mooi hierbij hoor.
Tiana_76 schreef:
05-07-2020 16:49
Grijs en zilver past ook mooi hierbij hoor.
Maar dat is koud, TO wil juist een warme kleur erbij. Dan kom je toch vooral uit bij geel/goud of oud-roze/rood in verschillende tinten.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Pinterest, als je de naam van de kleur groen en colour palette erbij zet bijvoorbeeld, krijg je allerlei kleurencombinaties.

Wij hebben zo’n kleur groen op de slaapkamer, gecombineerd met hout, zwart (kozijnen) en oudroze (beddengoed).

Hier hebben we alle wanden in een kleur, geen muur is wit hier in huis. Plafonds ook niet trouwens, die zijn lichtgrijs.
Ik zou oker hier mooi bij vinden.
Alle reacties Link kopieren
Witte balken zijn neutraal, daar matcht bijna alles mee, alleen andere tinten wit en net-niet wit zou ik vermijden. Welke kleur zijn de bakstenen?

Afbeelding

Afbeelding
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
En als je in plaats van spierwit een warmer wit gebruikt zoals roomwit? Mijn eigen houten plafond met balken heb ik in een warme tint wit geschilderd. Eerst had ik een wittere, maar dat bleek veel te fel en het plafond kwam bijna op je af. Nu is het veel rustiger en harmonieuzer.
Ik vind hier dingen van.
Sansi schreef:
05-07-2020 16:05
Is het zo? Ik dacht dat je het nog best veel ziet dat een wand een afwijkende kleur heeft van de rest van de muren. Dacht zelf dat het juist ook wel heel mooi kan afsteken tegen witte balken.

Moet zeggen dat een lichtere kleur mij ook wel mooi lijkt, maar dan nog denk ik dat het wel vrij heftig is om alle wanden er mee te doen (behalve 1, baksteen muur en die willen we zo houden)

Afbeelding
Ik vind dit een action/xenos huis. Deze kleur en dat wandrek in combi met die vloer en die deur vind ik enorm gedateerd. Ik hou er niet van. Ik hou van goud en brons en okergeel in combi met zwart en hout en veel planten, een houtkachel en veel kleden en echte items in plaats van loze aankleding of opvulling van een bouwmarkt of discounter.
Ik zou je muren voor driekwart verven in een hippe kleur. Over verven als je de kleur zat bent is zo gepiept. Ik zou de basis dan wat meer basic houden en uitpakken met de muren, Je hebt ook heel tof behang tegenwoordig.
De vloer zou ik strak houden. Of giet of nog beter: echt hout.
blauwebessensap schreef:
07-07-2020 16:03
Ik vind dit een action/xenos huis. Deze kleur en dat wandrek in combi met die vloer en die deur vind ik enorm gedateerd. Ik hou er niet van. Ik hou van goud en brons en okergeel in combi met zwart en hout en veel planten, een houtkachel en veel kleden en echte items in plaats van loze aankleding of opvulling van een bouwmarkt of discounter.
Ik zou je muren voor driekwart verven in een hippe kleur. Over verven als je de kleur zat bent is zo gepiept. Ik zou de basis dan wat meer basic houden en uitpakken met de muren, Je hebt ook heel tof behang tegenwoordig.
De vloer zou ik strak houden. Of giet of nog beter: echt hout.
Maar jij hoeft er niet te wonen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
07-07-2020 16:03
Ik vind dit een action/xenos huis. Deze kleur en dat wandrek in combi met die vloer en die deur vind ik enorm gedateerd. Ik hou er niet van. Ik hou van goud en brons en okergeel in combi met zwart en hout en veel planten, een houtkachel en veel kleden en echte items in plaats van loze aankleding of opvulling van een bouwmarkt of discounter.
Ik zou je muren voor driekwart verven in een hippe kleur. Over verven als je de kleur zat bent is zo gepiept. Ik zou de basis dan wat meer basic houden en uitpakken met de muren, Je hebt ook heel tof behang tegenwoordig.
De vloer zou ik strak houden. Of giet of nog beter: echt hout.
Er zit een mooie lichte vloer in die pas een jaar geleden gelegd is, gaat mij alleen om de kleur van de wand. Driekwart is voor de woonkamer geen optie... muren zijn lager dan gewoonlijk, oud huis uit 1800. Plus balken... ik denk dat het er echt raar uit gaat zien. Wel gekeken naar behang, dan iets velvet of bijzonder kleurtje. Ik ben er nog altijd niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven