Lamp maken van hout

08-07-2020 17:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft nu een wandlampje in de vorm van een vogel. Het is een vogel gezaagd uit een plaat hout, deze is beschilderd en achter het hout zit een fitting. Vrij eenvoudig dus.

Nu vindt ze de vogel niet meer mooi en ze wil graag een eenhoorn wandlamp. We kunnen geen lamp vinden die ze mooi vindt en die ook nog eens redelijk geprijsd is. Dus ik dacht ik maak er zelf één op dezelfde manier als de vogel.

We hebben een leuke kleurplaat gevonden van een eenvoudig getekende eenhoorn. Het idee is deze uit te zagen uit een stuk plaat. Tot zover geen probleem.

Maar waarmee beschilder ik de plaat dan? Dochter wil graag een eenhoorn met regenboog haar. Als ik voor iedere kleur een pot verf moet kopen in de bouwmarkt wordt het alsnog vrij prijzig en heb ik straks een stuk of 6 vrijwel niet gebruikte potjes verf in de schuur staan. Mini potjes kan ik niet vinden. Zijn er andere soorten verf die ik kan gebruiken? Het moet natuurlijk wel lang mooi blijven.

Andere optie is de kleurplaat kleuren, deze op de plaat plakken en dan afwerken met iets van blanke lak ofzo. Maar wat gebruik ik dan voor het kleuren en voor het afwerken? Ik wil natuurlijk niet dat de kleuren uitlopen door de lak.

Kortom tips voor de afwerking zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Deze: https://www.action.com/nl-nl/p/artist--co-acrylverf-/ ?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten vroeger carbonpapier om een tekening op een stuk hout te zetten, dan figuurzagen en schilderen met plakaat- of acrylverf.
Alle reacties Link kopieren
Bij de bouwmarkt heb je altijd wel een flink afgeprijsde verfpotten tafel/ rek, omdat de kleur toch iets anders uitviel. Misschien is dat ook iets voor je?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Gewoon acrylverf gebruiken die je ook voor schilderijen en knutselwerken zou gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt eventueel ook kantenklate glitterverf, de rest van de verf gebruik je dan natuurlijk gewoon voor andere knutsels.

https://pipoos.com/tempera-paars-glitter-27946
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde over acrylverf, maar blijkbaar kan dat wel. Ik ga dat proberen.
Alle reacties Link kopieren
vraag eens bij een schildersbedrijf of zij nog wat restantjes verf hebben en of je daar de haren van de eenhoorn dan mag komen schilderen.
Ik denk dat ze daar graag aan meewerken.
Niet geschoten is altijd mis
Van die kleine potjes verf die modelbouwers gebruiken? Te koop in de meeste speelgoedwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wellicht gewoon kiezen voor simpele verf van action en een flinke vernislaag. Maar ik ben helaas geen betrouwbare bron of dat het brandbaar is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
09-07-2020 13:21
vraag eens bij een schildersbedrijf of zij nog wat restantjes verf hebben en of je daar de haren van de eenhoorn dan mag komen schilderen.
Ik denk dat ze daar graag aan meewerken.

Zouden ze in tijdens van corona graag een vreemde over de vloer hebben die bij jou iets komt hobbyen? (Vooral als je zelf makkelijk en goedkoop tubes kunt halen bij een speelgoed- of tekenwinkel.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven