wasdroger aansluiten

18-10-2020 21:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn bijkeuken heb ik al de vaatwasser en de wasmachine aangesloten op de bestaande dubbele afvoer.
Kan ik hier nog een 3e slang bij doen met zoiets als dit of is dat vragen om problemen?

Afbeelding

En tips voor een goede wasdroger zijn ook welkom. :hyper:
Naar verwachting draai ik 1 was per week er in droog.
apatura wijzigde dit bericht op 18-10-2020 21:56
3.29% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor droger heb je dan?

Een condensdroger kan met een klein slangetje er gewoon naast geprikt worden. Komt niet zoveel uit. Wij hebben een opvangbak erin zitten. Die gooien we na elke droogbeurt leeg. Dus in principe hoeft het niet.
Je noemt geen specifieke wasdroger in je bericht. Het hangt er vanaf hoe je afvoer loopt of het kan. En of je dan apparaten tegelijk kan gebruiken. In principe kan je een derde afvoeriets erbij doen. Maar als je maar 1 keer per week droogt kan je het ook gewoon met
Zo’n opvangbak in de droger doen en die even leeggooien. Scheelt ook weer qua wasdroger dicht bij afvoer moeten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb deze op t oog:
https://www.coolblue.nl/product/824674/ ... 11-82.html

kon er nog niet uit opmaken of daar ook een reservoir in zit
Been there, done that, got the T-shirt.
Het reservoir zit links boven. Waar " whirlpool" staat.
Alle reacties Link kopieren
Het reservoir lijkt links boven te zitten als ik zo de foto bekijk.

Ik gooi ook iedere keer het reservoir leeg als deze aangeeft vol te zitten. En soms gooi in hem tussendoor leeg.
Ik kan ook kiezen voor afvoer met een slangetje maar dat is zo weinig dat kan je ook opvangen in een lege wasmiddel fles ofzo en dan leeg gooien.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Mijn droger is ook niet aangesloten op de afvoer. Na ongeveer 4 keer drogen moet het reservoir leeg gegooid worden.
Oh jeetje hier doe ik het echt na elke was! Verschilt wel per was hoe vol het is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op 1600 toeren centrifugeer kan ik heel lang toe met het drogerreservoir.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de info. Ik ga een mooie uitkiezen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
18-10-2020 21:57
ik heb deze op t oog:
https://www.coolblue.nl/product/824674/ ... 11-82.html

kon er nog niet uit opmaken of daar ook een reservoir in zit
Staat bij de specificaties :P
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
18-10-2020 22:34
Staat bij de specificaties :P
En op het derde plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Coolblue verkoopt alleen maar wasdrogers met een condensbak als het goed is. Luchtafvoerdrogers waren niet zuinig genoeg en daar zijn ze mee gestopt. Dus zowel een condensdroger als een warmtepompdroger hebben een condensbak.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met een warmtepompdroger: ja dat moet lukken. Ik heb op een bestaande enkele afvoer zo’n splitter voor wasmachine en warmtepompdroger. Ze draaien vaak tegelijk en nog nooit problemen gehad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zonde om voor 1 was per week een wasdroger te kopen. Drogers zijn energieslurpers.
Dahlia74 schreef:
19-10-2020 08:48
Zonde om voor 1 was per week een wasdroger te kopen. Drogers zijn energieslurpers.
En waar in de OP lees jij terug dat TO vraagt naar een mening over het feit dat zij een droger wil kopen? Volgens mij is die beslissing al gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
19-10-2020 08:48
Zonde om voor 1 was per week een wasdroger te kopen. Drogers zijn energieslurpers.
Ik gebruik mijn droger ook maar eens per week en ben er juist heel blij mee. Hij slurpt alleen energie als hij draait dus doen we dat niet vaak; maar juist die ene keer week knal ik er het beddengoed en handdoeken in (heel soms twee keer per week als we veel handdoeken enzo hebben) en dan is het toch bijzonder prettig om die lange lappen niet in je huis te hoeven uithangen. Daar hebben we de ruimte niet voor.

Hier ook een condensdroger; staat niet op de afvoer aangesloten.
Alle reacties Link kopieren
Offtopic tip: geef het condenswater aan de planten, groeien ze erg goed op.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
19-10-2020 08:48
Zonde om voor 1 was per week een wasdroger te kopen. Drogers zijn energieslurpers.
Goedkoper dan een nieuwe uitbouw aan mn huis...... :bonk:

Dank je voor de condenswatertip.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dahlia74 schreef:
19-10-2020 08:48
Zonde om voor 1 was per week een wasdroger te kopen. Drogers zijn energieslurpers.
Misschien heeft TO wel zonnepanelen.
Ik kan hier de wasmachine en droger aanzetten en dan vraagt het op een zonnige dag nog nul stroom.

En nee, dan hang ik het niet buiten op, het staat hier op zolder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven