Beton vloer beschadigd

24-10-2020 09:47 22 berichten
Hi,

Tijdens het verwijderen van vloerbedekking kwam op sommige plekken de vloer mee. Hoe los ik dit op zonder de gehele vloer te moeten bewerken?
Alle reacties Link kopieren
Aansmeren met een beetje sneldrogend cement.
Alle reacties Link kopieren
Dat er zelfs bij het verwijderen van de vloerbedekking al delen van de betonvloer mee kwamen, betekent dat de hele betonvloer moet worden aangepakt. Want blijkbaar is de bovenlaag dusdanig slecht dat die zelfs al loskomt bij het verwijderen van vloerbedekking. Dus ik zou er een nieuwe dunne laag op laten zetten en laten egaliseren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
SEM72 schreef:
24-10-2020 09:49
Aansmeren met een beetje sneldrogend cement.
Dankje!

@pejeka

Heb mij laten vertellen dat het heel veel geld gaat kosten om de vloer opnieuw te laten storten. Dat is nu geen optie helaas.
Ligt er aan wat je er weer op gaat leggen

Bij een strakke vloer zou ik de vloer toch wel gaan egaliseren.
moentje_ schreef:
24-10-2020 10:09
Dankje!

@pejeka

Heb mij laten vertellen dat het heel veel geld gaat kosten om de vloer opnieuw te laten storten. Dat is nu geen optie helaas.
Zelf eerst aansmeren dan egaliseren
pejeka schreef:
24-10-2020 09:57
Dat er zelfs bij het verwijderen van de vloerbedekking al delen van de betonvloer mee kwamen, betekent dat de hele betonvloer moet worden aangepakt. Want blijkbaar is de bovenlaag dusdanig slecht dat die zelfs al loskomt bij het verwijderen van vloerbedekking. Dus ik zou er een nieuwe dunne laag op laten zetten en laten egaliseren.
dit
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 09:57
Dat er zelfs bij het verwijderen van de vloerbedekking al delen van de betonvloer mee kwamen, betekent dat de hele betonvloer moet worden aangepakt. Want blijkbaar is de bovenlaag dusdanig slecht dat die zelfs al loskomt bij het verwijderen van vloerbedekking. Dus ik zou er een nieuwe dunne laag op laten zetten en laten egaliseren.
Of je ziet het over 10 jaar wel weer als de boel weer vervangen moet worden en je het dan wel kan betalen ;-)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-10-2020 09:57
Dat er zelfs bij het verwijderen van de vloerbedekking al delen van de betonvloer mee kwamen, betekent dat de hele betonvloer moet worden aangepakt. Want blijkbaar is de bovenlaag dusdanig slecht dat die zelfs al loskomt bij het verwijderen van vloerbedekking. Dus ik zou er een nieuwe dunne laag op laten zetten en laten egaliseren.
Ja dat. Egaliseermiddel is maar een dunne bovenlaag en die vergaat na een bepaalde tijd, wordt dan zwak en dan hoef je maar een meubel te verschuiven of valt er een gat in. De eigenaar moet het bovenste eraf steken (gaat heel makkelijk) en dan een nieuw laagje Egaline erop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-10-2020 10:19
Ja dat. Egaliseermiddel is maar een dunne bovenlaag en die vergaat na een bepaalde tijd, wordt dan zwak en dan hoef je maar een meubel te verschuiven of valt er een gat in. De eigenaarmoet het bovenste eraf steken (gaat heel makkelijk) en dan een nieuw laagje Egaline erop.
Als in, de verhuurder..?
Je hebt speciaal egaliseer voor betonvloeren. Dat je de bovenlaag lostrekt zegt niets over de kwaliteit van het beton eronder. Beton wordt altijd geëgaliseerd met een dunnere laag cement om het glad te strijken en kan loslaten (net zoals bij een gestucte muur de egaliseerlaag kan worden losgetrokken door plakkers o.i.d.). Pas als er scheuren in je beton zitten, of het beton zelf is vochtig, heb je een probleem.
Wat ga je er op leggen? Als je een houten vloer neemt dan heb je genoeg opvulling om geen last te hebben van 'n onregelmatigheidje in het beton.
redbulletje schreef:
24-10-2020 10:28
Wat ga je er op leggen? Als je een houten vloer neemt dan heb je genoeg opvulling om geen last te hebben van 'n onregelmatigheidje in het beton.
Laminaat geen echt hout.
Alle reacties Link kopieren
Zitten er echt dikke gaten in dan? Met een laminaatvloer + ondervloer zou ik me er niet heel druk om maken als de schade minimaal is. Met een verlijmde linoleumvloer (heb ik zelf) is het wel heel belangrijk dat het helemaal glad en strak is.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
24-10-2020 10:24
Als in, de verhuurder..?
Ja, ik zou een foto maken en dan dat laten zien. Je kan het ook op de laatste inspectie aan laten komen; ze vertellen jou dan wel wat er van je verlangd wordt. Als je de gaten mag achterlaten vraag dan een schriftelijke bevestiging zodat ze niet achteraf je borgsom gaan korten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lady_Day schreef:
24-10-2020 10:45
Zitten er echt dikke gaten in dan? Met een laminaatvloer + ondervloer zou ik me er niet heel druk om maken als de schade minimaal is. Met een verlijmde linoleumvloer (heb ik zelf) is het wel heel belangrijk dat het helemaal glad en strak is.
De diepste beschading is ongeveer 3/4mm diep de rest zijn meer oppervlakkige beschadigingen.. heb ook een egaliserende ondervloer aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
Oh je gaat niet verhuizen. Vraag dan of ze een nieuwe laag willen storten; dat hoort gewoon bij het onderhoud.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-10-2020 10:59
Oh je gaat niet verhuizen. Vraag dan of ze een nieuwe laag willen storten; dat hoort gewoon bij het onderhoud.
Ik heb het even nagekeken en ben zelf verantwoordelijk voor het herstellen van de vloer na verwijderen vloerbedekking.
anoniem_358505 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 11:22
23.41% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Gaatjes opvullen en dan je ondervloer+laminaat laten leggen. Ik zou hier niet te moeilijk over doen hoor. Als er na jou iemand toch bijvoorbeeld een linoleumvloer wil laten leggen dan hoort het egaliseren daar gewoon bij.
Lady_Day schreef:
24-10-2020 11:35
Gaatjes opvullen en dan je ondervloer+laminaat laten leggen. Ik zou hier niet te moeilijk over doen hoor. Als er na jou iemand toch bijvoorbeeld een linoleumvloer wil laten leggen dan hoort het egaliseren daar gewoon bij.
Ja.. ga ik doen! Dank je.
Wat voor egaliserende ondervloer heb je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven