Lattenbodem verstevigen

27-10-2020 13:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! :)

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor kent...
Onlangs een nieuw bed gekocht. Wegens al het 'nieuwe' inboedel wat ik al moest betalen helaas geen groot budget voor het bed. Dus een bed gekocht van Tectake. Verder een super bed, de reviews waren ook heel goed.

Maar vanaf de eerste nacht laten de latjes allemaal los.. Als je maar iets gewicht opzet komt er al eentje vrij gevolgd door de volgende latjes. Zo zie je maar weer, goedkoop = duurkoop :-$ Heeft iemand een oplossing hiervoor? :D

Ik dacht ookal aan het vastschroeven of een lange lint die alles verbindt. Maar ik was ook benieuwd naar ervaringen hier :D
Je kan ze aan je bedframe vastschroeven?
Of een nieuwe lattenbodem bij IKEA scoren, ik weet niet waar je meer zin in hebt ;-D
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 13:26
Je kan ze aan je bedframe vastschroeven?
Zoiets dacht ik ook al ja. Maar ik heb wel ergens gelezen dat het dan de 'flexibele'(?) functie kwijt is. Maar ik weet niet zozeer hoe groot dit probleem is..


Hahaha ja dat tweede zou ook kunnen. Helaas zou ik het bed dat helemaal moeten ombouwen :(
Alice2706 schreef:
27-10-2020 13:27
Zoiets dacht ik ook al ja. Maar ik heb wel ergens gelezen dat het dan de 'flexibele'(?) functie kwijt is. Maar ik weet niet zozeer hoe groot dit probleem is..


Hahaha ja dat tweede zou ook kunnen. Helaas zou ik het bed dat helemaal moeten ombouwen :(
Nou je lattenbodem lijkt me nu wel iets te flexibel... heb je een linkje van je bed want het klinkt als een speciaal bed?

IKEA lattenbodems passen namelijk ook prima op niet IKEA bedden normaal gesproken.
Ik had een dergelijke bodem en ben inderdaad naar Ikea getogen voor een goede.
Alle reacties Link kopieren
Wat je kunt doen is bij de bouwmarkt twee lange vuren plinten kopen. Je legt vervolgens de latten als volgt en gaat daarna de lange plinten in de lengte vastschroeven.

------
------
------
------
Wat zegt de leverancier eigenlijk? Want dit klinkt niet per se normaal.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de verkoper en aangeven dat het product niet goed is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een verstevigingslatje op de helft ertussen schroeven of op eenderde en tweederde. Dan kunnen de zijlatten niet meer uit elkaar, waardoor de latjes er tussenuit vallen. Een beter verband maken dus. Wel even voorboren, zodat het hout niet scheurt. Zo ben je voor een paar euro klaar.
Ja, natuurlijk!!! De verkopende partij aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de latten wel goed gemonteerd? Bolle kant moet boven :P
Ook al is dit bed dan wat goedkoper dan nog mag je verwachten dat het na een nachtje erop slapen het gewoon nog heel is. Neem aan dat je een lattenbodem hebt die past bij je gewicht.

Ik zou contact opnemen met de winkel waar je het bed+lattenbodem gekocht hebt
Pozzebok schreef:
27-10-2020 14:03
Heb je de latten wel goed gemonteerd? Bolle kant moet boven :P
Da's een hele goeie. :-D
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 13:30
Nou je lattenbodem lijkt me nu wel iets te flexibel... heb je een linkje van je bed want het klinkt als een speciaal bed?

IKEA lattenbodems passen namelijk ook prima op niet IKEA bedden normaal gesproken.
https://www.tectake.nl/slaapkamerbed-me ... 217-401720

Dit is de boosdoener... :D :D
alice2706 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 14:49
11.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
27-10-2020 14:03
Heb je de latten wel goed gemonteerd? Bolle kant moet boven :P
Nou moet ik eerlijk zeggen. Eerst niet :-$ :-$ Maar die heb ik al snel weer goed gemonteerd hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen contact gehad met de site. Misschien inderdaad niet verkeerd om een mailtje te sturen. Ben benieuwd.
Ik heb zo'n zelfde soort bodem, maar dan van Ikea. Die heeft een extra latje/plankje halverwege in de breedte en verder twee linten in de lengte.
Welke latjes laten los? Als het degenen in het midden zijn, is zo'n extra plankje in de breedte denk ik de meest simpele en goedkope oplossing
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
27-10-2020 20:41
Ik heb zo'n zelfde soort bodem, maar dan van Ikea. Die heeft een extra latje/plankje halverwege in de breedte en verder twee linten in de lengte.
Welke latjes laten los? Als het degenen in het midden zijn, is zo'n extra plankje in de breedte denk ik de meest simpele en goedkope oplossing
Inderdaad vooral in het midden. Bedankt voor de tip! Ik ga zeker eventjes kijken wat ik hiermee kan.
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
27-10-2020 14:49
Ik heb nog geen contact gehad met de site. Misschien inderdaad niet verkeerd om een mailtje te sturen. Ben benieuwd.
Dit zou ik als eerste doen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alice2706 schreef:
27-10-2020 14:47
https://www.tectake.nl/slaapkamerbed-me ... 217-401720

Dit is de boosdoener... :D :D
Dat is een metalen bed helemaal dus? Dus het vastschroeven wordt ook op metaal? Dat wordt lastig denk ik...
Alle reacties Link kopieren
De latten floepen dus uit die zwarte plastic houdertjes?
Misschien helpt het dan om die houdertjes helemaal op te vullen zodat de latten beter in de houdertjes klemmen? Bijvoorbeeld met wat lagen papier/karton of vulplaatjes. Wellicht zijn de latten te dun voor waar de houdertjes voor zijn gemaakt.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
En anders zou ik de linten-methode proberen in het midden.
Dus dat het er uiteindelijk zo uitziet:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Ik heb ze gemaild. Als antwoord had ik dat het inderdaad een nadeel is van dit bed en dat ik ze vast moet spijkeren..

Nou heb ik gister de plastic houdertjes vastgeboord aan de latjes (er zaten gaten in het plastic in de zijkant). Helpt een beetje maar nog lang niet genoeg...
Ik ga morgen de linnenmethode proberen + de linnen,plastic en de latjes aan elkaar nieten. En als dit niet helpt..... :-?
Alice2706 schreef:
28-10-2020 14:41
Bedankt allemaal!

Ik heb ze gemaild. Als antwoord had ik dat het inderdaad een nadeel is van dit bed en dat ik ze vast moet spijkeren..

Nou heb ik gister de plastic houdertjes vastgeboord aan de latjes (er zaten gaten in het plastic in de zijkant). Helpt een beetje maar nog lang niet genoeg...
Ik ga morgen de linnenmethode proberen + de linnen,plastic en de latjes aan elkaar nieten. En als dit niet helpt..... :-?
Maar als je de latjes hebt vastgeschroefd kunnen ze er toch niet meer uitfloepen..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven