Advies gevraagd bij tegels verven (badkamer en toilet)

06-11-2020 12:23 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben in ons huurhuis misschien wel de allerlillijkste vloer en wandtegels ever in toilet en badkamer (denk jaren 60/70 beige en bruin).

Aangezien ons huis verder helemaal piekfijn naar ons zin is willen we ook iets met de badkamer en wc echter, vanwege het feit dat het een huurhuis is, willen we niet al teveel kosten maken vandaar dat tegelverf ons een goede oplossing leek.

Nu zie ik op internet door de bomen het bos niet meer, alles lijkt heel simpel en ik kan de term "easy peasy' inmiddels wel killen.

Eigenlijk ben ik hier op zoek naar iemand die deze klus al eens heeft gedaan en mij wil en kan uitleggen welke produkten het beste zijn, waar ik over na moet denken qua aanpak, de do's en dont's etc..

Het hoeft in die zin niet op een koopje, de verf en verdere produkten mogen best wat kosten, beter kwaliteit dan kwantiteit.

Moet je bv. ander soortige verf hebben voor wand en vloeren in de douche cabine zelf etc.

Vloertegels zijn anti slip, wandtegels zijn glad/glanzend.

Wie o wie heeft er goede adviezen.

Alvast bedankt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even me. Voor zover ik heb kunnen ontdekken, is het voor even mooi maar blijft het niet lang mooi. Ik durf het nog niet aan...
Mag het wel van de verhuurder?
Als je een fijn huurhuis hebt en van plan bent er nog jaren in te blijven wonen, is het misschien de investering in nieuwe tegels wel waard.
Een vriend van me is schilder (een goede) en heeft het in zijn badkamer gedaan.
Zelfs hem lukte het niet, binnen een week al beschadigingen.
Mijn advies, niet doen.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
06-11-2020 12:31
Ik lees even me. Voor zover ik heb kunnen ontdekken, is het voor even mooi maar blijft het niet lang mooi. Ik durf het nog niet aan...
Mag het wel van de verhuurder?
Voor even mooi?
Vertel? Wat gebeurt er daarna dan en wat is een tijdje?

Ja het mag, aangezien ze vanaf vorig jaar alle woningen renoveren van huurders die eruit gaan.
Dit kan bij ons ook maar tegen een belachelijke huurverhoging.
Als wij eruit gaan worden keuken, badkamer en toiletten gestript en gerenoveerd dus al wil ik het pimpelpaars met een goud zeg maar. :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
06-11-2020 12:34
Als je een fijn huurhuis hebt en van plan bent er nog jaren in te blijven wonen, is het misschien de investering in nieuwe tegels wel waard.
Het zijn nogal wat vierkante meters. Badkamer is erg groot en van plafond tot vloer betegeld.
Partner kan een hoop maar niet tegelen.
Zoals ik al zei vind ik dat de kosten niet waard.
Hebben al eens diverse offertes opgevraagd maar dat is gezien de investering en het feit dat het niet van jezelf is geen optie voor ons.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
06-11-2020 12:34
Een vriend van me is schilder (een goede) en heeft het in zijn badkamer gedaan.
Zelfs hem lukte het niet, binnen een week al beschadigingen.
Mijn advies, niet doen.
Wat beschadigd er dan precies?
Wordt het dof? Of als je langs de tegels gaat, krassen etc?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Tegelstickers?
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 12:40
Wat beschadigd er dan precies?
Wordt het dof? Of als je langs de tegels gaat, krassen etc?
Het houdt niet.
https://www.alleenmaarstickers.nl/
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er altijd erg amateuristisch uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ken de site maar dank je.

Helaas voor de vloer(en) geen optie.
Maar misschien scheelt het als je bv de niet vochtige ruimtes zoals de toiletten wel verft en de badkamer bv niet qua beschadiging.
Toch vraag ik mij ook af of goede produkten en goede voorbewerking schelen in hoe het houdt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-11-2020 12:48
Het ziet er altijd erg amateuristisch uit.
Tja, als ik een koophuis had zou ik het wel weten maar helaas.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 12:50
Ja, ik ken de site maar dank je.

Helaas voor de vloer(en) geen optie.
Maar misschien scheelt het als je bv de niet vochtige ruimtes zoals de toiletten wel verft en de badkamer bv niet qua beschadiging.
Toch vraag ik mij ook af of goede produkten en goede voorbewerking schelen in hoe het houdt.
Maar als je bijvoorbeeld witte tegelstickers neem top de muren, dan kan dat toch best mooi staan bij die bruine vloer?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-11-2020 12:52
Maar als je bijvoorbeeld witte tegelstickers neem top de muren, dan kan dat toch best mooi staan bij die bruine vloer?
Ja, alleen willen wij juist van die bruine vloer af.
Smaken verschillen en vloer zo laten is geen optie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Overigens, er bestaat badkamervinyl, maar ik geloof dat dat wel gelijmd moet worden.

Edit: Nee, dat hoeft niet.

https://www.quick-step.nl/nl-nl/pvc/kwaliteit
Madeliefjees schreef:
06-11-2020 12:48
Het ziet er altijd erg amateuristisch uit.
En nep, omdat de voegen ook meegekleurd worden.
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 12:40
Wat beschadigd er dan precies?
Wordt het dof? Of als je langs de tegels gaat, krassen etc?

Het hecht niet, dus je hoeft er maar iets tegen te stoten of het bladdert af. Met schoonmaken beschadig je het al zeg maar.
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 12:39
Het zijn nogal wat vierkante meters. Badkamer is erg groot en van plafond tot vloer betegeld.
Partner kan een hoop maar niet tegelen.
Zoals ik al zei vind ik dat de kosten niet waard.
Hebben al eens diverse offertes opgevraagd maar dat is gezien de investering en het feit dat het niet van jezelf is geen optie voor ons.


Ons huis is een koop huis.
We hebben veel aan het huis gedaan wat niet waarde vermeerderend is.
Omdat het gewoon voor ons mooier/handiger/leuker is.
Dat is ook wat waard, woongenot.
hannaa46 schreef:
06-11-2020 13:06
Ons huis is een koop huis.
We hebben veel aan het huis gedaan wat niet waarde vermeerderend is.
Omdat het gewoon voor ons mooier/handiger/leuker is.
Dat is ook wat waard, woongenot.
Ja, ik vind woongenot ook veel belangrijker. Ik huur, maar heb alles wel precies naar mijn zin gemaakt. Ik woon hier nu bijna 16 jaar en heb het er allemaal gewoon weer uit en omdat ik niet van plan ben hier ooit nog weg te gaan...
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 12:39
Het zijn nogal wat vierkante meters. Badkamer is erg groot en van plafond tot vloer betegeld.
Partner kan een hoop maar niet tegelen.
Zoals ik al zei vind ik dat de kosten niet waard.
Hebben al eens diverse offertes opgevraagd maar dat is gezien de investering en het feit dat het niet van jezelf is geen optie voor ons.
Maar er zijn toch nog veel meer opties dan alleen tegelen?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
06-11-2020 13:19
Maar er zijn toch nog veel meer opties dan alleen tegelen?
Ben benieuwd?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
06-11-2020 13:23
Ben benieuwd?
:O
Alle reacties Link kopieren
Die verf moet je niet doen. Ik had dure gekocht maar t laat toch weer los hoe netjes je het doet. Ik zou er idd tegels overheen laten leggen...
ook bij een koophuis zijn tegels geen waardevermindering, want helemaal eigen smaak. Dus ook dan geen nuttige investering behalve op je woongenot.
Een zebra is geen paard met strepen
Volgens mij kan het alleen met albastine 2 componenten tegellak, die kan in de douche aangebracht worden... ook daar kan ik weinig informatie over vinden dus durf het zelf ook niet aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven