Nieuwe badkamer

19-11-2020 09:43 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen wij onze badkamer vernieuwen. We hebben nu een badkamer met groot ligbad, douche en 2 wasbakken. Hebben jullie tips wat absoluut handig is in een nieuwe badkamer. Het bad gebruik ik praktisch nooit, hooguit 1 x per jaar. Is het dan wel raadzaam om toch een bad erin te doen.
Waar kan ik nog meer rekening mee houden? adressen in flevoland waar ze goed met je meedenken is ook welkom. Welke budget moet ik rekening mee houden? onze badkamer is 3.50 bij 2.10.

Ik lees graag de tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Wij willen volgend jaar de badkamer doen. Gebruiken het bad wel regelmatig en wil dus graag weer een bad, aparte douche, toilet en wasbak. Dat hebben we nu ook, maar zwaar verouderd. Onze badkamer is ongeveer 2.20 bij 3.50 (zo even uit mijn hoofd). Wij schatten een bedrag van 12000 tot 15000 nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vloerverwarming! Heerlijk deze tijd van het jaar.
Een bad is fijn voor kleine kinderen, als je die niet hebt en ook niet denkt te gaan krijgen, kun je prima zonder. Dan kun je een extra ruime inloopdouche maken.

Verder is een aparte wc fijner dan wc in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Een toilet als je die nog niet op die verdieping hebt. Daar offer ik graag een ligbad voor op.
Verder denk ik dat één wat bredere wastafel minder werk is om schoon te maken dan twee wasbakken naast elkaar, maar misschien hebben anderen daar andere ervaringen mee.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Als alles past in de badkamer (wc, bad, douche, dubbele wastafel) dan zou ik het bad wel houden. Ook voor als je het huis (ooit) weer verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja een wc hebben wij ook, dat wil ik nu zeker. Ik heb kinderen, de jongste is 10 en de oudste 18. Die van 18 zit er nooit in, die van 9 heel sporadisch.
Een vloerverwarming lijkt mij fijn, die hebben we nu nog niet.
Check, brede wastafel, goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Als je budget wat krappig is, investeer dan liever in een goede loodgieter dan in dure tegels en duur sanitair. Bezuinig niet op vakwerk, want je bent zwaar de pineut als het leidingenwerk niet in orde is. Ik hoorde via-via een verhaal van mensen die hun superdeluxe badkamer met de allerduurste spullen door een beun hadden laten plaatsen. Die konden alles weer afbreken toen er lekkages optraden.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
19-11-2020 09:53
Een toilet als je die nog niet op die verdieping hebt. Daar offer ik graag een ligbad voor op.
Verder denk ik dat één wat bredere wastafel minder werk is om schoon te maken dan twee wasbakken naast elkaar, maar misschien hebben anderen daar andere ervaringen mee.
Wij hadden in het vorige huis een meubel met twee wasbakken, dat was makkelijker schoonmaken dan de brede wastafel die we nu hebben. Maar dat heeft vooral met de vorm van de wasbakken te maken: hoe ronder (dus minder hoeken) hoe makkelijker schoon te houden.

O, en ik ben ook nogal fan van de regendouche. Maar dat is heel persoonlijk. Man gebruikt liever de kleine douchekop.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf gezien zou ik voor een waterontharder zijn gegaan en daarvoor andere dingen binnen het budget geschrapt hebben, had me heel veel schoonmaakwerk gescheeld :idee:
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
19-11-2020 09:50
Vloerverwarming! Heerlijk deze tijd van het jaar.
Een bad is fijn voor kleine kinderen, als je die niet hebt en ook niet denkt te gaan krijgen, kun je prima zonder. Dan kun je een extra ruime inloopdouche maken.

Verder is een aparte wc fijner dan wc in de badkamer.

6 Jaar geleden een nieuwe badkamer gekregen, ook met vloerverwarming. Ik geloof niet dat we deze ooit aangehad hebben. Zonde van ons geld geweest dus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als je ruimte hebt voor een bad en douche zou ik dat zo houden. Je weet nooit of je door bijvoorbeeld ziekte later graag je bad gebruikt. En voor eventuele verkoop is het ook beter.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen zoveel wensen :)
Ja een goede vakman is zeker wel nodig.
Zijn er nog winkels die jullie aanraden? Liever geen winkels die 25% boven de prijs gaan zitten zodat je nog moet gaan afdingen (zoals bij sommige keukenboeren).
Alle reacties Link kopieren
Een bad dus wel meenemen. Ja goed punt inderdaad.
Hetismogelijk schreef:
19-11-2020 09:49
Ik lees even mee. Wij willen volgend jaar de badkamer doen. Gebruiken het bad wel regelmatig en wil dus graag weer een bad, aparte douche, toilet en wasbak. Dat hebben we nu ook, maar zwaar verouderd. Onze badkamer is ongeveer 2.20 bij 3.50 (zo even uit mijn hoofd). Wij schatten een bedrag van 12000 tot 15000 nodig te hebben.
Voor dat bedrag kan je zeker je badkamer vernieuwen, maar kan je niet naar een luxe zaak en daar alles uit handen geven.

@TO, denk vantevoren ook na over opbergruimte. Zo heb je prachtige (verwarmde) spiegels maar ik wilde heel graag een spiegelkast, daar kan je zo veel spullen in kwijt! Ik ben erg blij dat we daarvoor gekozen hebben. Hetzelfde voor het meubel: grote dichte lades. Hierdoor hebben we geen losse kast meer nodig.

Een bad is natuurlijk heel persoonlijk, als julle er nooit gebruik van maken kan je ook kiezen voor een mooie grote douche, daar heb je dan wellicht meer plezier van.

Wij hebben onze badkamer onlangs laten vernieuwen (2,5x2.7m) met een douche, bad, wc, dubbele wastafel.
Aan de spullen waren we ruim 6000 euro kwijt, aan de aannemer 8000 euro.

Bij de wat luxere winkels a la de baderie was de indicatie dat we 20.000-24.000 euro kwijt zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je een nieuwe wc neemt heb ik nog wel een tip voor je. Wij hebben laatst zo een Japans toilet laten plaatsen, eentje die je schoon maakt. we kwamen erop omdat we lazen dat de Japanners het maar vies vonden als je je alleen met toiletpapier schoon maakt. Zo blijven er altijd resten en bacteriën achter.

Dat vonden wij wel een goede reden om dat eens te onderzoeken. Ik zal geen namen van leveranciers noemen want we hebben geen aandelen. Maar we zijn er heel heel erg over te spreken. zeer hygiënisch en fijn. hadden we veel eerder moeten doen. Is wel duurder dan een gewone wc, maar wij vinden het het waard.
Alle reacties Link kopieren
€ 24.000 O_O

Jee wat een bedrag. Ik wil zelf ongeveer 15000 aan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Grenada is dat zo een toilet die water spuit?
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
19-11-2020 10:36
Grenada is dat zo een toilet die water spuit?
Ja, klopt.
Arizona15 schreef:
19-11-2020 10:35
€ 24.000 O_O

Jee wat een bedrag. Ik wil zelf ongeveer 15000 aan uitgeven.
Ja dat was ook ongeveer onze reactie...
Maar het is ook gewoon een arbeidsintensieve klus: oude badkamer er uit en afvoeren, al het leidingwerk etc. en dan kan je pas beginnen met installatie van de nieuwe badkamer. Vaak zijn de arbeidskosten dus hoger dan de materialen zelf.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
19-11-2020 10:35
€ 24.000 O_O

Jee wat een bedrag. Ik wil zelf ongeveer 15000 aan uitgeven.
Dat wordt lastig hoor. Mijn man doet dit werk en voor een grote badkamer loopt het snel op. Nu scheelt het natuurlijk wel waar je het sanitair en tegels koopt, als je tegels wilt tenminste. Er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Mijn tip is, geef het geheel in één opdracht. Dus ga naar een sanitairwinkel, kies daar de badkamer en laat hen het installeren.
Ook hier de ervaring met alles super de luxe her en der aankopen, door een beun / goedkoop installatiebedrijf laten installeren en de ene lekkage na de andere.

De beun is dan niet meer aanspreekbaar, want die bestaat allang niet meer.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
19-11-2020 12:43
Mijn tip is, geef het geheel in één opdracht. Dus ga naar een sanitairwinkel, kies daar de badkamer en laat hen het installeren.
Ook hier de ervaring met alles super de luxe her en der aankopen, door een beun / goedkoop installatiebedrijf laten installeren en de ene lekkage na de andere.

De beun is dan niet meer aanspreekbaar, want die bestaat allang niet meer.
Omdat jij een slechte ervaring hebt wil nog niet zeggen dat ieder installatiebedrijf slecht is....

Mijn man doet dit werk nu 10 jaar en klanten zijn zeer tevreden. Maar hij is geen goedkope beunhaas.
Als je meent nog lang in je huis te wonen zou ik voor een inloopdouche gaan en het bad schrappen.
vivapimpelmees schreef:
19-11-2020 13:02
Omdat jij een slechte ervaring hebt wil nog niet zeggen dat ieder installatiebedrijf slecht is....

Mijn man doet dit werk nu 10 jaar en klanten zijn zeer tevreden. Maar hij is geen goedkope beunhaas.
Nou precies, hier ook prima ervaringen met een zelfstandige aannemer. Die overigens heel veel samenwerkt met de zaak waar wij onze spullen hebben gekocht en dat ook al jarenlang doet.
Alle reacties Link kopieren
Is Sanidirect een optie? die zie ik hier vaak langskomen?
Mijn keuken is gedaan door een goede aannemer, ik vertrouw hem ook wel mijn badkamer toe.
Wat is een reëel budget waar ik rekening mee moet houden? Ik wil dus een inloopdouche, vloerverwarming, 2 kranen, toch een bad, wc en nieuwe tegels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven