nare ervaringen met klusjesmannen

19-11-2020 10:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie deelt zijn/haar ervaringen over nare ervaringen met klusjesmannen?


Aanleiding is voor mij het volgende. Deze week voorgevallen helaas.
Klus besproken met klusjesman, meneer geeft aan dat hij dit allemaal wel kan. Data en prijs afgesproken.
Op de ochtend van de klus (om 05.30 uur) meldt de klusjesman zich af met de mededeling dat ik toch maar iemand anders moet gaan zoeken, hij kan het toch allemaal niet is de strekking van het verhaal...
Helaas zitten wij nu zonder klusjesman en is de gehuurde puincontainer, lift, aanhanger en stortkoker nu overbodig.
Hier kan ik echt ontzettend kwaad van worden. Vrije dagen opgenomen. Kosten gemaakt om dingen te huren. Planning helemaal in de soep. Geen vervanger of andere klusjesman op korte termijn beschikbaar. DRAMA!

Ik heb dus een paar dagen vrij en heb wel wat te doen maar dit is niet waar ik normaliter vrij voor zou nemen natuurlijk... misschien kunnen jullie mij opfleuren met nog veel ergere of misschien wel grappige ervaringen met klusjesmensen. :)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Daarom gaan wij nu alleen nog maar met gerenommeerde bedrijven in zee. Kost wat meer, maar geen ellende en gewoon garantie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zou hij de werkzaamheden wit uitvoeren?

Zo ja, deze zaak door doen naar je rechtsbijstandsverzekering. Jij hebt kosten gemaakt en dan kan hij niet op het laatste moment zomaar afzeggen.
Madeliefjees schreef:
19-11-2020 10:55
Herkenbaar. Daarom gaan wij nu alleen nog maar met gerenommeerde bedrijven in zee. Kost wat meer, maar geen ellende en gewoon garantie.
Dit!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, klus zou gewoon met factuur plaatsvinden. Ik ben bang dat het trekken is aan een dood paart. Heb alles vanochtend terug gebracht naar het verhuurbedrijf en het heeft met nu slechts 50 euro gekost maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot! Hadden jullie geen offerte gekregen en getekend of een aanbetaling gedaan? Dan zou je de kosten van container ed misschien nog op hek kunnen verhalen.
Bij mij gaat er komende week een komen, hoop dat hij komt!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-11-2020 10:55
Herkenbaar. Daarom gaan wij nu alleen nog maar met gerenommeerde bedrijven in zee. Kost wat meer, maar geen ellende en gewoon garantie.
Het is een eenmanszaakje maar verder wel goede recensies en gewoon 'wit'.
Misschien toch maar kijken naar een groot sloopbedrijf (gaat voornamelijk om sloopwerkzaamheden) met meer mensen in dienst om dit soort rare dingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-11-2020 10:55
Herkenbaar. Daarom gaan wij nu alleen nog maar met gerenommeerde bedrijven in zee. Kost wat meer, maar geen ellende en gewoon garantie.
Het is een eenmanszaakje maar verder wel goede recensies en gewoon 'wit'.
Misschien toch maar kijken naar een groot sloopbedrijf (gaat voornamelijk om sloopwerkzaamheden) met meer mensen in dienst om dit soort rare dingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
19-11-2020 10:59
Wat rot! Hadden jullie geen offerte gekregen en getekend of een aanbetaling gedaan? Dan zou je de kosten van container ed misschien nog op hek kunnen verhalen.
Bij mij gaat er komende week een komen, hoop dat hij komt!
Geen aanbetaling en mondeling alles besproken + wat app contact.

De uiteindelijke onkosten zijn voor mij nu 50 euro dus daar zal ik niet heel veel tijd in steken. Maar alles loopt zo in de soep... erg vervelend.
Heb je een offerte gehad en geaccepteerd, wat staat er in zijn algemene voorwaarden?
En wat zegt hij als je hem belt en met hem overlegt over de kosten die jij voor niks hebt gemaakt?

Als er met hem niet meer te praten valt en er geen oplossing komt, zou ik daar wel hier en daar een review over plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg, en dan ook nog zo last minute.

Hier goede en slechte ervaringen met klusjesmannen. Soms is het lastig een goede klusjesman te vinden die ook zijn afspraken na komt.
Alle reacties Link kopieren
meatbracket schreef:
19-11-2020 11:01
Geen aanbetaling en mondeling alles besproken + wat app contact.

De uiteindelijke onkosten zijn voor mij nu 50 euro dus daar zal ik niet heel veel tijd in steken. Maar alles loopt zo in de soep... erg vervelend.
Altijd een schriftelijke overeenkomst met voorwaarden en prijs.
Weet je, ze hebben werk zat, komt er opeens een beter betaalde klus, laten ze jou stikken.
Wij hebben weleens op de dag zelf zitten wachten, waar blijf je? Oh, oeps, vergeten..... Daar zakt je broek toch van af?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-11-2020 10:55
Herkenbaar. Daarom gaan wij nu alleen nog maar met gerenommeerde bedrijven in zee. Kost wat meer, maar geen ellende en gewoon garantie.
Dit, zodat je een contract hebt.
Alle reacties Link kopieren
meatbracket schreef:
19-11-2020 11:00
Het is een eenmanszaakje maar verder wel goede recensies en gewoon 'wit'.
Misschien toch maar kijken naar een groot sloopbedrijf (gaat voornamelijk om sloopwerkzaamheden) met meer mensen in dienst om dit soort rare dingen te voorkomen.
Ik zou wel een recensie achterlaten met je verhaal. Dit is echt wel stijlloos.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig geen nare ervaringen met klusjesmannen.

Wel bijvoorbeeld gehad dat een stukadoor een offerte zou maken, maar nooit meer van zich liet horen. Kennelijk had hij toch werk genoeg

Mijn moeder is alleen, en woont in een groot huis. Die krijgt altijd belachelijk hoge offertes voor dingen, waar ze uiteraard niet mee akkoord gaat. Lijkt alsof mensen denken, vrouw alleen, geld genoeg, we kijken wel of ze er in trapt.
Alle reacties Link kopieren
Een recensie ga ik ook wel schrijven. Dat is het minste wat ik nog kan doen.

Verder inderdaad een open deur om op schrift alles vast te laten leggen... les voor de volgende klus weer.


Ik heb jaren geleden ook ooit iemand gehad voor het op maat maken van radiator ombouws. Kwam bij ons inmeten etc. Mijn partner is nog bij hem in de werkplaats geweest toen hij een deel klaar had. Vervolgens ter plekke besproken dat er wat aanpassingen nodig waren omdat hij het niet helemaal goed begrepen had.
Vervolgens nooit meer iets van vernomen, hadden niets aanbetaald verder maar hij nam niet meer op (altijd in gesprek dus ik denk geblokkeerd) en hebben de moeite ook niet meer genomen om bij hem langs te gaan... was heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
19-11-2020 11:26
Ik heb gelukkig geen nare ervaringen met klusjesmannen.

Wel bijvoorbeeld gehad dat een stukadoor een offerte zou maken, maar nooit meer van zich liet horen. Kennelijk had hij toch werk genoeg

Mijn moeder is alleen, en woont in een groot huis. Die krijgt altijd belachelijk hoge offertes voor dingen, waar ze uiteraard niet mee akkoord gaat. Lijkt alsof mensen denken, vrouw alleen, geld genoeg, we kijken wel of ze er in trapt.
Dat wordt helaas wel meer gedaan. Wij hebben een dure auto (nieuwe Volvo) en die parkeren we dan even een straat verderop want anders krijgen wij ook belachelijke offertes.
Tickel schreef:
19-11-2020 11:19
Ik zou wel een recensie achterlaten met je verhaal. Dit is echt wel stijlloos.
Helemaal mee eens!
Jup, ik probeer ook altijd viavia aan adresjes te komen. Zo ook voor het buitenschilderwerk wat laatst gedaan is; eerlijke prijs, weet dat die schilder goed werk verricht. Heeft na de acceptatie vd offerte wel ruim een halfjaar geduurd voordat hij kon maar dat vind ik het wel waard.

Ooit eens een klus op werkspot gezet, meubels afvoeren op een specifieke datum. Iemand met goede recensies had gereageerd, ik geef mijn contactgegevens door, hij belt, en zegt: ik kan morgen komen. Ik benoemde dat ik een specifieke datum nodig had, dat dat ook bij de klus stond. Hij gaf aan in het buitenland te zitten dan, waarop ik zei dan iemand anders te zoeken. Hij werd me toch een partij kwaad! Omdat hij kosten had gemaakt om mijn contactgegevens te krijgen. Had hij toch echt de klus even goed moeten lezen.

Ik heb gewoon opgehangen toen hij begon te schelden, maar kreeg daarna nog erg boze berichten via werkspot. Heb dat wel even doorgegeven.

Uiteindelijk is de boel nog gratis opgehaald door de kringloop op de door mij gewenste datum.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO, dat is wel balen zeg. Die recensie zou ik zeker achterlaten ja.

Geen ergere verhalen hier, wel iemand die ooit bij mij (een aantal huizen geleden) een radiator zou komen vervangen voor een grotere radiator. Een tijd in de ochtend en prijs afgesproken en vervolgens is hij niet komen opdagen. Ik weet niet eens meer wat zijn verhaal was toen ik hem 's middags belde, maar hij had er in elk geval geen tijd meer voor dus ik heb ook iemand anders moeten regelen. Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nu in een drama.
Wit klussenbedrijf, op zich leek het ok.
Nu al andrrhf jaar nasleep.
We hebben geluk dat ze het willen herstellen, maar even verwend klagen:
- dat gebeurt zonder overleg, dus na laatste klacht komen ze onverwacht dezelfde dag en slopen even met 3 man een halve badkamer. Heel leuk voor man, die thuiswerkt.
- ik ben die kerels spuugzat. Een paar maanden idiote verhalen aanhoren en koffie brengen is tot daaraan toe. Maar eergisteren vertelde eentje doodleuk dat hij afgestudeerd historicus is, want hij had een keer een gebroken been en heeft zich in die tijd gestort op een studie. Hij was gevraagd door een buitenlandse universiteit om les te geven maar dat vond zijn vrouwtje niet leuk.
Datzelfde vrouwtje is sportdocente, voorheen model en nu docente op de universiteit, die heeft hij aan haar baan geholpen.
Ik ben nu in staat om te krijsen DENK JE DAT IK ACHTERLIJK BEN als hij weer begint te raaskallen.
- ze kletsen sowieso maar wat, ook over de klus en ik heb dus 0 vertrouwen in datgeklus maar ik zou ook niet weten wie anders. Plus dat ze alle moeite doen het goed te maken, lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom beroepsmatig ook regelmatig in contact met zulke mannetjes. Er zijn er maar weinig die ik thuis aan het werk zou willen hebben.

Ik zou gaan voor een klein tot middelgroot bedrijf. Als je niet overweg kunt met de desbetreffende man of geen vertrouwen in zijn kwaliteiten kunnen ze altijd nog iemand anders sturen.
Ook hebben ze vaak een goede planning en veel meer kennis in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hele slechte ervaringen met roamler tech.
Als je een klus aanvraagt kan alles, maar ze annuleren net zo hard weer, of medewerker komt niet opdagen, of begrijpt eigenlijk toch niet wat je wilt.
Waardeloos.
Dan maar een erkend bedrijf waar je weet dat je langer moet wachten.
Ik ben een eenmanszaak timmerbedrijf. En het valt mij nog steeds op en vind het echt te gek voor woorden dat ik me alleen al kan onderscheiden door; 1- op tijd te komen. 2- je afspraken na te komen 3- je zorgt dat niet het hele huis er last van heeft als ik op zolder aan het werk ben. 4- altijd een eerlijke prijs rekent
Aan de andere kant kom ik ook wel bij mensen met hoge eisen, met een klusje van een week maar een budget dat gewoon niet toereikend kan zijn. En dan mij in de schoenen schuiven dat ik veel te duur ben.
Het is altijd een afwachten voor beide partijen. Voor de klant of de werkzaamheden volgens afspraak en wensen worden uitgevoerd, voor ons bedrijven of je betaald krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Teigetjesfamilie schreef:
20-11-2020 08:20
Ik ben een eenmanszaak timmerbedrijf. En het valt mij nog steeds op en vind het echt te gek voor woorden dat ik me alleen al kan onderscheiden door; 1- op tijd te komen. 2- je afspraken na te komen 3- je zorgt dat niet het hele huis er last van heeft als ik op zolder aan het werk ben. 4- altijd een eerlijke prijs rekent
Aan de andere kant kom ik ook wel bij mensen met hoge eisen, met een klusje van een week maar een budget dat gewoon niet toereikend kan zijn. En dan mij in de schoenen schuiven dat ik veel te duur ben.
Het is altijd een afwachten voor beide partijen. Voor de klant of de werkzaamheden volgens afspraak en wensen worden uitgevoerd, voor ons bedrijven of je betaald krijgt.
Als je hier niet aan voldoet huur ik je niet in.

Dat is waarom ik geen zzp bedrijven meer langs laat komen en liever meer betaal voor een groter bedrijf die zich wel aan de afspraken houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven