DIY activity board - wie denkt mee?

07-01-2021 10:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de 1e verjaardag van onze (nu nog) baby over een paar weken willen we een activiteiten bord/kubus maken. Ik heb al wat onderdelen in gedachte en Pinterest staat er natuurlijk vol mee, maar ik vind het wel leuk om te horen wat jullie babies/dreumesen in die fase leuk vonden om mee aan te klooien. Grote kans dat dochters huidige obsessies (veters en ritsen) over een paar weken weer verdwenen zijn. Wat ik er in ieder geval op wil maken:

- Deurtje met haakje + kettinkje
- Ingeregen schoenveter
- (XL, als ik die kan vinden) ritssluiting
- hotelbel
- werkend lichtknopje
- transparante rol/cilinder met glitter/kralen

Alles moet natuurlijk babyproof zijn, daarmee gingen we de mist in met de babygym die wel vorig jaar geknutseld hadden, die was binnen enkele maanden vakkundig gesloopt :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je het zelf gaat maken!

Een spiegeltje met een deurtje ervoor een idee?
Alle reacties Link kopieren
Baby’s vinden dingen die knisperen en verschillende texturen ook leuk. En van die labeltjes die in je kleding zitten, daar friemelen ze ook altijd aan.
Alle reacties Link kopieren
Een stevige metalen stang in bochten maken met dikke kralen erop.

Een soort claxon

Een soort doolhofje achter plexiglas waarin een magneetje zit en dat magneetje kan je dan door het plexiglas bewegen met een stokje waarop een ander magneetje zit. Het stokje maak je dan vast met een stevig touw aan de kubus.

Een vormenstoof.

Een xylophone

Allemaal deurtjes met plaatjes en spiegeltjes erachter sommige met een soort sleutel. Kan je overigens die sleutel ook vormen geven zodat met een bepaalde sleutel alleen dat deurtje open kan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Klittenband met stoffen figuurtjes die je erop/af kan halen, lieftst met verschillende stofjes & kleuren (glad, knisperend, dik, dun, kriebelend, etc.)

Een keycord waar je iets aan vast kan klikken (of gebruiken om daarmee bijvoorbeeld de klittenband figuren bij het bord te houden). Wel even opletten dat je baby zich er niet aan kan ophangen natuurlijk.

Een grote sok of zakje waar je iets in kunt stoppen en weer uit kan halen (denk aan zo'n kerstsok)
masatu wijzigde dit bericht op 07-01-2021 10:43
8.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een buis waardoor een balletje kan. (Zal wel groot moeten zijn, denk ik). Ik heb er ook ooit een gemaakt. Daar zat dat wel op. En een sleutelbos, een ijzeren ketting, een bel. Je kunt er ook een stang op maken waar je diverse dingen aan kunt hangen. Een knisperboekje met zo'n hanger, een knuffel met hanger. Nou ja, alles met hanger en dan kun je dus afwisselen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Licht knopjes, maar realiseer je dat je later wel eens spijt kunt krijgen van die vaardigheden. Ik zit regelmatig in een stroboscoop disco dankzij mijn zoon van 1,5 want ook die knop knikt zo lekker.....
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Iets met toetsen, in ieder geval.
En sleutels.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Een kraan is ook leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Zo’n cijferslot.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.binkfournituren.nl/Opti-pro ... gI7H_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
07-01-2021 10:58
Licht knopjes, maar realiseer je dat je later wel eens spijt kunt krijgen van die vaardigheden. Ik zit regelmatig in een stroboscoop disco dankzij mijn zoon van 1,5 want ook die knop knikt zo lekker.....

:lol: Ja dat zeiden we ook al tegen elkaar haha.

Dank voor alle tips!!
Ik heb er ook een keer eentje zelfgemaakt. Wij hebben het volgende erop geschroefd en geplakt:

- fietsbel
- fietslampjes
- LED-lampjes met knopje
- oude rekenmachine
- oude afstandsbediening
- deur sluit-schuifje
- licht-schakelaar (zonder functie)

Volgens mij was dit het wel. Mijn neefje was dan ook vooral geobsedeerd door 'knopjes'.

Ik vond het wel lastig om hem veilig staand te krijgen. Uiteindelijk hebben wij een plank gepakt en het gewoon liggend aangeboden.
Oh ook nog een oude e-dentifier van de ABN Amro haha.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kijken om een stille en een geluid deel te maken. Soms is herrie toeter, bel, enz niet handig en soms geen probleem.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-01-2021 13:04

- oude afstandsbediening
-
Goeie !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuke ideeen, ik hoop zo dat de kringloopwinkel nog open gaat voor het zover is :idee:
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
07-01-2021 11:58
:lol: Ja dat zeiden we ook al tegen elkaar haha.

Dank voor alle tips!!
Die rekenmachine (of iets anders met knoppen) in het plaatje van Bianca is dan misschien wel een leuk alternatief.

Leuk idee trouwens!

-een touw met kralen
- (rol)gordijntjes om open en dicht te doen
- magneet bord met geschikte magneten.
- zandloper
- fotolijstjes (zonder glas) met verschillende structuren, kunstgras, schuurpapier, touwtjes, stof
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje op bol aan het rondkijken en papegaaienspeelgoed lijkt ook wel in aanmerking te komen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Geweldige ideeën!

Alleen bij de bovenste foto van bgb; waarom een stopcontact? Zodat je kind kan oefenen om daar vingertjes in te steken?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven