Zwarte muurverf woonkamer

18-01-2021 10:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Nou, ik durf het eindelijk aan, ik wil een zwarte muur in de woonkamer😬.
Maar...wat is nou een mooie diepzwarte kleur...of moet hij juist mat zijn?
Er staat een lichtgrijze kast voor dus dieper zwart lijkt me mooi.
Ik kan helaas nog geen plaatjes plakken maar hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel....
Alle tips zijn welkom😬.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mat op een muur het mooiste.
Ik zelf ben nogal fan van de kleur Tarmac, van histor dat is asfalt, soort nearly black/diep antraciet tegen zwart aan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Donkeren muren komen op je af waardoor de kamer kleiner lijkt dan dat het is. Ik zou het echt niet doen. Stel dat je het niks vind moet je straks 10 lagen verven om het zwart eruit te krijgen.

Wil je de hele woonkamer zwart of 1 kleine muur?
ExodusRedux schreef:
18-01-2021 11:09
Donkeren muren komen op je af waardoor de kamer kleiner lijkt dan dat het is. Ik zou het echt niet doen. Stel dat je het niks vind moet je straks 10 lagen verven om het zwart eruit te krijgen.

Wil je de hele woonkamer zwart of 1 kleine muur?
Onzin. Ik heb ook een erg donkere kleur in de woonkamer en het staat prachtig warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel een soort van speciale muurverfvernis overheen doen. Ik heb ook een donkere kleur op de muur, maar zodra je ook maar in de buurt komt met iets of je vinger of zo, zie je een veeg.....

Duurdere muurverf heeft dit wel minder.

Ik zou echt de meest zwarte tint die ze kunnen mengen, kiezen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb histor one krijtverf en er over een vernis van chalky vernis van rust oleum. Staat prima. Ik heb trouwens een hoek niet de gehele wand.
Dat is ook erg mooi. Bij mij start het halverwege de breedte vd muur en dan ook de helft vd lengte vd muur en gaat in de hoek over op de volgende muur ongeveer een halve meter.
k79 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:23
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens de kleur laten mengen in Ral 2372. Die lijkt nat donkerblauw / antraciet maar kleurt droog heel mooi matzwart op.
Ik heb trouwens ook een loei van een zwarte kast binnen staan en het oogt er totaal niet donkerder door..
Alle reacties Link kopieren
Zwart kan wel snel verkeerd uitpakken qua sfeer.
Kennissen hebben de hal, trapopgang, wc en keuken zwart geverfd. Het lijkt nu in combinatie met het gedimde licht van de spotjes alsof je een louche nachtclub binnen stapt.
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-01-2021 11:12
Ik zou er wel een soort van speciale muurverfvernis overheen doen. Ik heb ook een donkere kleur op de muur, maar zodra je ook maar in de buurt komt met iets of je vinger of zo, zie je een veeg.....

Duurdere muurverf heeft dit wel minder.

Ik zou echt de meest zwarte tint die ze kunnen mengen, kiezen :)
Eens, voor een muur in een kleur zou ik een dure muurverf kiezen.
Ik had een klein muurtje in grijs in Histor/Flexa en als er een klein vlekje (door een vinger bijvoorbeeld inderdaad) op zit kun je dit niet wegpoetsen (zelfs al doe je het super voorzichtig) met een doekje. Direct een vlek die niet meer weggaat.
Ik heb het nu over laten schilderen met Sikkens (gemengd in dezelfde kleur); veel beter.
Bij witte muren is dit veel minder een probleem dan bij muren in een kleurtje.
Volgende keer doe ik dus de gekleurde muren (zijn er toch maar een paar) in goede kwaliteit verf.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Superfijn!
Ik ben niet zo bang voor oververven want dat is mijn hobby😬.
Duurdere verf dus eigenlijk nemen, het is een muur waar we gelukkig niet aan of langs komen maar toch goed om te weten dat het erg veeg gevoelig is.
Louche nachtclub is niet het effect waar ik voor wil gaan geloof ik🙈😳🤣....
Nogmaals dank allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik zag farrow and balk off black🙄, iemand daar ervaring mee toevallig?
Of Histor mat starless sky?
Alle reacties Link kopieren
mama-meissie schreef:
18-01-2021 13:09
Ohja, ik zag farrow and ball off black🙄, iemand daar ervaring mee toevallig?
Of Histor mat starless sky?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij donkerblauwe muur in de woonkamer. Bedoeling was om die op de lange wand te doen maar dat raadde de schilder af omdat de woonkamer dan smaller zou lijken. Dus nu die kleur op de korte muur waar 2 smalle ramen in zitten en ik ben er zó blij mee! Dure verf en het veegt niet.
Alle reacties Link kopieren
Een zwarte muur kan best goed staan. In feite is het geen kleur dus erg neutraal. Alles staat er mooi bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toen ik hier kwam wonen was één muur zwart (meer antraciet eigenlijk), ik vond het wel mooi. Maar het past echt niet bij mijn meubels dus ik heb het toch maar wit geverfd. Was met twee lagen gepiept (wel goed dekkende verf uiteraard).

Gewoon proberen joh. Bevalt het niet dan kun je het altijd weer een andere kleur geven.


Houd er trouwens wel rekening mee dat als het om een huurwoning gaat, je het mogelijk bij vertrek weer wit moet maken. Niet alle verhuurders zijn blij met zwarte muren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik heb inmiddels van pure and original black smoke besteld. Ben erg benieuwd!
Ik kan helaas nog geen foto's plakken😳...
Iedereen bedankt voor jullie reacties en hulp en ik laat nog even weten hoe het is geworden en of het bevalt 😃.
Alle reacties Link kopieren
En ohja, het gaat om 1 muur met een grote lichtgrijze kast ervoor.
Ik heb goede hoop.....🤪.
De overige muren zijn ral 9010 wit, behang (esta boho chic zwart/wit print) en farrow and ball Oval room blue.
Ja, ik hou van kleur inderdaad 🤪.
Het klinkt beetje fout misschien zo maar het staat echt leuk 😃🙈.
Alle reacties Link kopieren
Ah kei leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zwart nemen met blauw als basis. Dan heb je een mooie kleur zwart (vind ik). Heb je inmiddels als de muur geverfd? Zo ja, wat is het resultaat geworden?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
18-01-2021 11:09
Donkeren muren komen op je af waardoor de kamer kleiner lijkt dan dat het is. Ik zou het echt niet doen. Stel dat je het niks vind moet je straks 10 lagen verven om het zwart eruit te krijgen.

Wil je de hele woonkamer zwart of 1 kleine muur?
Kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb ook een hele donkere muur in de woonkamer en ik zou nooit voor alleen lichte kleuren kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mooi!

Tip:
Ik heb een donkerblauwe muur in mijn slaapkamer. Daar heb ik eerst renovlies behang op gedaan. Als ik t er ooit af wil dan kannik t behang er afhalen ipv 10x er overheen met een andere kleur.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op het Instagramaccount van HuizeDop, die heeft een prachtige zwarte muur in huis. Persoonlijk vind ik dat zij een heel sfeervol interieur heeft, en helemaal niet donker.
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor de late reactie🙈!
Ik heb geverfd, met pure and original, smoke black. Toen ik het blik opende leek het net antraciet....Ik werd al lichtelijk geïrriteerd 😲....Maargoed, het blik was 80 euro dus vooruit 😬.
Maar.... eenmaal op de muur werd het gelukkig steeds donkerder, en droog is het prachtig. De verf smeerde trouwens heerlijk. Het is nog steeds meer heel donkergrijs of schoolbord zwart dan pikzwart maar het staat echt fantastisch 😱, en ik ben er zooooo blij mee!
Bedankt voor de tips allemaal en het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je geen foto kan laten zien
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er blij mee bent! Welke verf heb je uiteindelijk gekocht?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven