Vlekken op badkamerscherm, wat kan het zijn?

20-01-2021 14:47 6 berichten
Ik heb al een aantal jaren een glazen douchescherm die ik altijd goed heb bij gehouden door hem na iedere douchebeurt droog te maken.
Sinds vorige week heb ik een schoonmaakster. Sinds zij de douchewand heeft schoongemaakt zitten er vlekken op de wand. Deze vlekken komen echter alleen maar te voorschijn als er condens op komt. Op een droge wand zijn de vlekken niet te zien.
Als ik met mijn vinger over het glas ga, voel ik niets en lijkt het gewoon glad te zijn.
Ik heb geen agressieve schoonmaakmiddelen in huis, en bij navraag heeft zij enkel allesreiniger en verdunde azijn gebruikt om het schoon te maken.
Zelf heb ik de vlekken geprobeerd schoon te maken met azijn en met een droge doek. Dit heeft beide niet tot vermindering gezorgd.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En misschien nog wel belangrijker, hoe ik er weer vanaf kom? :-)
Alle reacties Link kopieren
vraag je werkster hoe ze dit schoongemaakt heeft, met welk middel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Met een mesje wegkrabben misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zit er misschien een anti kalk coating wat is aangetast door het schoonmaakmiddel?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-01-2021 17:25
vraag je werkster hoe ze dit schoongemaakt heeft, met welk middel
Zie op.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
20-01-2021 18:12
Zit er misschien een anti kalk coating wat is aangetast door het schoonmaakmiddel?
Dit denk ik ook. Heeft ze een schuursponsje gebruikt? Als dat het is, is dat niet op te lossen natuurlijk. Wat misschien een beetje helpt, is de douchewand voortaan schoonmaken met ajax shower power. Dat laat (voor even) een dun anti kalk laagje achter. Sowieso heel fijn spul, om je douche mee schoon te maken. Kalk en zeepaanslag is zó weg.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven