Ervaring sunshower / infrarood douche?

23-01-2021 17:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij zijn aan het kijken om onze badkamer aan te passen. Nu viel mijn oog op een sunshower. Dit is een douche met uv functie en / of infrarood lampen. Nu heb ik niet perse interesse in uv stralen maar in de infraroodfunctie wel.

Zijn er hier forummen die ervaring hebben met infrarood in de douche? Ik ben benieuwd of het ook echt verlichting geeft voor stijve spieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee: reumapatient met een nieuwe badkamer op het 'had-al-lang-moeten-gebeuren'-lijstje.
Mijn oude moedertje had een infraroodsauna en was daar blij mee. Zelf had ik niet het geduld om 'gaan te zitten'. Maar in combi met douchen is het wel iets waar ik meer over wil weten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een sauna zoveel ruimte innemen. Daarom kijk ik nu naar zo'n douche. Maar dan moet het wel werken.
Flashy schreef:
23-01-2021 18:15
Ik vind een sauna zoveel ruimte innemen. Daarom kijk ik nu naar zo'n douche. Maar dan moet het wel werken.
Er bestaan ook sauna-douches ;-)
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
23-01-2021 18:50
Er bestaan ook sauna-douches ;-)
Oh?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe lang moet je dan onder de douche staan om wat effect te hebben van dat infrarood?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik dus niet vinden. Wel een heleboel blabla maar inhoudelijk niet. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Dat zijn dingen die ik mij ook afvraag.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een sunshower. Ik vind het heel fijn. Ik gebruik bijna altijd (bijna elke dag, man wil nu zonnepanelen ;-)) de infrarood, af en toe de UV lamp. Infrarood doet het 8 minuten. Het dringt echt diep in je spieren door.
Alle reacties Link kopieren
Merk je ook echt effect van de infrarood?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Ik heb niet veel last van mijn spieren. Maar het voelt wel erg lekker op mijn spieren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de sunshower nu 2 jaar en bevalt erg goed. Fijn voor stijve spieren of na het sporten. Ook geeft het een ontspannen gevoel voordat je gaat slapen.
Ik gebruik hem gemiddeld 2 tot 3 keer in de week. Na 10 minuten springt hij uit en voor mij is dat voldoende.
Anders boek je een keer een bungalow van Landal ofzo. Die hebben soms sunshowers.
Flashy schreef:
23-01-2021 18:57
Oh?
Google is je vriend :-)
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
23-01-2021 19:41
Anders boek je een keer een bungalow van Landal ofzo. Die hebben soms sunshowers.
Ja had ik gedaan maar toen moeten omboeken naar een huisje met zonnebank en dat gebruiken we niet haha.
Alle reacties Link kopieren
In een Landalhuisje waar ik logeerde zat dat. Misschien een idee om het op die manier eens uit te proberen?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben die.
Ook reumapatiënt. Het geeft mij een hele fijne ontspanning en ben er heel blii mee.
Het geeft een hele fijne warmte.
Als het kapot zou gaan zou ik er graag nieuwe voor hebben!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Sunshower en iedereen in het gezin vindt het erg fijn! Het klopt dat ie na 8 minuten uit gaat, maar de infrarood lampen zijn echt heerlijk voor pijnlijke spieren en gewrichten. Ik gebruik m ook wel eens zonder douchen, gewoon met kleren aan ervoor gaan staan. De zonnebankfunctie is goed voor de aanmaak van vitamine D. Wij hebben m ingebouwd, omdat we de hele badkamer hebben vervangen. Je hebt ze ook los, die kun je gewoon in je al bestaande badkamer aan de wand bevestigen. Ik vind het een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed! Ja uv vind ik wel een twijfelgeval of dat nu echt zo goed is.
Alle reacties Link kopieren
Die gebruik ik soms.
Miijn motivatie voor koop: zochten nieuwe badkamer en waren in badkamerzaak.
Daar hadden ze er 1. Ik kende het niet maar verkoper legde het uit en liet me testen. Binnen 10 seconden wist ii al:
Dat doet me goed. Zelfs met winterjas aan
Misschien tip om badkamerzaak te bezoeken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een optie denk ik :-).
Alle reacties Link kopieren
Ook de UV functie gaat automatisch uit na zeven of acht minuten (pin me er niet op vast). Van 'bakken' onder de zonnebank is dus helemaal geen sprake en bruin zul je er ook niet snel van worden :) Ik heb in de winter regelmatig vitamine D tekort, en het helpt voor mij ook om dat een beetje op peil te houden. Ik gebruik de uv meestal onder de douche, en de infrarood voor of na het douchen. Ik zou m niet graag meer willen missen. De Sunshower is voor mij aangeschaft, maar mijn man, zonen en af en toe logees maken er ook gebruik van.
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één gigantisch nadeel aan een sunshower: ik mis hem te erg op vakantie.
Ik ben vrij ernstig rugpatient waarbij ik veel last heb van secundaire pijn. De sunshower helpt mij echt om de dag vlotter te starten. Ik gebruik hem dagelijks. Mijn man gebruikt af en toe UV om een beetje bij te kleuren.

Echt hoor, voor mij nooit meer zonder.
Dit klinkt iets als wat mij ook erg goed zou kunnen doen, maar gaat je energie-rekening er niet enorm van omhoog?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
24-01-2021 16:55
Dit klinkt iets als wat mij ook erg goed zou kunnen doen, maar gaat je energie-rekening er niet enorm van omhoog?
Ik kan me niet heugen dat ik me af heb gevraagd- huh hoe komt die energie rekening zo hoog.....
Maar besef ook dat dst niet alles zegt 😂
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt allemaal veelbelovend. Ik ga mij even goed in de verschillende opties verdiepen. Weekendje Landal is natuurlijk nu niet handig (onnodige verplaatsing) maar misschien op termijn wel leuk om te proberen. Ik weet nog niet wanneer we de badkamer aanpakken we zijn nu de mogelijkheden aan het bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven