Welke plak PVC vloer kiezen?

29-03-2021 16:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers,

Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Ongeveer 135 vierkante meter verdeeld over 3 woonlagen met op elke verdieping vloerverwarming.

We hebben ons verdiept in allerlei soorten vloeren en het wordt PVC. Nu lees en hoor ik overal dat je icm vloerverwarming het beste kunt kiezen voor plak PVC. Hierdoor heb je geen ondervloer nodig en gedeit de warmte vanuit je vloerverwarming het beste.

Ik kan op bouwmarkten genoeg click PVC vinden maar plak PVC wat minder..

Wie heeft er ook een plak PVC vloer liggen en waar heb je die gekocht? Hoe bevalt het? Of heb je vloerverwarming en toch voor klik PVC gekozen? Wat was je dan kwijt aan de vloer en ondervloer samen per m2?

Ik hoor graag je verhaal en advies!
Alle reacties Link kopieren
Plak PVC is juist goedkoper dan click. Heb je al bij Roobol gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Onze pvc vloer met vloerverwarming eronder is aangeschaft via Solitas.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt PVC die verlijmd wordt verlegd. Daarbij is geen plakspul op de PVC zelf, maar een vakman die het erop smeert. Je moet hierbij wel ook nog je vloer egaliseren, dat maakt het vooral duurder, maar zeker wel de beste optie.

Het grote nadeel van klik PVC is dat de verbindingstukjes heel fragiel zijn, het is daarom lastig te leggen, en ook door die verbinding lastig om één "plank" te vervangen.

Echt, verlijmd PVC is wel de betere optie, maar wel prijzig. Volgens mij was ik inclusief witte plinten van 9cm en leggen wel €70 per m2 kwijt.

Edit: gekocht bij Cavallo-floors.nl, die echt wel concurrerende prijzen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nieuwbouw (net een maand geleden verhuisd) en wij hebben verlijmd pvc genomen. We hebben ook overal vloerverwarming (en passieve koeling, bodemwarmtepomp). Alleen zolder hebben we laminaat ivm de hoge kosten.

Zelf leggen is bijna niet te doen; de vloer moet geëgaliseerd worden. Wij waren inclusief muurplinten, deurmat en leggen ongeveer 8000 kwijt voor circa 130m2. Ik moet er wel bij zeggen dat we 2 soorten pvc hadden, de prijs van het pvc zelf varieerde tussen de 20 en 28 per m2.
Wij hebben de vloer bij lab21 gekocht, daar hadden ze veel keus. Zijn wel bij wat andere winkels geweest ter vergelijking.

Ik was vooraf wat sceptisch maar het is wel heel mooi geworden, iedereen zegt dat het net echt hout lijkt en het oogt en voelt heel warm.
Ik heb een Therdex pvc vloer. Geplakt. Was 45€ m2 exc leggen. Dat kost 25€ m2 bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig. Ik ben hier ook naar aan het kijken voor in de keuken en kwam hier uit: https://www.bricoflor.nl/vloer/pvc-lami ... evend.html.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
beau30 schreef:
29-03-2021 16:25
Plak PVC is juist goedkoper dan click. Heb je al bij Roobol gekeken?
Volgens mij zijn er eigenlijk 3 soorten.
Plak PVC (verlijmen)
Click PVC
Zelfklevende PVC (die is het goedkoopste geloof ik)
Alle reacties Link kopieren
Vergis je trouwens niet in de nieuwbouwvloer; die is alles behalve recht. Denk dus niet dat je direct iets op de vloer kunt leggen, je hebt echt een ondervloer nodig of egaliseer. Hetzelfde geldt helaas voor de muren, het was een leuke uitdaging met de plinten aanbrengen. En met ondervloer is het weer opletten met de dikte ivm de vloerverwarming.
Alle reacties Link kopieren
Rosaliane schreef:
29-03-2021 21:58
Vergis je trouwens niet in de nieuwbouwvloer; die is alles behalve recht. Denk dus niet dat je direct iets op de vloer kunt leggen, je hebt echt een ondervloer nodig of egaliseer. Hetzelfde geldt helaas voor de muren, het was een leuke uitdaging met de plinten aanbrengen. En met ondervloer is het weer opletten met de dikte ivm de vloerverwarming.
Oh bah, dat valt me tegen om te lezen... Egaliseren zag ik wel een beetje aankomen maar het was dus alles behalve strak opgeleverd?

Hopelijk is dat bij ons niet zo!
Alle reacties Link kopieren
eltje90 schreef:
29-03-2021 22:32
Oh bah, dat valt me tegen om te lezen... Egaliseren zag ik wel een beetje aankomen maar het was dus alles behalve strak opgeleverd?

Hopelijk is dat bij ons niet zo!
Nou het oogde (met mijn lekenoog) juist heel strak, we hebben ook de zolder direct geverfd zonder stuccen omdat de muren zo mooi glad waren. Alleen als je dan plinten gaat aanbrengen of een kast tegen de muur zegt merk je dat ie toch niet helemaal recht is... volgens onze schilder was dat trouwens wel vrij normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de woonkamer en gang laten leggen door Decorette, was 50m2 voor €3600. Geëgaliseerd en en verlijmd. Dat ligt er zo superstaat en mooi in. Kan ook gewoon dweilen.

Ik heb een dichte en open trap er ook mee laten doen, dat was €3800. Echt vakwerk en een stuk goedkoper als de offerte van trap renovatie.
Alle reacties Link kopieren
Geen ondervloer zou ik wel even op letten. Toevallig vorige week bij de rijdende rechter geweest dat ze op de begane vloer ook geen ondervloer hadden gedaan en dat dat ontzettend doordreunde bij de buren. Dus als je buren hebt, zou ik daar toch goed over nadenken. Gaf heel veel contactgeluid door zonder ondervloer. Dus lopen, stoelen die schoven enz hoorde de buren heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
31-03-2021 13:54
Geen ondervloer zou ik wel even op letten. Toevallig vorige week bij de rijdende rechter geweest dat ze op de begane vloer ook geen ondervloer hadden gedaan en dat dat ontzettend doordreunde bij de buren. Dus als je buren hebt, zou ik daar toch goed over nadenken. Gaf heel veel contactgeluid door zonder ondervloer. Dus lopen, stoelen die schoven enz hoorde de buren heel erg.

Bedankt voor de tip, ik neem het mee!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
31-03-2021 13:54
Geen ondervloer zou ik wel even op letten. Toevallig vorige week bij de rijdende rechter geweest dat ze op de begane vloer ook geen ondervloer hadden gedaan en dat dat ontzettend doordreunde bij de buren. Dus als je buren hebt, zou ik daar toch goed over nadenken. Gaf heel veel contactgeluid door zonder ondervloer. Dus lopen, stoelen die schoven enz hoorde de buren heel erg.
Dit ligt voornamelijk aan de type vloer, bij een appartement staat het ook in de splitsingsakte. Verlijmd PVC moet juist geen ondervloer, en hier in mijn appartement zou een laminaat juist een hele dunne moeten hebben en niet een geluidsdempende vanwege de bestaande zwevende dekvloer, dan zou de extra ondervloer het juist teniet doen.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
31-03-2021 14:13
Dit ligt voornamelijk aan de type vloer, bij een appartement staat het ook in de splitsingsakte. Verlijmd PVC moet juist geen ondervloer, en hier in mijn appartement zou een laminaat juist een hele dunne moeten hebben en niet een geluidsdempende vanwege de bestaande zwevende dekvloer, dan zou de extra ondervloer het juist teniet doen.
Klopt, maar is dus wel handig om naar te kijken voor je je hele vloer vast plakt en de buren een paar weken later komen klagen ;)
labradokus schreef:
30-03-2021 07:56
Ik heb het in de woonkamer en gang laten leggen door Decorette, was 50m2 voor €3600. Geëgaliseerd en en verlijmd. Dat ligt er zo superstaat en mooi in. Kan ook gewoon dweilen.

Ik heb een dichte en open trap er ook mee laten doen, dat was €3800. Echt vakwerk en een stuk goedkoper als de offerte van trap renovatie.
Fijn om te lezen, wij hebben ook een offerte geplaatst bij decorette om in ons nieuwbouwwoning in het najaar beneden een pvc vloer van Therdex te leggen en eerste verdieping van hun huismerk. Heeft decorette ook plinten bij jou geplaatst? Ben benieuwd, maar goed om te lezen dat jij tevreden bent!
PienterePookje schreef:
29-03-2021 18:17
Ik heb een Therdex pvc vloer. Geplakt. Was 45€ m2 exc leggen. Dat kost 25€ m2 bij mij.
Wij hebben voor de begane grond ook gekozen voor een Therdex vloer, tevreden over de kwaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door het hele huis een Therdex vloer liggen. Voordeel: hij is echt heel mooi, is makkelijk schoon te houden en je kunt er op knoeien wat je wilt, alles gaat er weer af. Nadeel is wel dat hij redelijk snel krast. De krassen kun je wel weer wegwerken maar dat is bij flinke krassen wel wat werk.
Ik ben helemaal fan van SimpLay! Niet plakken, niet klikken, gewoon zo op het beton neerleggen. Er zit een antislip onder de vloerdelen en hij ligt uiteindelijk opgesloten. Wij hebben hem visgraat gelegd. In het begin was ik wat huiverig met stofzuigen maar ook dat is echt geen probleem. Zo makkelijk want als je de vloer of de visgraat ooit beu bent pak je hem zo op en leg je hem in een andere richting. Door het gewicht en de structuur van de vloer dus ook geen ondervloer nodig. Vloerverwarming is ook geen probleem.
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 15-04-2021 08:28
12.41% gewijzigd
eltje90 schreef:
29-03-2021 18:56
Volgens mij zijn er eigenlijk 3 soorten.
Plak PVC (verlijmen)
Click PVC
Zelfklevende PVC (die is het goedkoopste geloof ik)
En een vierde dus: gewoon leggen zonder plakken en klikken :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn erg blij met ons geplakte pvcvloer! Beneden visgraat (twee kleuren) en boven gewoon recht, was samen 8000 euro voor ongeveer 100-110m2 vloer. Het merk is Moduleo Moods. Wij zijn ook mega blij met het bedrijf dat het heeft gelegd, we hebben vervolgens de afgelopen jaren bij hen meer afgenomen (raambekleding, een stalen deur, ze gaan binnenkort onze trap doen). Mocht je de naam willen weten mag je me pb'en, is iig Zuid-Holland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven