Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 6)

11-03-2020 22:45 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 3000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 503 mensen positief getest en 5 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist voor als je vermoedt dat je besmet bent met COVID-19
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Semmie02 schreef: ↑11-03-2020 22:35
Italië neemt nog verdergaande maatregelen om het virus tegen te gaan. Behalve supermarkten en apotheken gaan alle winkels dicht. Ook kappers en en cafés moeten de deuren sluiten. Dat heeft premier Conte bekendgemaakt. De maatregel zal twee weken duren.

Alleen supermarkten en zaken die voedsel verkopen blijven open, evenals apotheken en drogisterijen. Ook essentiële publieke diensten als transport en nutsvoorzieningen blijven in bedrijf. Fabrieken draaien door met de vereiste veiligheidsmaatregelen.

De maatregel die premier Giuseppe Conte woensdagavond bekendmaakte, treft volgens persbureau ANSA naast winkels onder meer kapsalons, bars en eetgelegenheden omdat die niet kunnen garanderen dat de gasten ten minste een meter uit elkaar blijven. Thuisbezorging van maaltijden blijft toegestaan.



Deze maatregelen zouden ze in Nederland nu moeten doen. Incl het cancelen van landelijke sportevenementen, geen nieuwe sociale contacten aangaan, kinderfeestjes en dat soort geneuzel cancelen.
Die thuis kan werken, werkt thuis. Etc.

En dan over 2 weken eens bekijken wat de stand van zaken is.

Nu lopen we structureel achter de feiten aan.
peertjes wijzigde dit bericht op 11-03-2020 22:48
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp .
Wij volgen tot nu toe EXACT dezelfde lijn als Italië.
Afbeelding
Dat ziet er niet hoopvol uit! :O
Alle reacties Link kopieren
[quote=Blankepit post_id=31085471 time=1583963504 user_id=365114]
Wij volgen tot nu toe EXACT dezelfde lijn als Italië.

Beangstigend.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan deze topics toch snel, net als de verspreiding vh virus.

In Brabant zijn scholen behoedzamer maar alle sport en zwemclubjes, indoor speelplaats etc zijn gewoon open. Ook in de supermarkten wordt wat afgekucht, maar je moet toch eten.

Ik snap dus niet dat er geen strengere maatregelen worden genomen. Dan maar ff door de zure appel heen.
En of dit virus zich in de zomermaanden koest houdt is ook nog maar de vraag. Eva Jinek net gezien en ik irriteer me dus echt aan die licht laconieke houding van die arts.
Alle reacties Link kopieren
Even off topic, ik snap die tvp's nooit. Je kunt een topic toch ook favoriet maken.
...
Tvp
Djessy schreef:
11-03-2020 22:54
Even off topic, ik snap die tvp's nooit. Je kunt een topic toch ook favoriet maken.
Dan komt hij bij mobiel onderaan te staan, met een tvp bovenaan als er veel wordt gepost.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
11-03-2020 22:51
Wij volgen tot nu toe EXACT dezelfde lijn als Italië.
Afbeelding
Zijn wij het enigste land die exact Italië volgt ?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
11-03-2020 22:51
Wij volgen tot nu toe EXACT dezelfde lijn als Italië.
Afbeelding
Dit is echt bizar. Oostenrijk en denemarken met minder besmettingen, zeker in verhouding aantal inwoners nemen veel heftigere maatregelen dan Nederland
Peertjes schreef:
11-03-2020 22:47


Deze maatregelen zouden ze in Nederland nu moeten doen. Incl het cancelen van landelijke sportevenementen, geen nieuwe sociale contacten aangaan, kinderfeestjes en dat soort geneuzel cancelen.
Die thuis kan werken, werkt thuis. Etc.

En dan over 2 weken eens bekijken wat de stand van zaken is.

Nu lopen we structureel achter de feiten aan.
Helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
11-03-2020 22:54
Even off topic, ik snap die tvp's nooit. Je kunt een topic toch ook favoriet maken.
En dan continu mail bij een bericht
Ben, de Brit die vanuit Wuhan vlogde en nu een eigen Youtube kanaal heeft, heeft een Q&A opgenomen over Covid-19: https://www.youtube.com/watch?v=aSsKbV2mOKI

Moet het filmpje nog kijken maar ik dacht ik deel het alvast :)
05-2019 schreef:
11-03-2020 22:55
Zijn wij het enigste land die exact Italië volgt ?
Nee.
Afbeelding
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is verkouden, wij wonen net boven de grens van Brabant, maar hij mag zich niet ziek melden hoor. Maar ja, hij heeft toch een achterlijk groot plichtsbesef, ook als dat wel zou mogen, zou hij t niet doen.
Had er gister nog een meningsverschil met hem over, ik zei, als het advies hier komt, meld jij je toch echt ziek! Dan kunnen ze echt afbranden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik snap echt niet waarom de Nederlandse regering er zo laconiek mee omgaat! Kijk naar de buurlanden alleen al! Ik denk zelfs stiekem dat ze de vergrijzing zo een beetje tegen willen gaan
Alle reacties Link kopieren
katrien1974 schreef:
11-03-2020 22:55
Dit is echt bizar. Oostenrijk en denemarken met minder besmettingen, zeker in verhouding aantal inwoners nemen veel heftigere maatregelen dan Nederland
Beter nu voor bepaalde periode zoveel als mogelijk beperkingen. Dan duurt het het minst lang, is de druk even hoog maar herstelt alles sneller.
Alle reacties Link kopieren
@blankepit bizar tabelletje. Had al zoiets gehoord. Waar heb jij deze vandaan als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-03-2020 22:53
Eva Jinek net gezien en ik irriteer me dus echt aan die licht laconieke houding van die arts.
Nou ik ook en je kon ook wel merken aan de tafel dat niet iedereen het met hem eens is.

Dat jinek nou overdreven te hoesten toen ze terug kwamen uit de reclame?
Net ofdat ze het allemaal overdreven vind.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven