Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Alle reacties Link kopieren
Diamond painting, legpuzzel, handwerken (breien, haken), bullet journal bijwerken. Tijd tekort :)
Zonder oorzaak geen gevolg
In mijn geval: mijn inkleur agenda verder inkleuren, zeep maken, Duolingo aanslingeren, misschien weer schilderen, allerhande work-outs volgen (ballet, poppilates, yoga, et cetera), en nog wat nuttige dingen zoals mijn kledingkast opruimen.

Vandaag denk ik een indoor spa-dagje. Nuttig doen komt morgen wel. :D
polkat schreef:
16-03-2020 13:02
Diamond painting, legpuzzel, handwerken (breien, haken), bullet journal bijwerken. Tijd tekort :)
Diamond painting, las ik ergens ook iets over. Legpuzzels zijn inderdaad ook heerlijk ontspannend!
Alle reacties Link kopieren
PS4, PS4, PS4, hahahaha, oh ja en Netflixen.
Op de dagen dat ik niet werk.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Ik ben aan het overwegen om de Expression set van Bruynzeel aan te schaffen. Dat zijn dan 72 potloden voor 28 euro... :$
Marquise schreef:
16-03-2020 13:08
In mijn geval: mijn inkleur agenda verder inkleuren, zeep maken, Duolingo aanslingeren, misschien weer schilderen, allerhande work-outs volgen (ballet, poppilates, yoga, et cetera), en nog wat nuttige dingen zoals mijn kledingkast opruimen.

Vandaag denk ik een indoor spa-dagje. Nuttig doen komt morgen wel. :D
Ook lekker! Indoor spa. Heb je een bad? Goede tip, ik heb geen bad, maar uitgebreid een masker voor je gezicht en haar en lekker douchen is ook een goede. Workouts doe je dan via YouTube denk ik? Ga ik ook maar eens naar kijken als ik me weer iets beter voel!
Ik speel gitaar en doe krachttraining dus dat kan allebei thuis doorgaan. Verder ligt mijn huishouden er beter bij dan ooit en wil ik nog een aantal nieuwe dingen proberen aan creabea en ga ik de tuin op orde brengen.
MissMagicx schreef:
16-03-2020 13:10
Ik ben aan het overwegen om de Expression set van Bruynzeel aan te schaffen. Dat zijn dan 72 potloden voor 28 euro... :$
Zo, dat is duur! Ik ben best bereid tot enige creatieve activiteiten, als het maar een beetje simpel is, want ik heb twee linkerhanden :facepalm:

Forummen is ook een leuke! Toch een soort sociaal contact. En als ik last van mijn handen krijg spreek ik mijn forumberichten wel in :lijstje:
Dame28 schreef:
16-03-2020 13:11
Ook lekker! Indoor spa. Heb je een bad? Goede tip, ik heb geen bad, maar uitgebreid een masker voor je gezicht en haar en lekker douchen is ook een goede. Workouts doe je dan via YouTube denk ik? Ga ik ook maar eens naar kijken als ik me weer iets beter voel!
Ja, daar hebben we dit appartement een beetje op uitgezocht. :D Dus een maskertje, badderen, ontharen (want ik heb nogal stevige haargroei |-) ) et cetera et cetera.

Workouts kunnen via youtube, zoals blogilates, maar mijn vroegere dansschool en huidige dansschool hebben ook lessen opgenomen, plus dat mijn huidige dansschool ook een app heeft. Daarnaast heb ik via één of andere turn vereniging een spagaat training gratis gekregen én doet Ballet Beautiful ook aan allerlei acties momenteel. Er zijn echt wel wat opties gelukkig. :P Ik ben meer van de danssporten, vriend die gaat nu tussen het werken door één of andere training van zijn vechtsport doen.
pepexx schreef:
16-03-2020 13:09
PS4, PS4, PS4, hahahaha, oh ja en Netflixen.
Op de dagen dat ik niet werk.
Oh ja! Ik had met mijn vriend afgesproken nog een spel te gaan spelen op de PS4 maar mijn reactievermogen is zó slecht :hihi:
Wellicht als ik me echt enorm ga vervelen, dat ik het een kans geef, ik kan er altijd mee oefenen.

Mijn balkon opruimen zodat ik in de ochtendzon kan zitten is ook een goede! Als het weer iets beter is kan je toch nog even buiten zijn zonder al teveel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
16-03-2020 13:16
Zo, dat is duur! Ik ben best bereid tot enige creatieve activiteiten, als het maar een beetje simpel is, want ik heb twee linkerhanden :facepalm:

Forummen is ook een leuke! Toch een soort sociaal contact. En als ik last van mijn handen krijg spreek ik mijn forumberichten wel in :lijstje:
Nee joh! Juist een klein beetje geld voor de vele uren tekenen (een zeer gezonde creatieve bezigheid) die je eruit krijgt. Ik zou het wel weten hoor! Ik heb véél duurdere stiften en ze zijn mij iedere cent waard. Als je ze eenmaal hebt aangeschaft kan je er zo maanden mee voorruit (en mijn stiften kan ik gewoon opnieuw vullen in plaats van nieuwe te moeten kopen).

Binnen dingen:
- Traditioneel tekenen
- Boeken lezen
- Serie(s) kijken
- Xboxen
- Switchen
- Huis in lentesferen inrichten/opruimen
- Youtuben
- Bakken
- Digitaal tekenen
- AI project
- Mijn konijnen trucjes leren :lol:

Veilige buiten dingen:
- Skaten
- Fietsen
- Wandelen/Pokémon Goen

Dingen die ik overweeg te gaan doen als ik me ga vervelen:
- Boetseren/sculpten
- Haken (knuffeltjes)
- Pompoms DIYen voor weet ik veel wat, een deken of zo
ugli wijzigde dit bericht op 16-03-2020 13:25
23.42% gewijzigd
MissMagicx schreef:
16-03-2020 13:10
Ik ben aan het overwegen om de Expression set van Bruynzeel aan te schaffen. Dat zijn dan 72 potloden voor 28 euro... :$
Oh, eigenlijk wil ik ook wat kleurpotloden erbij. De set aquarelpotloden die ik nu heb van Winsor and Newton vind ik wel aan de harde kant. Anderzijds: misschien gebruik ik die dingen ook compleet verkeerd. Het is dat ze hier toen toevallig in de aanbieding waren.

Edit: ja dus, ik gebruik die dingen verkeerd. Maar het is voor zo'n inkleuragenda dus natmaken gaat niet. :facepalm:
anoniem_207026 wijzigde dit bericht op 16-03-2020 13:26
11.41% gewijzigd
Wat ik altijd doe, want arbeidsongeschikt.

Tekenen met mijn luxe kleurpotlodendoos, huishouden (geen hobby), Netflixen, forummen, wandelen, tv kijken, lezen, pianospelen, muziek luisteren, opruimen, koken
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
16-03-2020 13:24
Oh, eigenlijk wil ik ook wat kleurpotloden erbij. De set aquarelpotloden die ik nu heb van Winsor and Newton vind ik wel aan de harde kant. Anderzijds: misschien gebruik ik die dingen ook compleet verkeerd. Het is dat ze hier toen toevallig in de aanbieding waren.
Bruynzeel is juist heel hard (hoe goedekoper hoe harder vaak en Bruynzeel is een goedkoop merk). Zou ik niet aanraden als je die van Winsor al hard vind. Gebruik je je aquarel potloden wel met water?

Faber Castell Polychromos zijn héle fijne potloden als je lekker zacht en mooie saturatie wil. Zijn samen met Polychromos de go-to voor een serieuze potloden gebruiker.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen, pianospelen, opruimen, creatieve dingen, bloggen, in de tuin werken, met de katten kroelen, koken, klusjes in huis, niksen, netflixen... Kom de tijd wel door.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 16-03-2020 13:30
5.96% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
16-03-2020 13:27


Faber Castell Polychromos zijn héle fijne potloden als je lekker zacht en mooie saturatie wil. Zijn samen met Polychromos de go-to voor een serieuze potloden gebruiker.
Precies! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef me niet te vervelen, want ik werk thuis en m'n dochter van bijna 2 is ook thuis. Duplo en houten puzzels dus vooral.

Wat ik zou doen als ik me wel zou vervelen en alleen zou zijn;

Netflix, Videoland etc. Series en films kijken dus.
Borduren
Haken
Schilderen op nummer
Kleuren
Iets lekkers bakken
De hal/trap verven (wil ik al heel lang, komt er niet van).
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
16-03-2020 13:16
Zo, dat is duur! Ik ben best bereid tot enige creatieve activiteiten, als het maar een beetje simpel is, want ik heb twee linkerhanden :facepalm:

Forummen is ook een leuke! Toch een soort sociaal contact. En als ik last van mijn handen krijg spreek ik mijn forumberichten wel in :lijstje:
Ook dat is relatief. Ga eens een avondje uit. Schouwburg met drankje voor en drankje na en parkeerkosten, of kosten voor de babysit. In een avond allemaal op. Die potloden doe je veel langer mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ugli schreef:
16-03-2020 13:27

Faber Castell Polychromos zijn héle fijne potloden als je lekker zacht en mooie saturatie wil. Zijn samen met Polychromos de go-to voor een serieuze potloden gebruiker.
Die heb ik! Die zijn echt superfijn!
Alle reacties Link kopieren
Op de dagen dat ik niet werk, kinderen vermaken, huishouden enz. Andere dagen gewoon naar het werk.
Ugli schreef:
16-03-2020 13:27
Bruynzeel is juist heel hard (hoe goedekoper hoe harder vaak en Bruynzeel is een goedkoop merk). Zou ik niet aanraden als je die van Winsor al hard vind. Gebruik je je aquarel potloden wel met water?

Faber Castell Polychromos zijn héle fijne potloden als je lekker zacht en mooie saturatie wil. Zijn samen met Polychromos de go-to voor een serieuze potloden gebruiker.
Nee dus, want het is in een agenda en dat is niet praktisch. Ik heb in het verleden wel veel geschilderd en met van die markers getekend, maar potloden waren nooit echt mijn ding tot nu.

Ik ga eens jagen op die van Faber, thanks!
nlies schreef:
16-03-2020 13:30
Ook dat is relatief. Ga eens een avondje uit. Schouwburg met drankje voor en drankje na en parkeerkosten, of kosten voor de babysit. In een avond allemaal op. Die potloden doe je veel langer mee
Daar heb je een punt, zo kan je het ook bekijken ;-))
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
16-03-2020 13:34
Nee dus, want het is in een agenda en dat is niet praktisch. Ik heb in het verleden wel veel geschilderd en met van die markers getekend, maar potloden waren nooit echt mijn ding tot nu.

Ik ga eens jagen op die van Faber, thanks!
Ah dat verklaart. Dan kun je inderdaad beter andere potloden nemen, want aquarel potloden werken het mooiste met water (het zijn een soort mix tussen waterverf en potloden).
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
16-03-2020 13:10
Ik ben aan het overwegen om de Expression set van Bruynzeel aan te schaffen. Dat zijn dan 72 potloden voor 28 euro... :$
Gewoon doen!

Ik heb jaren geleden deze gekocht en ben er nog steeds blij mee.
Faber Castell Polychromos set 120 voor 200 euro.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven