Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
20-03-2020 13:38
Keuzemenu voor complottheoriën

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... en-741214/

Goed stuk. Complottheorieën zijn inderdaad nergens zo levend als in de Arabische wereld.

Niet te geloven ook hoe die theorieën ook leven onder de mensen hier. Keek er eerst nog van op als ik mensen hoorde beweren dat Charlie Hebdo niet waar was. ( kijk maar naar die lege straten, in Parijs? Complot! ).

Je hoort er de laatste jaren steeds meer. Wat me opvalt is dat ze vaak meer dan één complottheorie aanhangen. Degenen die geloven in een platte aarde ontkennen ook de holocaust en vrezen chemtrails. Uiteraard bekokstoofd door een kleine en invloedrijke groep die de echte macht heeft.

Lijkt me echt interessant om eens een onderzoek te lezen hoe dit ontstaat. Kennelijk zijn er genoeg mensen die het geloven. Ze zijn ook behoorlijk fanatiek in discussies over deze onderwerpen. Er gaat echt een hele wereld achter schuil.

Angstige tijden voor mensen als TO. Zelf vind ik dat een beetje eigen schuld. Je hoeft het niet te lezen en als je het dan doet, even fact checken. Als je dat niet kan of wil, dan leef je in angst. Moeilijker wordt het niet.
Dreamer schreef:
20-03-2020 14:24
Memo niet gekregen? :there:

Waarom ben je dom, als je nergens een complot in ziet?

Dom is een groot woord, maar denken dat complotten niet bestaan is ook naïef. De kans dat er complotten bestaan die de hele Wereld beïnvloeden acht ik ook klein ,in de buurt van 0.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
27-03-2020 14:05
Het nieuwste complot wat ik hoorde (en waar ik - even voor de duidelijkheid - NIET in geloof): van 1-10 april gaat heel de media en social media wereldwijd op zwart (als in: er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk). Daarna is de elite (illuminatie ed.) door president Trump aan de kant gezet en leven we in een vrije wereld waar zal blijken dat veel complotten waar waren en dat mensen die nu nog slapen dat dan eindelijk zullen zien.

En dit gaat dus echt om een theorie, niet om een 1 april grap. Schijnt in Amerika nog een vrij grote beweging te zijn die hier in gelooft, en in Nederland ook.

Afijn, mochten we toch 10 dagen geen forum hebben, dan kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

:P
Omg. Storing instagram en whatsapp nu
Jull22 schreef:
01-04-2020 23:35
Omg. Storing instagram en whatsapp nu

Hier niet hoor.
EHR schreef:
01-04-2020 23:40
Hier niet hoor.
Kijk ff naar de datum :D

Ik geloof wel iets, maar niet zó veel :D
Ik denk dat het verhaal over de 10 dagen duisternis juist is verzonnen door de tegenpartij, om op die manier alle complot theoretici af te leiden van wat er werkelijk gebeurt...
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
27-03-2020 14:05
Het nieuwste complot wat ik hoorde (en waar ik - even voor de duidelijkheid - NIET in geloof): van 1-10 april gaat heel de media en social media wereldwijd op zwart (als in: er is geen enkele vorm van communicatie mogelijk). Daarna is de elite (illuminatie ed.) door president Trump aan de kant gezet en leven we in een vrije wereld waar zal blijken dat veel complotten waar waren en dat mensen die nu nog slapen dat dan eindelijk zullen zien.

En dit gaat dus echt om een theorie, niet om een 1 april grap. Schijnt in Amerika nog een vrij grote beweging te zijn die hier in gelooft, en in Nederland ook.

Afijn, mochten we toch 10 dagen geen forum hebben, dan kan je niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

:P

We zijn er nog :hello:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh dear

Ik kwam net op een facebookpagina van iemand, die gelooft in de vernietigende kracht van 5G en nog wat dingen. Ik had een plaatje van twitter, maar aangezien haar naam erbij staat, plak ik die maar niet. (lijkt wel een pseudoniem, maar ze is steeds wel in beeld)

Onvoorstelbaar @(

En wel alles op internet gooien, vind ik dan weer bijzonder, als je tegen 5G bent.
Later is nu
tantejans schreef:
02-04-2020 00:35
Ik denk dat het verhaal over de 10 dagen duisternis juist is verzonnen door de tegenpartij, om op die manier alle complot theoretici af te leiden van wat er werkelijk gebeurt...


De horror! Complot theoretici die zich af laten leiden van wat er werkelijk gebeurt. Rare tijden.

Gelukkig zijn de meeste complot theoretici mensen met een sterke focus en hoeven we daar niet bang voor te zijn.

Vanavond ga ik klappen voor de genoemde theoretici, een half uur na de zorg. Nu maar hopen dat de Mossad me niet afknalt. Als dan niet in opdracht van de CIA.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 06:15
Goed stuk. Complottheorieën zijn inderdaad nergens zo levend als in de Arabische wereld.

Niet te geloven ook hoe die theorieën ook leven onder de mensen hier. Keek er eerst nog van op als ik mensen hoorde beweren dat Charlie Hebdo niet waar was. ( kijk maar naar die lege straten, in Parijs? Complot! ).

Je hoort er de laatste jaren steeds meer. Wat me opvalt is dat ze vaak meer dan één complottheorie aanhangen. Degenen die geloven in een platte aarde ontkennen ook de holocaust en vrezen chemtrails. Uiteraard bekokstoofd door een kleine en invloedrijke groep die de echte macht heeft.

Lijkt me echt interessant om eens een onderzoek te lezen hoe dit ontstaat. Kennelijk zijn er genoeg mensen die het geloven. Ze zijn ook behoorlijk fanatiek in discussies over deze onderwerpen. Er gaat echt een hele wereld achter schuil.

Angstige tijden voor mensen als TO. Zelf vind ik dat een beetje eigen schuld. Je hoeft het niet te lezen en als je het dan doet, even fact checken. Als je dat niet kan of wil, dan leef je in angst. Moeilijker wordt het niet.
LOL. En dat weet jij? Kom. Uit. Die. Grot. Want Amerika en Europa zijn een pro in geloven in complottheorieën en verzinnen ook nog? Vooral Nederland broeit het van complottheorieën waar iedereen elkaar bang maakt, en waar het lukt ook nog.
En dan praat jij over de Arabische landen, begin aub bij jezelf, het westen, waar de ellende begint.
Bordorood schreef:
02-04-2020 13:07
LOL. En dat weet jij? Kom. Uit. Die. Grot. Want Amerika en Europa zijn een pro in geloven in complottheorieën en verzinnen ook nog? Vooral Nederland broeit het van complottheorieën waar iedereen elkaar bang maakt, en waar het lukt ook nog.
En dan praat jij over de Arabische landen, begin aub bij jezelf, het westen, waar de ellende begint.
Toevallig heb ik een arabist in mijn kennissenkring. Maar kijk maar eens wat de Iraanse leiders zeggen over corona. Dat heb ik geen westerse leider horen doen. Ook Putin niet of Trump. Iraanse leiders willen zelfs geen hulp ontvangen van Amerika.

Dat dat soort theorieën ook in het westen leven zeker waar. Complottheorieën heb je overal. Alleen in de Arabische landen wordt het ook vaak gebruikt als politiek middel.

Waarom de ellende in het westen begint begrijp ik niet. De invloed hier is dat men elkaar bang maakt, hoewel daar ook maar een bepaald deel vatbaar voor is. Dat is heel wat anders dan invloed op het dagelijks bestuur.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 06:23
Dom is een groot woord, maar denken dat complotten niet bestaan is ook naïef. De kans dat er complotten bestaan die de hele Wereld beïnvloeden acht ik ook klein ,in de buurt van 0.
Ik denk best wel dat een aantal mensen met of zonder invloed graag plannen maken, die hun machtiger zouden maken. Maar de theorieën die de ronde kunnen doen, zijn vaak zo vergezocht en bizar.

Neem de invloed, die 5G zou hebben. Hoe denken deze mensen dat de verspreiders van 5G zich hier tegen wapenen? Net als met chemtrails. Dat is gewoon allemaal té breed, om praktisch te zijn als inzet.
Later is nu
Vanmiddag hoorde ik over nog een complottheorie;

Het hospitaal in centraal park zou eigenlijk zijn opgezet om kind-seks-slaven op te vangen die eindelijk nu onder de dekmantel van corona worden bevrijd.
Bordorood schreef:
02-04-2020 13:07
LOL. En dat weet jij? Kom. Uit. Die. Grot. Want Amerika en Europa zijn een pro in geloven in complottheorieën en verzinnen ook nog? Vooral Nederland broeit het van complottheorieën waar iedereen elkaar bang maakt, en waar het lukt ook nog.
En dan praat jij over de Arabische landen, begin aub bij jezelf, het westen, waar de ellende begint.



Lees het nu pas goed.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
02-04-2020 00:35
Ik denk dat het verhaal over de 10 dagen duisternis juist is verzonnen door de tegenpartij, om op die manier alle complot theoretici af te leiden van wat er werkelijk gebeurt...

De Tegenpartij? Bestaat die nog, ergens ondergronds o_o
https://www.youtube.com/watch?v=cAM2T7xf07U
nounou
@Zazamaenade: storing op instagram nu. Zou het dan toch....

:rofl:
Zazamaenade schreef:
02-04-2020 18:39
De Tegenpartij? Bestaat die nog, ergens ondergronds o_o
https://www.youtube.com/watch?v=cAM2T7xf07U
Geen idee, ik zei maar wat.

Toch ben ik er een klein beetje naar gaan zoeken en vind ik oa dit:


   

 The Political Corner

Hollywood is institutionalized pedophilia.

Jump to LatestFollow

1 - 18 of 18 Posts

gatsby1219·

Void

Joined Dec 19, 2008 

· 

77,304 Posts

 Discussion Starter • #1 • Dec 3, 2018

“They are using and abusing kids.“
“They churn through a huge amount of kids every year. Their spiritual beliefs, if you can call them that, direct them to harvest the energy of the kids. They feast on this stuff and they thrive on it,” the Hacksaw Ridge director said.
“What do I mean? This isn’t some kind of artistic abstraction. They harvest the blood of children. They eat their flesh. They believe this gives them life force. If the child was suffering in body and psyche before it died, they believe this gives them extra life force.”
“There is a creative and loving force inside most of us that guides us through life. These people don’t have this. For them it’s the opposite.”



“Hollywood is drenched in the blood of innocent children. For a long time all the references to pedophilia and cannibalism were symbolic or allusive. But I was personally introduced to the practice in the early 2000s. I can talk about this now because these people, the execs, they’re dead now.”
“The blood of a sexually abused infant is considered highly ‘enriched’ and is highly prized. The money changing hands, the favors, the kickbacks – you have no idea. Babies are a high-functioning currency all of their own. Babies are their premium brand of high-grade caviar cocaine diamond steak.”



“This isn’t anything new. If you do some research you will see it’s a metaphysical, alchemical phenomenon and you can find it behind the scenes in all the dark eras in history. 
“It’s a dark, multidimensional occult art and practice, used by secret societies in the last few hundred years for social programming and mind control, and raised to a zenith by Hollywood in America in our era.“


Mel Gibson


https://www.coolinfo24.com/2018/12/02/m ... d-of-kids/

Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een cliënt die er van overtuigd is dat wereldleiders corona op ons los hebben gelaten om de wereldbevolking te verminderen, minder pensioenen uit te moeten betalen en omdat na elke zware crisis de economie weer opleeft... jaja...
Maar wacht eens... nog geen enkele wereldleider heeft het loodje gelegd wegens corona... zou ze dan toch gelijk hebben? :mrgreen:
@tantejans,

Als reactie op dat citaat dat je deelt. Er is in december voor een Californische rechtbank - ik meen San Diego een civiele zaak aangemeld - die dit en nog andere zaken*) aan de kaak stelt.

*ook zaken die als complottheorie worden benoemd door anderen.

Ik ben we benieuwd of deze zaak überhaupt serieus behandeld gaat worden.
EHR schreef:
03-04-2020 07:21
@tantejans,

Als reactie op dat citaat dat je deelt. Er is in december voor een Californische rechtbank - ik meen San Diego een civiele zaak aangemeld - die dit en nog andere zaken*) aan de kaak stelt.

*ook zaken die als complottheorie worden benoemd door anderen.

Ik ben we benieuwd of deze zaak überhaupt serieus behandeld gaat worden.
Ik heb er geen woorden voor, als er ook zelfs maar één procent van waar zou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind Mel Gibson een sympathieke man zo op het eerste gezicht en ik vraag me af waarom hij erover zou liegen.
Hij is ook niet de enige die hiermee komt.
Waarom zouden meerdere mensen zulke absurde beschuldigingen uiten, als het niet waar zou zijn?

https://youtu.be/A3YNKaBemUM
Hier nog wat meer: https://youtu.be/Jqqv2_x19zI

Onvoorstelbaar.
Het is zo bizar dat het gewoon niet waar kan zijn.
Of misschien, als het wél waar is, dan gelooft tóch niemand het, omdat het zo verschrikkelijk ver gaat.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
03-04-2020 07:31
Afbeelding

:rofl:
Later is nu
@Zazameanade: mijn bron/orakel heeft weer gesproken hoor. Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar het komt op het volgende neer:

Tantejans heeft hier wat links geplaatst over kinderontvoeringen. Die schijnen vast te zitten in onderaardse tunnels en worden tussen 1 en 10 april bevrijd. Darkness moet worden gelezen als tunnels.

Dit zou geschreven staan in een boek met 17 blz. De letter Q is de 17e. Wederom verwijzing naar bijbelse retoriek. Nu is de verwachting op witte donderdag (komende donderdag dus) op zwart. En dan met pasen de bevrijding.

Goede vrijdag is 10 april. In het Amerikaans 04/10/20. 4 = D, 10 = J, 20 = T. Maw DJT (Donald J Trump) is de Messias.


Nog maar weer even voor de zekerheid de vermelding dat ik hier slechts doorgeefluik ben. Men hoeft niet voor mij op zoek naar alufolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven