Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
Ddennis schreef:
23-05-2020 11:49
Jip aanname helemaal prima.
Ik kan je ook weer iets laten zien wat het gesmolten staal ontkracht. Maar dat mag ik hier niet laten zien. (Te bizar voor woorden)
Het ene onderzoek ontkracht het andere onderzoek.
Een ding wat zeker is.
Is dat er geen enkel beeld is van een boeing wat het pentagon invliegt
Een miljoenenstad.... iedereen een telefoon bij zich met camera.
Bewakingscamera's
Maar het was niet mogelijk een opname te maken....................
Ik geloof niet in sprookjes.
Je spreekt jezelf tegen, of je weet het op zijn minst zelf niet zeker:
Zachter ja.
Maar als de beelden terug kijkt zie je gesmolten staal uit de torens stromen. Tussen het puin zie je roodgloeide stalen delen liggen. Je ziet poelen gesmolten staal. Brandweer lieden bevestigen dit wat je ook gewoon in intervieuws kunt horen.
Staal smelt en wordt niet rood bij 1100 graden.
Maar genoeg over het wtc.
Denk wat je wilt. Voor mij zijn er teveel rare dingen.
Heb je die beelden nu zelf gezien, of niet?
Ddennis schreef:
23-05-2020 12:50
Ja van de nederlanders.... en hoeveel mensen zijn gevraagd van die 17 miljoen mensen? Welke leeftijdsngroepen?
Ja ik kan me zeker voorstellen dat er mensen geen eerlijk antwoord geven...
Ik heb idd mijn twijfels bij dit soort onderzoekjes.
Goed onderzoek gebeurt anoniem, en onder een representatieve steekproef van de bevolking. Dus niemand hoeft bang te zijn om voor gek te staat.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 12:50
Ja van de nederlanders.... en hoeveel mensen zijn gevraagd van die 17 miljoen mensen? Welke leeftijdsngroepen?
Ja ik kan me zeker voorstellen dat er mensen geen eerlijk antwoord geven...
Ik heb idd mijn twijfels bij dit soort onderzoekjes.
Dan is er onderzoek naar gedaan en dan geloof je het vervolgens niet. Tsja. Wanneer geloof je het dan wel? Op deze manier kun je alles wel in twijfel trekken zolang het niet in je straatje past. Ik kan op dezelfde manier betogen dat de meerderheid van de mensheid denkt dat de maanlanding fake was of dat de maan in feite van kaas is.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 11:49
Jip aanname helemaal prima.
Ik kan je ook weer iets laten zien wat het gesmolten staal ontkracht. Maar dat mag ik hier niet laten zien. (Te bizar voor woorden)
Het ene onderzoek ontkracht het andere onderzoek.
Een ding wat zeker is.
Is dat er geen enkel beeld is van een boeing wat het pentagon invliegt
Een miljoenenstad.... iedereen een telefoon bij zich met camera.
Bewakingscamera's
Maar het was niet mogelijk een opname te maken....................
Ik geloof niet in sprookjes.
Dat was in 2001 hè. In 2000 was de eerste telefoon met camera pas een feit en echt niet een standaard voor Jan modaal, om over de kwaliteit van opnames toen te zwijgen. Telefoons met camera, apps en internet waren toen nog helemaal niet aan de orde dus raar argument. Dat kun je niet zo vergelijken.

En al was het wel zo, wat zou het uitgemaakt hebben? Zouden we dan niet gezien hebben hoe een passagiers vliegtuig in een gebouw vliegt?
Ddennis schreef:
23-05-2020 12:53
Solomio

Vind jij het niet vreemd dat er geen beelden zijn van het vliegtuig wat het pentagon invliegt?
Wat is er dan wel gebeurd volgens jou?

Ik kan het zelf eerlijk gezegd niet opbrengen om die vreselijke beelden terug te gaan kijken. Dus misschien wil je me het plezier doen om een link naar een betrouwbare bron te geven die jouw theorie onderschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 11:49
Jip aanname helemaal prima.
Ik kan je ook weer iets laten zien wat het gesmolten staal ontkracht. Maar dat mag ik hier niet laten zien. (Te bizar voor woorden)
Het ene onderzoek ontkracht het andere onderzoek.
Een ding wat zeker is.
Is dat er geen enkel beeld is van een boeing wat het pentagon invliegt
Een miljoenenstad.... iedereen een telefoon bij zich met camera.
Bewakingscamera's
Maar het was niet mogelijk een opname te maken....................
Ik geloof niet in sprookjes.
Waar zijn die vliegtuigen dan gebleven? Het waren vliegtuigen vol met passagiers, allemaal met nabestaanden. Ze moeten dus ergens verdwenen zijn volgens jou theorie?
ringaroundtherosie schreef:
23-05-2020 12:59
Dat was in 2001 hè. In 2000 was de eerste telefoon met camera pas een feit en echt niet een standaard voor Jan modaal, om over de kwaliteit van opnames toen te zwijgen. Telefoons met camera, apps en internet waren toen nog helemaal niet aan de orde dus raar argument. Dat kun je niet zo vergelijken.

En al was het wel zo, wat zou het uitgemaakt hebben? Zouden we dan niet gezien hebben hoe een passagiers vliegtuig in een gebouw vliegt?
Je spreekt over het pentagon!
Het zwaars beveiligde gebouw van de westerse wereld. Het militaite hoofdkwartier van een van de machhtigste landen ter wereld. Dat de burger dan geen foto of filmpje hebben kunnen maken ga ik dan maar in mee...
Maar dat zelfs het pentagon geen beelden heeft, geen camera's op het terrein. Geen luchtafweer geschut op het terrein. Geen raders op het terrein. Boven het pentagon is een no fly zone....
Dat alles vind ik behoorlijk ongeloofwaardig.
Wat ik denk wat gebeurd is laat ik me niet overuit, maakt ook helemaal niet uit.
Wel heb ik grote twijfels aan de officele verklaring van de overheid.
Ddennis schreef:
23-05-2020 13:08
Je spreekt over het pentagon!
Het zwaars beveiligde gebouw van de westerse wereld. Het militaite hoofdkwartier van een van de machhtigste landen ter wereld. Dat de burger dan geen foto of filmpje hebben kunnen maken ga ik dan maar in mee...
Maar dat zelfs het pentagon geen beelden heeft, geen camera's op het terrein. Geen luchtafweer geschut op het terrein. Geen raders op het terrein. Boven het pentagon is een no fly zone....
Dat alles vind ik behoorlijk ongeloofwaardig.
Wat ik denk wat gebeurd is laat ik me niet overuit, maakt ook helemaal niet uit.
Wel heb ik grote twijfels aan de officele verklaring van de overheid.
Nee, ik ben niet benieuwd naar wat jij denkt dat er gebeurd is, maar naar wat er dan werkelijk gebeurd is. Want er moet wel iets gebeurd zijn, daar kom je niet onderuit.
nimbus schreef:
23-05-2020 13:05
Waar zijn die vliegtuigen dan gebleven? Het waren vliegtuigen vol met passagiers, allemaal met nabestaanden. Ze moeten dus ergens verdwenen zijn volgens jou theorie?
Er is ook geen vliegtuig terug gevonden in het pentagon!
Kijk maar op de foto's van de impact.
Waar die vleugels van 38 meter breed zijn geen idee.....
Ddennis schreef:
23-05-2020 13:11
Er is ook geen vliegtuig terug gevonden in het pentagon!
Kijk maar op de foto's van de impact.
Waar die vleugels van 38 meter breed zijn geen idee.....
Maar er zijn wel vliegtuigen verdwenen. Waar zijn de inzittenden daarvan dan gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 12:50
Ja van de nederlanders.... en hoeveel mensen zijn gevraagd van die 17 miljoen mensen? Welke leeftijdsngroepen?
Ja ik kan me zeker voorstellen dat er mensen geen eerlijk antwoord geven...
Ik heb idd mijn twijfels bij dit soort onderzoekjes.
Iets met representatieve steekproeven enzo.

Ik vond 15% schokkend hoog trouwens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Astromeria schreef:
23-05-2020 12:53
Je spreekt jezelf tegen, of je weet het op zijn minst zelf niet zeker:



Heb je die beelden nu zelf gezien, of niet?
Ik spreek mezelf niet tegen. Komt omdat je het niet begrijpt en maar klein stukje quote.
Staal kan niet smelten door kerosine, of een kantoorbrand. Heel simpel omdat de brandtemperatuur te laag is om staal te doen smelten.
Op beelden zie je gesmolten staal uit de torens stromen. Op beelden na de chrash zie je staal op de grond liggen wat roodgloeiend is. Ook zie op de beelden en foto's poelen van gesmolten staal.
Er zijn nog dagen erna met hittecamera's over de plek gevlogen en die lieten nog steeds een extreme hitte ziet.
Ik stop met het wtc verhaal.
Iedereen mag er van denken wat hij wilt.
Alle reacties Link kopieren
Dus volgens jou zijn er geen foto's van het vliegtuig dat het Pentagon in is gevlogen?
En dat zou een vliegtuig moeten zijn met vleugels van 38 meter breed?

Ik probeer het even samen te vatten voor mezelf, want ik vind het niet eenvoudig om het allemaal te volgen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 13:08
Wat ik denk wat gebeurd is laat ik me niet overuit, maakt ook helemaal niet uit.
Dat vind ik dan wel weer heel makkelijk en flauw. Op die manier kan ik ook over honderden dingen twijfel gaan zaaien. Als je een beetje ballen hebt en jezelf zo deskundig vindt, geef dan aan wat er wél gebeurd zou zijn. Anders is het nogal eenrichtingsverkeer. Als ik moet kiezen tussen twee theorieën, namelijk de officiële lezing en 'tsja, ik weet het niet, die gebouwen stortten opeens zomaar in en er zat vast vanalles achter maar geen idee hoe en wat', welke van die twee theorieën berust dan op de meeste feiten? Dan kun je nog zoveel vraagtekens zetten bij die eerste lezing, maar jouw eigen lezing is letterlijk één groot vraagteken. Die hoeft een ander er niet eens meer bij te zetten, want dat doe je zelf al.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 13:11
Er is ook geen vliegtuig terug gevonden in het pentagon!
Kijk maar op de foto's van de impact.
Waar die vleugels van 38 meter breed zijn geen idee.....
Ben toch heel benieuwd naar jouw theorie waar dat vliegtuig en zijn passagiers dan zijn gebleven. Een goede complottheorie moet natuurlijk wel compleet zijn.
makreel schreef:
23-05-2020 13:26
Dus volgens jou zijn er geen foto's van het vliegtuig dat het Pentagon in is gevlogen?
En dat zou een vliegtuig moeten zijn met vleugels van 38 meter breed?

Ik probeer het even samen te vatten voor mezelf, want ik vind het niet eenvoudig om het allemaal te volgen.
Ja dat klopt. Er zijn geen foto's van een vliegtuig. Het engiste beeld wat naar buiten gebracht is, is door de FBI zelf gedaan.

https://youtu.be/0SL2PzzOiF8

Dit zou het vliegtuig moeten zijn wat het gebouw invliegt.
Astromeria schreef:
23-05-2020 13:11
Nee, ik ben niet benieuwd naar wat jij denkt dat er gebeurd is, maar naar wat er dan werkelijk gebeurd is. Want er moet wel iets gebeurd zijn, daar kom je niet onderuit.
Ik citeer je post van 12.59 uur:
Wat is er dan wel gebeurd volgens jou?

Ik kan het zelf eerlijk gezegd niet opbrengen om die vreselijke beelden terug te gaan kijken. Dus misschien wil je me het plezier doen om een link naar een betrouwbare bron te geven die jouw theorie onderschrijft.

Je vraagt wat er gebeurd is volgels mij.
En nu zeg je dat je niet benieuwd naar wat ik denk dat er gebeurd is.....
Tja.
Solomio schreef:
23-05-2020 13:22
Iets met representatieve steekproeven enzo.

Ik vond 15% schokkend hoog trouwens.
Waar kan ik dat onderzoek vinden?
Alle reacties Link kopieren
Geef nu eens antwoord op de vraag. Volgens jou is dat vliegtuig niet op het pentagon terechtgekomen. Waar is dat vliegtuig, de bemanning en de passagiers dan gebleven?
nimbus schreef:
23-05-2020 14:33
Geef nu eens antwoord op de vraag. Volgens jou is dat vliegtuig niet op het pentagon terechtgekomen. Waar is dat vliegtuig, de bemanning en de passagiers dan gebleven?
Geen idee. Ik denk dat er helemaal geen vliegtuig bij het pentagon geweest is.
Volgens het officele rapport zou het vliegtuig door de hitte helemaal zijn gesmolten.
Vliegtuig is van alluminium dat kan ik nog geloven.
Maar ook is er niets terug gevonden van motoren. Deze zijn van staal en titanium gemaakt. Titanium heeft een nog hogere smelt temperatuur dan staal. Is gewoon natuurkunde...
Zie jij op de officele beelden van de fbi een vliegtuig?
Ddennis schreef:
23-05-2020 14:18
Waar kan ik dat onderzoek vinden?

https://www.ipsos.com/sites/default/fil ... t_v1.0.pdf
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
23-05-2020 14:13
Ja dat klopt. Er zijn geen foto's van een vliegtuig. Het engiste beeld wat naar buiten gebracht is, is door de FBI zelf gedaan.

https://youtu.be/0SL2PzzOiF8

Dit zou het vliegtuig moeten zijn wat het gebouw invliegt.
Op beelden die de FBI naar buiten heeft gebracht zie ik een explosie. En de foto's die na de ramp zijn gemaakt, tonen delen van een vliegtuig.
Wat klopt hier dan niet?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
23-05-2020 14:49
Op beelden die de FBI naar buiten heeft gebracht zie ik een explosie. En de foto's die na de ramp zijn gemaakt, tonen delen van een vliegtuig.
Wat klopt hier dan niet?
Een explosie zie je idd.
Maar je ziet geen boeing van ong 50 lang 13 meter hoog en een spanwijdte van ong 38 meter.

De foto's na de ramp je bedoelt dat hele kleine stukje vliegtuig? Meer heb ik zelf niet gezien...
Zelfs de bomen staan nog recht vlak na de chrash voor het pentagon ook te zien op foto's.

Waarom zijn de motors niet gevonden? Kerosine kan onmogelijk een titaniumvliegtuig motor doen smelten.
Titatium smelt pas boven de 1600 graden.
Het vliegtuig zou gesmolten zijn door de hitte, maar ze hebben wel heel veel lichamen kunnen identificeren....
Die zouden dan niet smelten door de hitte....
De gegevens zijn gebaseerd op onlineonderzoek van Ipsos onder een representatieve steekproef van 1017
stemgerechtigde Nederlanders.

1017 nederlanders.... en dit zou representatief voor 17 miljoen nederlands zijn. Sorry maar ik neem dat niet zomaar voor waarheid aan.
Ddennis schreef:
23-05-2020 15:01
De gegevens zijn gebaseerd op onlineonderzoek van Ipsos onder een representatieve steekproef van 1017
stemgerechtigde Nederlanders.

1017 nederlanders.... en dit zou representatief voor 17 miljoen nederlands zijn. Sorry maar ik neem dat niet zomaar voor waarheid aan.

Dat is je goed recht natuurlijk.

Maar een representatieve steekproef kan echt wel wetenschappelijk verantwoord zijn. De groep mensen die daarvoor geselecteerd zijn, zegt dan daadwerkelijk iets over de hele bevolking.

Google anders eens op “representatieve steekproef”. Mensen kunnen inderdaad van alles beweren, maar Ipsos is een bureau dat als betrouwbaar bekendstaat. Ze zijn transparant in de manier waarop ze hun onderzoeken uitvoeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven