Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote plan-je-dag topic!

22-03-2020 11:11 1900 berichten
Ik merk dat ik het lastig vind mezelf toe te zetten tot werk/taken/sport etc. in de huidige situatie. Zodoende dit topic. Geen idee of meer mensen hier in deze tijd behoefte aan hebben, maar ik vind het wel een prettig idee :D .

Deel hier je dagplanning (evt. de avond van tevoren) en houd ons op de hoogte of het allemaal is gelukt. Breng structuur aan en vul je dag met nuttige en fijne dingen. Je kunt zelf kiezen in welke vorm je dat doet; een dagplanning per uur, een lijstje dingen die je aan het einde van de dag afgestreept wil hebben of simpelweg 1 doel per dag.

Afbeelding
Succes iedereen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 10:00
9.06% gewijzigd
Vandaag: opstaan
Douchen
Hond uitlaten
Ontbijt
Gamen
Werk
Thuis
Biertje drinken
Slapen
Planning 22-03-20
07.30u Opstaan, rustig koffie drinken
08.30u Werk opstarten
10.00u Pauze
10.30u Werk
11.30u Douchen en aankleden
12.30u Naar buiten voor een lange wandeling
14.00u Werk
15.00u Huis schoonmaken
18.00u Koken
19.00u Sport met vriendinnen via Skype
20.00u Douchen
20.30u Met een kop thee op de bank een boek lezen
22.00u Naar bed

Update 11.15u
Tot nu toe gaat dit lijstje vrij gestaag. Al had ik geen ruimte staan voor Viva ;-D . Maar goed, dat komt omdat werk een beetje vroeger klaar was. Zo maar eens van tafel voor een frisse douche.
Ik ga de zolder vandaag verbouwen. Zodat ik daar lekker kan sporten. Daarna douchen en her en der wat opruimen.

Wat lezen denk ik, koken en vanavond mijn nagels voorzien van een nail art.
@Darkside, gamen en een biertje drinken :thumbsup: . Als de hond uitlaten er niet bij stond, had je mijn vriend kunnen zijn.
@Sasserdje,

Oh fijn, lekker thuis kunnen sporten. Ik heb ook de luxe van een sportruimte in huis :) . Wat doe je zoal thuis? Ik vind alle online Yogalessen e.d. erg leuk!

Wat voor moois ga je met je nagels doen?
Ik ga vandaag armen, rug en schouders doen. Ik mis de sportschool intens. Maar het is helemaal logisch natuurlijk! En daarna wat yoga of stretchen. Ik denk een gezellige bloemen print.
Kokoro schreef:
22-03-2020 11:19
@Sasserdje,

Oh fijn, lekker thuis kunnen sporten. Ik heb ook de luxe van een sportruimte in huis :) . Wat doe je zoal thuis? Ik vind alle online Yogalessen e.d. erg leuk!

Wat voor moois ga je met je nagels doen?
Hier ook een yogafan met een school die online lessen geeft en ik heb net een mini yogastudiootje gecreeerd voor mijzelf. Namasté ;-D :sun:
Kokoro schreef:
22-03-2020 11:18
@Darkside, gamen en een biertje drinken :thumbsup: . Als de hond uitlaten er niet bij stond, had je mijn vriend kunnen zijn.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
8.00 uur: opstaan
Douchen
9.00 uur: fietsen. Bewust wat vroeger omdat je dan niet teveel mensen tegenkomt. En daarom ben ik ook naar een industrieterrein gegaan ipv de natuur in. :-D En ik heb wel wat extra viaducten genomen voor mijn conditie. ;)

De rest van de dag: katten knuffelen, wat opruimen, veel thee drinken, forummen, wat rommelen op mijn balkon. En ik hoop ook nog wat te gaan lezen, al is mijn concentratie niet zo denderend.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Oh kijk zo'n topic wilde ik openen maar twijfelde steeds!

Veel huishoudelijke taken heb ik afgelopen week al gedaan dus vandaag even een dagje helemaal niks daarvan:

- kaartjes maken voor familie
- mijn kleurplaat afmaken
- even naar buiten
- weekmenu voor komende week maken
- koken
- afwassen
- latte maken en drinken (heel heel belangrijk!)
- gezonde keuzes maken wat betreft eten en drinken

Nou ja zo is het wel eventjes genoeg denk ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
  • 7 min workout
    ontbijt
    werken
    50 squats
    werken
    rondje joggen/wandelen
    lezen en/of een beetje werken op het balkon
    eten
    Netflix kijken met vriendin (op afstand!)
    50 squats
    lezen op bed
Wat een goede plannen allemaal!

Ik loop wat voor op schema, dus heb er net even een wasje ingegooid. Dat hoort bij het kopje schoonmaken :) . Zometeen even alle vuilniszakken alvast vervangen en dan lekker de deur uit!

@Ibi, wat voor kleurplaat ben je aan het kleuren?

@Tommy, 50 squats, doe je goed! Ken je de Sally squatchallenge? Die doe ik zelf erg graag :) https://www.youtube.com/watch?v=bql6sIU2A7k

Kat is hier ook ondersteboven van zoveel aandacht en continu gezelschap ;-D . Grappig om te zien wel. Hij wordt er nog kroeliger van. Gisteren lag hij lekker in de wasbak terwijl ik in bad zat.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-03-2020 12:05

@Ibi, wat voor kleurplaat ben je aan het kleuren?

1 uit dit boekje. Officieel voor kinderen maar zoveel detail dat ik het ook heerlijk vind. Trouwens mijn enige kleurboek die ik echt op volgorde kleur.

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Op volgorde? Dat is pas écht knap :D . Ik begin altijd bij de mooiste :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Oh dit vind ik een fijn topic!
Meteen aan nan gevraagd wat zijn doel voor vandaag was. Moest hem ff motiveren :proud: maar hij wil de auto gaan schoonmaken. Ik ga de keuken schoonmaken. En m'n dochter dansles laten doen via filmpjes die opgestuurd zijn.

Doordeweeks wil ik wel meer oppakken natuurlijk, ook met dochter, dus ik blijf hier graag meeschrijven de aankomende tijd!
Heb er echt moeite mee om van de bank af te komen. Ik word zo lamlendig, Nergens zin in, moe, lusteloos...
Alle reacties Link kopieren
Je begint Aan je wandeling zie ik koroko, veel plezier! Hopelijk kun je andere mensen een beetje vermijden . Bleek nog best lastig bij ons in de buurt, kwam ik deze week achter. Mensen blijven midden op de stoep lopen als je zelf helemaal aan 1 kant gaat lopen.
Zolder is klaar! En aangezien het pas half 1 is ga ik de rest van het huis ook maar aanpakken. Sporten doe ik vanmiddag denk ik maar. Ik trek een uurtje uit voor de rest van het huis. En dan zie ik wel verder.
Welkom redballoon! Dans je lekker met je dochter mee?

Ik kan hier gelukkig iedereen ontwijken. Ik woon aan de rand van een stad. Centrum en niemandsland zijn beiden op loopafstand :) .

Ik heb zin om straks te gaan poetsen ook!

Afbeelding
Sasserdje schreef:
22-03-2020 12:35
Zolder is klaar!
Lekker bezig!
Alle reacties Link kopieren
ik heb al 2 wassen gedraaid, opgeruimd, keuken schoongemaakt, was opgeruimd, buiten gespeeld met de kinderen en de ramen gezeemd aan de achterkant van het huis. nu voor nog maar daar staat de zon vol op dus daar moet ik nog even mee wachten.
ik zit nu even te lunchen.
Straks moet ik boodschappen doen, dan haal ik in een keer voor de hele week zodat ik verder niet meer hoef.
Best veel gedaan en het is pas 13.00 u!
Man kookt vanavond (bbq) dus ik hoef alleen salade te maken. dat wordt er een met komkommer, bloemkoolrijst, feta en sojabonen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik hang nog steeds in badjas beetje op het forum rond. Word een taai middagje gezien de ochtend
@Danaerys, klinkt als een productieve dag! Gezellig, BBQ met je gezin.

@Roxy is ook wel eens lekker. En het ís natuurlijk zondag. Wat heb je verder op de planning dat het pittig wordt?
Heerlijk als je dag verloopt volgens plan. Nu de was wegwerken. Favoriete moment van de week. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik werd om 6 uur wakker en heb toen een luisterboek aangezet en half geluisterd half geslapen tot 12 uur 🤗.

Lekker uitgebreid gedoucht. Een eitje gekookt en een heerlijk bolletje gezond gemaakt.

Nu ga ik boodschappen doen voor 4 buren die niet naar buiten kunnen/willen.

En voor mezelf, zodat ik vanavond uitgebreid kan koken. Biryani wordt het, dat kost lekker veel tijd.

Dan met een lekkere kop thee en het nieuws kijken en weer naar bed.

Ik ben 7 maanden ongewenst werkloos geweest, nu had ik net weer een baan. Was zo gelukkig! Nu het hotel waar ik werkte gesloten is kan ik niks, ook niet thuiswerken.

Gelukkig ben ik nu een expert in mezelf vermaken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven