Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lockdown, ja of nee?

22-03-2020 16:29 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat ie er komen, wat denken jullie? Lockdown is dat iedereen in zn huis moet blijven en je mag alleen nog de straat op voor boodschappen, apotheek of werk (met zo'n formulier vaak) Of je je hond uit mag laten; geen idee?

Komt er een lockdown

Totaal aantal stemmen: 509

Nee er komt geen lockdown (38%)
Ja er komt een lockdown (62%)
Nee, het moment dat dat nog zin had is al voorbij.
Ik hoop het wel.
Alle reacties Link kopieren
ik was eerst altijd sceptisch maar ik denk oprecht dat dit dus nog wel gaat gebeuren... En dat maakt me bang denk ik? Omdat ik het nog nooit eerder heb meegemaakt. Het maakt me angstig als het leger zo zichtbaar op straat komt...
Ja, omdat men zich niet aan de adviezen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen niet luisteren en dom blijven doen gaat deze er zeker komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht eerder een samenscholingsverbod; net zoals nu in Duitsland
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
22-03-2020 16:32
Als mensen niet luisteren en dom blijven doen gaat deze er zeker komen.
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-03-2020 16:32
Ik verwacht eerder een samenscholingsverbod; net zoals nu in Duitsland
dat je niet meer dan met 2 mensen mag afspreken?
Nee geen lockdown, maar ik denk wel dat er meer gehandhaafd zal moeten gaan worden op massale uitstapjes en dat winkels een 1 persoon per gezin beleid moeten invoeren en een max aantal personen tegelijk in winkels.
Nee, ik denk het niet. Zeker niet omdat de WHO zelfs heeft aangegeven dat het geen nut heeft. Het enige dat nut heeft is om de hoeveelheid mensen die tegelijk ziek zijn af te vlakken, zodat de ziekenhuizen hopelijk niet overbelast raken.
girasole3 schreef:
22-03-2020 16:32
Ik verwacht eerder een samenscholingsverbod; net zoals nu in Duitsland
Dit idd. Dat is veel zinvoller dan een complete lockdown denk ik.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-03-2020 16:35
Dit idd. Dat is veel zinvoller dan een complete lockdown denk ik.
Het is zinvol als iedereen meewerkt. Dat gebeurt nu niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-03-2020 16:35
Dit idd. Dat is veel zinvoller dan een complete lockdown denk ik.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat we dergelijke toestanden in Nederland hebben meegemaakt, is in de eerste oorlogsjaren. 5 mei vieren we 75 jaar bevrijding. Nou ja, vieren. We vieren dan dat mensen in hun huizen opgesloten zitten en de politie en het leger ingezet zijn om te zorgen dat ze daar ook blijven. Goh. Niet zo gek veel anders dan destijds dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het enige verschil tussen een lockdown en de huidige situatie is dat mensen zonder printer niet zo makkelijk meer buiten komen. In Frankrijk kon je met een formulier ook een stukje wandelen of fietsen.
Misschien dat er nog wat meer winkels dicht zouden kunnen, maar wat Nederland nu doet is het geen lockdown noemen en zo een hoop bomen besparen.
fairy1 schreef:
22-03-2020 16:36
Het is zinvol als iedereen meewerkt. Dat gebeurt nu niet.
Daarom is handhaving nodig daar waar zelfregulering niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
In België is er een samenscholingsverbod, je ziet in de parken dat iedereen het echt respecteert! Er is ook politie aanwezig om te controleren en boetes te geven
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-03-2020 16:38
Daarom is handhaving nodig daar waar zelfregulering niet werkt.
Eens
forumfossiel schreef:
22-03-2020 16:37
Het enige verschil tussen een lockdown en de huidige situatie is dat mensen zonder printer niet zo makkelijk meer buiten komen. In Frankrijk kon je met een formulier ook een stukje wandelen of fietsen.
Misschien dat er nog wat meer winkels dicht zouden kunnen, maar wat Nederland nu doet is het geen lockdown noemen en zo een hoop bomen besparen.
Waarom moeten ze eigenlijk iets printen? Zelfs een boardingpas staat tegenwoordig digitaal op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
fairy1 schreef:
22-03-2020 16:36
Het is zinvol als iedereen meewerkt. Dat gebeurt nu niet.
In Frankrijk is die er wel en daar zijn ook mensen die er gewoon schijt aan hebben en in groepen buiten samen komen, in België is al voor de tweede keer in hetzelfde café een illegaal feest stilgelegd, de forumster die in Zuid Korea woont (weet even haar naam niet) schreef dat ook daar mensen zijn die zich er niet aan houden.

Welke maatregelen je ook neemt, ik geloof er niet in dat iedereen zich er aan houdt helaas.
chentolove schreef:
22-03-2020 16:39
In België is er een samenscholingsverbod, je ziet in de parken dat iedereen het echt respecteert! Er is ook politie aanwezig om te controleren en boetes te geven
Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-03-2020 16:38
Daarom is handhaving nodig daar waar zelfregulering niet werkt.
Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
22-03-2020 16:30
Ik hoop het wel.
Ik hoop het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat de risicogroepen straks hun huis niet uit mogen dus voor hen wel een lock down.

Verder hoop ik dat de scholen weer open gaan. De kinderen hebben het contact met elkaar echt wel nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven