Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ideeën cadeaupakketje opsturen naar alleenstaande oudere

22-03-2020 19:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is een nog redelijk vitale 70'er, woont op 100 km afstand en ik durf al weken niet bij haar langs vanwege Corona. Mijn vader is overleden dus ze zit zoals zoveel mensen nu echt alleen en dat terwijl ze normaal nog een heel druk sociaal leven heeft met bridge, sport, vrijwilligerswerk en de wandelclub. Nu wil ik van de week graag een pakketje voor haar opsturen met bijvoorbeeld een puzzel van 1000 stukjes er in, iets waar ze dus iets mee kan; geen bosje bloemen. Iemand andere ideeën om in de doos te doen? Liefst bestelbaar bij bol.com zodat ik alles in 1 bestelling kan doen.
Misschien zijn er leuke spellen die je alleen kan spelen? of een leuk boek? Dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Leuk kleurboek voor volwassenen
Diamond painting is hip geloof ik
Haaksetje?
Dvd met een buikdanscursus
Mooi boek
Luisterboek
Bloemenzaadjes


Lief idee:)
Alle reacties Link kopieren
Bloembollen
Thee
Puzzelboekje
Foto's
Tijdschrift

Als je kinderen hebt: tekeningen/knutselwerkje
The time is now
Puzzelboekjes denksport
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn moeder een ‘bouwpakketje’ opgestuurd waarmee ze drie vierkante meter aan moestuin kan maken. Op haar terrasbalkon. En een fles wijn met wat te knabbelen erbij.

Geïnspireerd door dit forum hebben we morgen een online familiediner via webcam.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lekker geurtje/ douche/badverwennerij
Alle reacties Link kopieren
Het spel rush hour kan je alleen spelen
Alle reacties Link kopieren
Greetz heeft leuke dingen en verzend snel en handig
Alle reacties Link kopieren
Plantenpakket misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze plek om een puzzel van 1000stukjes te maken? Doet ze dat wel vaker en heeft ze bijvoorbeeld een puzzelkoffer of houten platen?
himalaya wijzigde dit bericht op 22-03-2020 19:49
1.12% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Mijn moeder maakt regelmatig een puzzel van 1000 stukjes, grote tafel, plek genoeg. Ze heeft ook een grote tuin dus iets voor in de tuin is ook een goed idee. En een denksport boekje ook! Ik ga jullie tips opschrijven en zo eens neuzen bij bol.com. Ga ook even bij Greetz kijken, dacht dat dat alleen kaartjes waren die je daar kan versturen.
De kinderen willen allebei een kaartje sturen.
Mandalaboek met potloden
Je hebt ook bouwpakketten voor volwassen van bloemenkassen en huisjes
Als ze handwerkt. wol met de nieuwste kleurtjes en vragen of ze iets voor je wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Triviant.
Hebben jullie het en heeft zij het? Zo niet, aanschaffen en dan samen met FaceTime spelen.
Let op dat als je drie dingen bestelt bij bol, het regelmatig voorkomt dat ze ook in drie afzonderlijke pakketjes aankomen. Dus als het idee is: één leuk pakket, dan moet je niet bij bol zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op fb een bericht van UMCG dat het virus 24 uur blijft leven op papier, dus dat je voorzichtig moet zijn met het opsturen van dingen.
Wel sneu voor al die mensen in de ziekenhuizen en verpleeghuizen. Kan me zo voorstellen dat je juist in zo’n situatie heel erg uitkijkt naar post.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
22-03-2020 20:06
Let op dat als je drie dingen bestelt bij bol, het regelmatig voorkomt dat ze ook in drie afzonderlijke pakketjes aankomen. Dus als het idee is: één leuk pakket, dan moet je niet bij bol zijn.
Bedoeling is om het naar mij op te sturen, dan de kaartjes van de kinderen er bij te doen en wat andere spulletjes en dan als 1 pakket naar mijn moeder te versturen.
Alle reacties Link kopieren
Laat het je moeder even weten dat er een pakketje aankomt en met welke verzender, dat ze weet dat het veilig is en niet een babbeltruc waarvoor gewaarschuwd wordt.

Leuk idee trouwens! :heart:

(Sorry, even geen inhoudelijke ideeën)
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
22-03-2020 19:55
Triviant.
Hebben jullie het en heeft zij het? Zo niet, aanschaffen en dan samen met FaceTime spelen.
Leuk idee! Maar ze heeft een samsung tablet dus geen facetime.
Ik ga ook even zoeken naar leuke apps; puzzelapps, breinbrekers, zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-03-2020 21:04
Laat het je moeder even weten dat er een pakketje aankomt en met welke verzender, dat ze weet dat het veilig is en niet een babbeltruc waarvoor gewaarschuwd wordt.

Leuk idee trouwens! :heart:

(Sorry, even geen inhoudelijke ideeën)
Goede tip! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
In plaats van bestellen bij Bol.com heb ik de lokale middenstand gesteund hier en ben goed geslaagd.
Ik heb een puzzel van 1000 stukjes, een varia puzzelboekje van Denksport, een Smartgame (IQ puzzler), wat lekkers en een kaartje van de kinderen.
Ik ga het vandaag nog versturen. Voel me weer wat beter; voelde me zo rot dat ik beter niet naar haar toe kan gaan terwijl ik weet hoe alleen ze nu is. Dus doet me goed dat ze morgen of overmorgen weer even blij kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze is er heel blij mee! En daarom voel ik me ook een beetje beter😃.
Ik ga jullie tips opschrijven en alvast ideeen opdoen voor een nieuw pakketje over een week of 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven