Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 11)

22-03-2020 19:52 3014 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 4204 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 19:59
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk is nu ook de eerste arts overleden. Wat triest toch allemaal.
tvp
Alle reacties Link kopieren
https://in.reuters.com/article/health-c ... 190L6?il=0
iets minder :hamer: en wat meer :flag: zou leuk zijn.
Ik ga het proberen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
22-03-2020 19:53
geen idee, daar zal ze zelf beter antwoord op kunnen geven, maar die cijfers zullen zeker meegenomen zijn in de huidige berekeningen
ja dat wordt allemaal meegenomen. Je kunt van te voren natuurlijk nooit voorspellen hoeveel mensen dat precies gaan zijn dus hou je een marge aan. Dan krijg je de echte cijfers en dan ga je kijken waar je in die marge zit, op basis daarvan (en op basis van hoe mensen zich op andere plekken gedragen, het weer, sentimenten etc) kun je dan voor de dag erna een nieuwe voorspelling maken met kleinere marges. Dan herhaalt zich dat proces weer, zodat je marges elke keer kleiner worden en je steeds preciezer wordt.

Dat is eigenlijk niet wat je wil natuurlijk, want op deze manier loop je soort van achter de feiten aan. Je wil niet op dag 1 een grote marge hebben, want je wil precies voorspellen. Maar dat kan niet, want we hebben geen goede data omdat te kunnen doen, dus daarom moet het maar op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Hier zorgen over China als daar de lock down er af gaat:

https://www.news18.com/news/world/china ... 46785.html
Alle reacties Link kopieren
Topic 11 alweer. Helaas.


Wel prettig om mee te lezen om zo op de hoogte te blijven van de laatste nieuwsfeiten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is er een betrouwbare site waar ik kan zien welke nieuwsbronnen wel of niet betrouwbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-03-2020 19:57
tvp
+1 ;-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
In het vorige topic werd een Italiaans filmpje aangehaald waarin werd gezegd dat er geen enkele patienten beter werden op de IC en dat ze allemaal doodgaan.... Wilde daar wel even op reageren.

Vanmiddag is die jongen van 16 op de IC bijgekomen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... jaar-babor
Enn schreef:
22-03-2020 19:58
Topic 11 alweer. Helaas.


Wel prettig om mee te lezen om zo op de hoogte te blijven van de laatste nieuwsfeiten
Ja, ik vraag me af hoeveel delen er nog geopend gaan worden voordat we het virus bestreden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
22-03-2020 19:58
Hier zorgen over China als daar de lock down er af gaat:

https://www.news18.com/news/world/china ... 46785.html
dit is altijd het probleem met een lockdown (of andere maatregelen), als je ermee stopt loop je een risico op een tweede golf.
Alle reacties Link kopieren
En alweer een nieuw deel en ik denk dat het voorlopig nog niet de laatste is.
I like being a mess. It's who I am.
florence13 schreef:
22-03-2020 20:00
dit is altijd het probleem met een lockdown (of andere maatregelen), als je ermee stopt loop je een risico op een tweede golf.

Maar de IC is daar nu neem ik aan wel weer op volle kracht inzetbaar of niet?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
22-03-2020 20:01
Maar de IC is daar nu neem ik aan wel weer op volle kracht inzetbaar of niet?
weet ik niet, zou kunnen, maar ik zou er niet vanuit gaan. Als er sinds eergisteren geen nieuwe besmettingen waren, zijn al die oude besmettingen natuurlijk nog niet beter.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
22-03-2020 20:00
dit is altijd het probleem met een lockdown (of andere maatregelen), als je ermee stopt loop je een risico op een tweede golf.
Een lockdown tot er een vaccin is is niet realistisch hè? Dat duurt gewoon nog te lang waarschijnlijk. Dus dan is flattening the curve toch de beste methode waarschijnlijk.
Yavanna schreef:
22-03-2020 19:59
Is er een betrouwbare site waar ik kan zien welke nieuwsbronnen wel of niet betrouwbaar zijn?
Ik houd het maar bij sites waarvan ik er zelf vanuit ga dat ze betrouwbaar zijn zoals The Guardian, NHK (Japan), Nu.nl etc. Telegraaf neem ik wat meer met een korrel zout,
florence13 schreef:
22-03-2020 20:03
weet ik niet, zou kunnen, maar ik zou er niet vanuit gaan. Als er sinds eergisteren geen nieuwe besmettingen waren, zijn al die oude besmettingen natuurlijk nog niet beter.
Dan heb ik het verkeerd begrepwn, ik dacht dat er daar al een tijdje geen tot weinig besmettingen meer bij waren gekomen
tvp
Oke dit is misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe zit het met de virusload in je mond als je kauwgom kauwt? en de enzymen en spijsvertering die geactiveerd zouden worden als je aan het kauwen bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even een ritje Haarlem-Alkmaar-Haarlem doen en het is echt opvallend rustig op de weg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/QmDjEoNhY7M

Verzoek van de artsen het Jeroen Bosch ziekenhuis om deze video te delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven