Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gekke / rare kleine gevolgen

24-03-2020 00:35 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat luchtigers...

Welke maffe kleine gevolgen hebben de coronamaatregelen voor jou? 'Onverwachte' dingen die je niet al overal in de media ziet? Die eigenlijk best onbelangrijk zijn maar waar je toch even van denkt: oh ja, dat ook.

Bijvoorbeeld:
- Had ik net mijn teennagels mooi gelakt voor bij het kickboksen en andere sport... Voor niks dus.
- Mijn winterbanden zitten nog onder mijn auto, zomerbanden liggen bij de garage. Maar ja dat is vast geen "noodzakelijke" reden om de deur uit te moeten, vergelijkbaar met werken of zorgen voor iemand. (En ik weet niet eens of die garage nog open is.)
- Ik had best wel zin in weer eens wat dates nu mijn gebroken hart wat begint te helen.
- Mijn kersverse katjes groeien nu op denkende dat het normaal is dat hun personeel bijna 24/7 thuis is.
- Het gaat nog wel even duren voordat ik mijn nieuwe tent en matje kan uitproberen.
- Goh, nog 2 maanden niet naar kantoor / sportclub / kroeg, zal ik weer eens wat radicalers doen met mijn haar, gewoon omdat het kan en als het tegenvalt dan ziet amper iemand het? (Ik knip het zelf.)
- Al die spullen die ik ging verkopen via Marktplaats, had ik het maar net wat eerder gedaan.
- Mijn pantoffels waren al aan vervanging toe en gaan nu extra snel slijten. :-)
- Benen scheren? Bh's? Wat is dat?

En jullie?
You can never have too many hats, gloves and shoes
De totale overloop van het milieuplein en ondergrondse containers in de straat. Iedereen is aan het opruimen.
Ik shop niet meer! Voor wie zou ik me nog aankleden??
Geen onnodig geld uitgeven aan lunch, broodje hier, chocola daar. Tijdens het tanken niet voor 10 euro extra aan snickers, flesje drinken, gehaktbal hahaha.
Ik kom hier rijk uit straks!
Nagels al 2 weken niet gelakt.
Wij hebben 2 wasmanden. 1 voor kleding en 1 voor ondergoed/handdoeken. Kledingmand is leeg. We dragen al dikke week ons huispak haha.
Hier slijt mijn kleding ook niet.

Loop al een week rond in fleece-trui, dun oud truitje en joggingbroek.
Zonder beha of onderbroek.

De oversokken-rekening gaat wel oplopen aangezien ik die momenteel 7 op 7 draag.


De katten begrijpen er niets van.
Baasje 1 was al een tijd permanent thuis (werkloos) en nu is baasje 2 ook nog es 7 op 7 thuis ...
Die gaan stevig moeten bijkomen dat ze geen 7 keer per dag kunnen miauwen om eten als we ooit weer naar ons werk gaan.
Als ik van dorp naar stad op en neer pendel, rij ik altijd via Duitsland, dat is het snelste. Mijn ouders wonen ook in het grensgebied (wat kilometers zuidelijker) en daar stonden de Duitsers te controleren en Nederlanders terug te sturen. Dus voor de zekerheid rij ik nu niet meer via Duitsland.

Naar de winkel om een pak wc-papier te scoren als ik nog drie rollen heb, terwijl ik dat normaal pas doe als ik aan mijn laatste rol bezig ben. Voor het geval de schappen leeg zijn.
Totaal geen interesse meer in online shopping (kleding voornamelijk) niet kunnen genieten van de nieuwe kleding en bijna geen geld uitgeven alleen albertheijn verdient aan mij ook niet hoeven te tanken..

Mijn huis leren kennen die wij 2jaar geleden gekocht hebben. Ik ben nog nooit langer dan 2dagen achter elkaar thuis gebleven afgelopen 10jaar. Nu al een dikke week.
Oja de bh heb ik momenteel ook niet in gebruik
Geen drukte in het tuincentrum op zondag, waar normaal de hele omgeving heen gaat (+30km rijden voor sommigen). Soms staat de parkeerplaats ramvol incl. chinezen bussen.

Ik werk in een vitaal beroep dus werk gewoon.
Bh's draag ik ook als ik thuis ben, behalve als ik ziek ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat bhloze gedoe niet, maar da's vast afhankelijk van cupmaat.

Wel gelakte nagels hier maar da's ook een gewoonte. Net zoals ik en beetje make up op doe.
Online shoppen doe ik ook niet. Hooguit ga ik puzzels of spelletjes bestellen.
Kat weet idd niet wat er aan de hand is. Maar geniet van alle aandacht.
Afhankelijk van wat het besluit met betrekking tot de scholen gaat zijn, ben ik voorlopig niet of nauwelijks thuis. Zie ik mijn huis gewoon pas in juni weer.
Paar weken geleden dagcrème beginnen smeren.
Mijn kaken begonnen te lelijk te worden van de droogte / winter.

Aangezien Kruidvat voor onbepaalde tijd dicht is - in BE - maar weer mee gestopt want ik kan toch geen nieuw potje kopen als dit leeg is.

En aangezien ik hele dagen thuis zit is er toch ook zowat geen mens meer die mijn gezicht ziet.
De katten deert het niet hoe ik erbij loop.
En man is sowieso van het "no make up" en "niet smeren"-front en ziet zijn vrouw liever pure naturel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn wenkbrauwen niet kunnen doen, ik stelde het telkens uit en nu kan het dus niet, want de salon is ( denk ik) gesloten.

Liefde van mijn man gaat op de proef gesteld worden. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe, veel te dure voetbalschoenen van kind kunnen straks op mp.
De shopper met spullen om te verkopen op Koningsdag moet straks maar naar de kringloop.
Geen nieuwe kleding kopen want er is niemand die het ziet.
Normaal ruim ik het huis een keer netjes op als er bezoek komt, maar dat komt er de komende maanden dus niet. Nu doe ik het voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
We hadden al vier grote dozen met Koningsdagmarktspullen verzameld op zolder. Die staan er nu dus een jaar langer.
We zouden in de meivakantie naar een camping in de buurt, gaat ook niet gebeuren denk ik.
We hebben een bootje die normaliter eind april het water in gaat, geen idee wanneer we dat nu gaan doen.
Ik heb de halve achtertuin leeggehaald, nieuwe planten ga ik ook eerst maar niet halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ineens veel sneller op mijn werk door het weinige verkeer.
Ik plan mijn maaltijden beter vooruit zodat ik niet zo vaak boodschappen hoef te doen.
Ik heb de laatste week mensen gesproken met wie het contact beetje was verwaterd, om te checken of iedereen nog gezond is.
Alle reacties Link kopieren
Bh draag ik nog wel maar even geen make-up. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Patsy-stone, denk je dat je ooit nog over al je ridicule luxeprobleempjes heen zal komen? Ik zie het somber voor je in als ik dat zo hoor.
Wat betreft je ‘kersverse katjes’ had ik trouwens niet anders verwacht dan dat je nu thuis bent voor ze, het zijn tenslotte nog /kindertjes. Dus die hoor je uiteraard goed te verzorgen en niet gelijk hele dagen alleen te laten.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
24-03-2020 05:46
Patsy-stone, denk je dat je ooit nog over al je ridicule luxeprobleempjes heen zal komen? Ik zie het somber voor je in als ik dat zo hoor.
Wat betreft je ‘kersverse katjes’ had ik trouwens niet anders verwacht dan dat je nu thuis bent voor ze, het zijn tenslotte nog /kindertjes. Dus die hoor je uiteraard goed te verzorgen en niet gelijk hele dagen alleen te laten.

Neem ‘s morgens eens een koffietje ipv citroensap. Gaat je volgens mij prima bevallen.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
24-03-2020 05:46
Patsy-stone, denk je dat je ooit nog over al je ridicule luxeprobleempjes heen zal komen? Ik zie het somber voor je in als ik dat zo hoor.
Wat betreft je ‘kersverse katjes’ had ik trouwens niet anders verwacht dan dat je nu thuis bent voor ze, het zijn tenslotte nog /kindertjes. Dus die hoor je uiteraard goed te verzorgen en niet gelijk hele dagen alleen te laten.
Nou jaaah zeg, wat een nare reactie zeg. Doe eens lief!
Wat is niet duidelijk voor je aan de zin;

Even wat luchtigers?
Voor mij verandert er (nog) niet veel. Cruciaal beroep, dus gewoon werken, man ook. Dus lekker opruimen zit er helaas niet in.
Maar op het werk zijn dingen wel anders: veel vaker handen wassen, bewoners zijn allemaal thuis overdag, personeel van dagbesteding werkt nu ook bij ons, dus die leer je ineens beter kennen.
Ik verwacht wel straks meer te moeten werken als mensen ziek gaan worden.
Lekker doorrijden omdat de wegen leeg zijn.
Goedkoper tanken ook.
Meer appcontact met mijn familie.
Geen bloemetje meer kopen, alles wordt meteen doorgedraaid, er ligt niks in de winkel.
Heerlijke rust op straat en in de winkels.
Mijn wasmand is elke dag leeg omdat ik van mijn werk, mijn kleding meteen bij thuiskomst op 60 graden moet wassen.
Mijn man wordt huishoudelijker. Hij zit al veel langer thuis. Zijn werk is zo vitaal dat hij al weken geleden thuis moest blijven zodat niet de hele afdeling in één keer besmet kon raken.

Het inruimen van de vaatwasser kent voor hem bijna geen geheimen meer. Hij ziet ineens ook stof liggen in het ochtendlicht.

Ik daarentegen wordt makkelijker. Met zijn vijven zoveel thuis dan wordt schoonhouden en soort vechten tegen de bierkaai.
Oh, en het journaal is mijn meest bekeken programma.
Mijn mijn vriendinnenapp kijken we ook steevast gezamelijk alle persconferenties en toespraken.
Bizar dat dat ineens de kijkcijferhits van de lente zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ervan dat het voetbalseizoen ineens is afgelopen, zeker nu oudste zoon heeft aangegeven te willen stoppen met voetballen. Het is altijd zo gezellig met de ouders langs de kant en na afloop in de kantine :-( .

Ik zit middenin een zwaar medisch traject, ben al 7 maanden ziek thuis. En nu kan ik niet meer af en toe bij mijn collega’s een kopje thee gaan drinken, terwijl ik het zo fijn vond om contact te blijven houden.

Ik probeerde iedere dag een wandelingetje te maken, om mijn conditie weer wat beter te krijgen. Meestal voor de dagelijkse boodschap. Maar nu voel ik me verplicht om toch binnen te blijven zitten en minder vaak naar de winkel te lopen, terwijl het eigenlijk zo goed voor me is :cry:

Voor mij zijn het vooral de sociale contacten die ik nu mis, merk ik. Natuurlijk ook omdat ik al zolang thuis zit. Juist nu ik een beetje begin op te krabbelen wordt me dat ontnomen, althans zo voelt het voor me.
mida wijzigde dit bericht op 24-03-2020 06:29
0.38% gewijzigd
Yavanna schreef:
24-03-2020 05:12
Ik ben ineens veel sneller op mijn werk door het weinige verkeer.
Ik plan mijn maaltijden beter vooruit zodat ik niet zo vaak boodschappen hoef te doen.
Ik heb de laatste week mensen gesproken met wie het contact beetje was verwaterd, om te checken of iedereen nog gezond is.
Ik ben ineens veel langzamer op mijn werk, nu je nog maar 100 mag op de snelweg. En dat terwijl je nu makkelijk met 150 naar je werk zou kunnen :biggrin: die 100 is wel echt op het verkeerde moment in gegaan hoor :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik kleed me wel gewoon mijn werk kan nu niet, studie gaat gewoon door online les, ik heb wel 3 dingetjes online gekocht omdat ik het erg mooi vond, ik heb zeker wel kast kleding uitgezocht en opgeruimd. Make up draag ik nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Veel relaxter in mijn vrije tijd, thuis sporten is veel minder tijdrovend dan naar de gym, ik ga nu zo weinig mogelijk boodschappen doen, eens in 1,5 week ipv 2 keer per week en ik besef nu pas hoeveel tijd ik in online daten stop.
Ook al is mijn werk in de zorg nu veel spannender en stressvoller, ik slaap gemiddeld 1u langer elke nacht. Normaal gezien ben ik zo’n 2,5 uur voor mijn wekker afgaat wakker.
Dit ga ik toch meenemen eens dit alles voorbij is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven