Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gaan bedrijven dit overleven?

24-03-2020 05:17 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me niet af of, maar meer hoeveel bedrijven er failliet gaan door corona. Want als er geen klanten meer komen wordt het lastig, voor de kleine winkeltjes tot aan grote bedrijven. Ligt er ook aan hoe lang het duurt en aan wat de regering er aan geld in wil steken. Wat denken jullie, komt er een ramp na de ramp?
Hoe lang dit duurt, hoe meer bedrijven over de kop gaan. Ook loopt de werkloosheid op momenteel.

Precies de reden dat Trump nu alweer spreekt over het opheffen van de maatregelen (wat hij overigens niet kan).
Alle reacties Link kopieren
Vooral de kleintjes en de horeca krijgen klappen. Het wordt niet lollig
De financiële maatregelen van het kabinet zijn fors, goed pakket. Maar niet voldoende en uiteindelijk is na de crisis het geld op en is er geen geld meer voor zorg, onderwijs etc.
Voor mijn gevoel zijn de maatregelen erger dan het virus.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 06:41
Voor mijn gevoel zijn de maatregelen erger dan het virus.
Gevoel heb ik ook.
De hele economie gaat eraan, wanneer het virus weg is hebben we een volgend groot, heel groot probleem.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds dat er bij de maatregelen geprobeerd wordt de balans te vinden tussen het beteugelen van Corona en het instandhouden van de economie.

Ook zie ik dat veel mensen alleen nog maar oog hebben voor het beteugelen van Corona, ongeacht de (o.a. economische) gevolgen.

Welke belangrijker is? Geen idee, ik ben blij dat ik daar geen beslissingen over hoef te nemen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
wished- schreef:
24-03-2020 06:47
Gevoel heb ik ook.
De hele economie gaat eraan, wanneer het virus weg is hebben we een volgend groot, heel groot probleem.
Idd en als er op dat moment een virus langskomt wat wél echt gevaarlijk is, dan hebben we geen buffer, geen energie, niets.
Alle reacties Link kopieren
In Groningen zijn twee van mijn favoriete zaakjes net voor de Corona gestopt. ART voor kleding en Venice voor schoenen.

Ik vrees voor mijn winkel van sinkel (huishoudspullen zonder stekkers), het pietepeuterig zaakje "De Klomp".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook al de hele crisis af of dit nou echt de oplossing is. Zoveel ondernemingen kapot, dat gaat heel veel mensen raken.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
24-03-2020 07:04
Ik vraag me ook al de hele crisis af of dit nou echt de oplossing is. Zoveel ondernemingen kapot, dat gaat heel veel mensen raken.
Zonder maatregelen zou Corona de maatschappij ook enorm ontwrichten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
24-03-2020 07:06
Zonder maatregelen zou Corona de maatschappij ook enorm ontwrichten.
Dat zeggen ze, maar corona heeft daar tot nu toe nog geen enkele kans toe gekregen.

We hebben het alvast uit angst voor covid19 helemaal zelf ontwricht.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
24-03-2020 07:04
Ik vraag me ook al de hele crisis af of dit nou echt de oplossing is. Zoveel ondernemingen kapot, dat gaat heel veel mensen raken.
toch is vriend en vijand het erover eens, dat het wel juist is
Politieke partijen, van links naar rechts (op een handje mensen na, die het nodig vindt ook nu te schoppen, om te schoppen) en de wetenschap

ben benieuwd welke oplossing jij ziet
Solomio schreef:
24-03-2020 07:06
Zonder maatregelen zou Corona de maatschappij ook enorm ontwrichten.

Dat denk ik ook en wat dat betreft is het kiezen uit twee kwaden.

Tot nu toe vind ik dat ons kabinet het heel goed en pragmatisch aanpakt. (Uitgezonderd van de kerkelijke huwelijken)
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 07:09
Dat zeggen ze, maar corona heeft daar tot nu toe nog geen enkele kans toe gekregen.

We hebben het alvast uit angst voor covid19 helemaal zelf ontwricht.
ga eens in Italie kijken
dat proberen we hier dus te voorkomen
Solomio schreef:
24-03-2020 06:55
Ik zie steeds dat er bij de maatregelen geprobeerd wordt de balans te vinden tussen het beteugelen van Corona en het instandhouden van de economie.

Ook zie ik dat veel mensen alleen nog maar oog hebben voor het beteugelen van Corona, ongeacht de (o.a. economische) gevolgen.

Welke belangrijker is? Geen idee, ik ben blij dat ik daar geen beslissingen over hoef te nemen.

Dit inderdaad. Pfff
Ik denk ook dat ze heel erg die balans zoeken, en bij twijfel meer richting corona preventie neigen

Maar hoe langer het duurt, hoe meer bedrijven het de kop gaat kosten uiteraard
Ik denk dat je het misschien per bedrijf moet bekijken, maar daar heb ik helaas ook al geen verstand van.

Gisteren vroeg ik me bvb al af hoe het zou gaan met zo'n bedrijf als center parcs.
Is dat trouwens een camping, of niet?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
24-03-2020 07:09
Dat zeggen ze, maar corona heeft daar tot nu toe nog geen enkele kans toe gekregen.

We hebben het alvast uit angst voor covid19 helemaal zelf ontwricht.
Je hebt de doden en de ic-opnamen ff gemist afgelopen dagen? O_O
En in de andere landen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
De prijs om enkele duizenden oude mensen nog een jaar extra te laten leven is hoog.

In Italië bijvoorbeeld zijn de mensen die sterven gemiddeld 81 jaar oud, en de gemiddelde levensverwachting is daar 82 jaar.

Linkjes:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -populatie
https://www.indexmundi.com/map/?v=30&l=nl
retrostar wijzigde dit bericht op 24-03-2020 07:33
29.88% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
24-03-2020 07:14
Dit inderdaad. Pfff
Ik denk ook dat ze heel erg die balans zoeken, en bij twijfel meer richting corona preventie neigen

Maar hoe langer het duurt, hoe meer bedrijven het de kop gaat kosten uiteraard
Volgens mij is het belangrijkste criterium of er genoeg ic-bedden zijn.

Stijgt het aantal besmettingen te snel dan worden de maatregelen aangescherpt, blijven we onder die kritische grens dan kan de economie wat meer gespaard worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-03-2020 07:29
De prijs om enkele duizenden oude mensen nog een jaar extra te laten leven is hoog.

In Italië bijvoorbeeld zijn de mensen die sterven gemiddeld 81 jaar oud, en de gemiddelde levensverwachting is daar 82 jaar.

Auw.... op het randje.
Maar wel waar.
Ik vrees hierna een economie die jaren herstel nodig heeft. Misschien wel decenia.
En wie is daar het dupe van?
*ik vond al dat mijn generatie telkens alle rottigheden mag opvangen...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik ben op dit moment juist erg blij en trots op de Nederlandse regering. De mensen die nu verantwoordelijk zijn voor het verloop van deze crisis hebben echt wel in de gaten dat de economie forse klappen oploopt hoor. Grappig dat de beste stuurlui altijd maar weer aan wal staan.
retrostar schreef:
24-03-2020 07:29
De prijs om enkele duizenden oude mensen nog een jaar extra te laten leven is hoog.

In Italië bijvoorbeeld zijn de mensen die sterven gemiddeld 81 jaar oud, en de gemiddelde levensverwachting is daar 82 jaar.

Linkjes:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -populatie
https://www.indexmundi.com/map/?v=30&l=nl
Dat bedoel ik dus.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
24-03-2020 07:29
De prijs om enkele duizenden oude mensen nog een jaar extra te laten leven is hoog.

In Italië bijvoorbeeld zijn de mensen die sterven gemiddeld 81 jaar oud, en de gemiddelde levensverwachting is daar 82 jaar.
Dat gaat in NL sowieso al anders, omdat bij veel ouderen helemaal niet meer actief behandeld wordt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
In China begint alles nu weer een beetje, las dat bioscopen daar weer opengaan. Maar cijfers over failliete bedrijven zul je uit China niet krijgen. Ik denk dat de horeca grote klappen krijgt, maar ook KLM en reisorganisaties enzo. En mensen zullen nu ook niet naar Centerparcs gaan.
Hippiemeisje schreef:
24-03-2020 07:32
Ik ben op dit moment juist erg blij en trots op de Nederlandse regering. De mensen die nu verantwoordelijk zijn voor het verloop van deze crisis hebben echt wel in de gaten dat de economie forse klappen oploopt hoor. Grappig dat de beste stuurlui altijd maar weer aan wal staan.
Het heeft voor mij niets te maken met de Nederlandse regering, die doen het niet slecht in mijn ogen, andere landen zijn vaak nog strenger.

Ik denk ook niet dat ik het beter weet, maar ik kan moeilijk geloven dat een virus heel erg gevaarlijk is als er bijna alleen maar 80 plussers aan overlijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven