Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Eindexamens gaan niet door.

24-03-2020 10:56 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/c ... ~a4e3ff04/

Ik vind het een raar idee, voor mijn dochter betekend dit dat ze geslaagd is. Maar wat sneu voor de kinderen, die nu kantje boord staan en nu de kans missen om hun cijfers nog op te halen 😢

En hoe gaat het verder, krijgen ze wel een diploma of alleen een overgangsbewijs?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Had het er net met mijn dochter (MBO) over dat het een heel raar einde van je middelbare schooltijd is. Zo zit je nog stevig te blokken en zo is het voorbij.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
24-03-2020 10:58
Had het er net met mijn dochter (MBO) over dat het een heel raar einde van je middelbare schooltijd is. Zo zit je nog stevig te blokken en zo is het voorbij.
Dit dus, vanochtend nog lessen via teams en nu is het klaar.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik het begrijp (werk zelf in onderwijs) is het wel mogelijk om je cijfers nog op te halen indien je er slecht voor staat, maar dan niet met de centrale examens maar met (extra) schoolexamens.
Alle reacties Link kopieren
Hoor net dat het diploma gewoon geldig is en ze door kunnen stromen naar hun vervolg opleiding
Alle reacties Link kopieren
Al slaag je is het nog niet fijn. Je blijft altijd de lichting die ‘zomaar’ een diploma heeft gekregen. Ik ben er niet blij mee voor mijn dochter :(
Alle reacties Link kopieren
D0ris schreef:
24-03-2020 11:02
Hoe ik het begrijp (werk zelf in onderwijs) is het wel mogelijk om je cijfers nog op te halen indien je er slecht voor staat, maar dan niet met de centrale examens maar met (extra) schoolexamens.
Maar hoe gaan ze dat doen dan, daarvoor moeten ze dan toch ook naar school?
Voor degenen die er goed voor staan is dit fijn nieuws, maar voor de rest wordt het dus alsnog spannend.
Alle reacties Link kopieren
Dit is heel lastig, er slagen en zakken nu mogelijk kinderen ten onrechte. En wat is de waarde van hun diploma? Hoe gaan vervolgopleidingen hiermee om?
dahlia74 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 11:09
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tropischvisje schreef:
24-03-2020 11:04
Al slaag je is het nog niet fijn. Je blijft altijd de lichting die ‘zomaar’ een diploma heeft gekregen. Ik ben er niet blij mee voor mijn dochter :(
Had ook liever anders gezien hoor. Denk wel dat het anders is, wanneer je zoals mijn dochter, nu naar het MBO gaat, dan wanneer dit je laatste opleiding is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zat inderdaad nog te leren toen zijn broer appte dat de examens niet door gaan. Hij zou hoe dan ook wel geslaagd zijn, maar het is wel een raar einde van 6 jaar middelbare school.
Ik vraag me ook af hoe dat nu op de uni gaat. Hij heeft zich net aangemeld voor zijn vervolgstudie.
Alle reacties Link kopieren
Laten we nou eerst even afwachten wat het officiële verhaal wordt mbt de schoolexamens.
Hier gaan die nog gewoon door met alle leerlingen verspreid over tig lokalen, eenrichtingsverkeer etc etc
Alle reacties Link kopieren
Nos.nl: 'Slob zegt dat de scholen door moeten gaan met het afnemen van deze schoolexamens, maar zoveel mogelijk op afstand. Scholen krijgen ook langer de tijd om dit te organiseren.'

Misschien dat ze iets kunnen met openboek schoolexamens, opstellen schrijven voor de leerlingen die net nu niet voldoende staan. Er is natuurlijk meer dan alleen de standaard schriftelijke open vragen toets.
Maar voor de leerlingen die er echt slecht voor staan zal het weinig soelaas bieden, die hebben echt en live onderwijs nodig waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
24-03-2020 11:09
Laten we nou eerst even afwachten wat het officiële verhaal wordt mbt de schoolexamens.
Hier gaan die nog gewoon door met alle leerlingen verspreid over tig lokalen, eenrichtingsverkeer etc etc
Deze zijn bij mijn dochter allemaal, vlak voor de crisis afgenomen, zij is dus “echt” klaar. Ze heeft nog wel een herkansing gepland staan, maar met het huidige cijfer is ze “geslaagd”
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn middelste wordt net gebeld,zijn mondeling gaat vanmiddag gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
24-03-2020 11:12
Mijn middelste wordt net gebeld,zijn mondeling gaat vanmiddag gewoon door.
Dat zijn schoolexamens en moeten dus afgerond worden, wens hem maar succes.
Such a beautiful place to be with Friends.
Nichtje vorig jaar gezakt voor havo. Staat er nu goed voor dus wat dat betreft geen probleem maar ze had zich verheugd op de dag van de uitslag, en het echt verdiend hebben nu meer gevoel van een diploma gekregen.

Voor diegene die er nu nog net niet zo goed voorstaan is het ook kut lijkt mij..
Gaat je kans..

Maar zo maar eens naar Slob luisteren hoe het precies werkt.
Mijn dochter is nu bezig met haar derde tentamen week.
Ze is gister begonnen en is volgende week dinsdag klaar.

Zij maakt haar tentamens online vanuit huis.
De helft is mondeling. Dat gaat via Google meet.
De andere tentamens gaan ook online. De tentamens zijn aangepast zodat ze meer verbanden moeten kunnen leggen enzo. En langere tentamens. Tijd om echt dingen op te zoeken is er niet volgens de examencommissie.

Dan heeft ze volgende week in elk geval wel al haar schoolexamens gedaan.

Raar idee dit! Niet de spanning van het maken van de examens, geen spanning van het telefoontje of je wel of niet bent geslaagd.

Inderdaad de generatie die “zomaar” het diploma heeft gekregen. Terwijl ze er echt goed voor heeft geleerd. Zo dubbel dit.

We wachten af wat er verder gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Wederom een bizar besluit.
Tropischvisje schreef:
24-03-2020 11:04
Al slaag je is het nog niet fijn. Je blijft altijd de lichting die ‘zomaar’ een diploma heeft gekregen. Ik ben er niet blij mee voor mijn dochter :(
Het In-Holland effect, mensen met een diploma van die school worden ook met argusogen bekeken.
Mijn nichtje doet dit jaar examen. Ze stond er goed voor, maar keek uit naar het CSE, en de hele laatste periode. Echt heel sneu dit, maar ja er moest iets verzonnen worden.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 11:26
21.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die een vervolgopleiding gaan doen is de schade echt wel te overzien.
Het is meer gevoelsmatig dat het sneu is, het gevoel het niet verdiend te hebben, idd geen telefoontje, geen examenfeest, geen spanning, anders zijn dan diegenen die je voor gingen.

Maar ik geloof er niet in dat men ze straks betiteld als: de generatie die zomaar een diploma heeft gekregen. Denk dat het meer de moederharten is die nu spreken dan dat dit feitelijk zo zijn uitwerking gaat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het kan niet anders, maar wel erg sneu voor de pubers. Geen feestjes, geen feestelijke uitreiking.
Het is 1x eerder gebeurd, aan het einde van de tweede wereldoorlog.
Ze kunnen nu gewoon doorstromen naar een vervolgopleiding.
ik geef mn bek ook maar een douw
Over het MBO is nog geen besluit genomen qua examens. Bij ons beginnen die aanstaande maandag. Alles is omgezet vanwege max. aantal personen per lokaal. Het was een megaklus dus als het niet doorgaat, al het werk voor niks.
Toch lijkt het me een verstandig besluit, het is schier onmogelijk om alle richtlijnen van het RIVM te volgen en de veiligheid te garanderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit in Havo-4 en staat kantjeboord. Geen idee hoe hiermee wordt omgegaan. We horen het hopelijk vandaag, officieel volgende week de derde serie schoolexamens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen met staatsexamens.

Dat is ook een enorme groep. Welke überhaupt geen schoolexamens hebben gedaan, en afhankelijk zijn van de staatsexamens of (en hoe ze verder) kunnen gaan met de vervolgopleiding.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-03-2020 11:44
Mijn zoon zit in Havo-4 en staat kantjeboord. Geen idee hoe hiermee wordt omgegaan. We horen het hopelijk vandaag, officieel volgende week de derde serie schoolexamens.
Dan moet hij toch nog een jaar? Of zit hij Havo-5? Hopelijk redt hij het.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven