Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Blonde vraag "koorts"

24-03-2020 19:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke don't shoot me voor de vraag en vergeef me dat ik zelfs niet eens blond ben..

overal wordt koorts/verhoging gebruikt (bel dokter bij 38 graden en ademhalingsproblemen) etc.

Maar ondertemperatuur is daar ook een grens in wanneer thuisblijven handiger is?

Lijkt me dat vatbaarheid en verminderde weerstand bij ondertemperatuur wel zullen meespelen ongeacht of het wel of niet bij de symptomen kan horen.

Ik vind het lastig te bepalen hoe te handelen.
Heb ik in mijn eigen Google poging iets gemist?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Wat is je temperatuur, hoe heb je die gemeten en wat zijn de rest van je klachten?
Maar wat is je temperatuur dan?
En hoe meet je?
Wat is je temperatuur dan? En hoe meet je.

Ik heb standaard een ondertemperatuur, en voel me niet echt vatbaarder.
En niet in je oren meten als je recent buiten was, dan valt het altijd lager uit.
Alle reacties Link kopieren
34,4 graden met een oorthermometer, vroeg me eigenlijk af of er een algemene grens was ;)
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
24-03-2020 19:23
34,4 graden met een oorthermometer, vroeg me eigenlijk af of er een algemene grens was ;)

Dan zou ik maar de dokter bellen als ik jou was. Of een betere thermometer kopen.
moonenz schreef:
24-03-2020 19:23
34,4 graden met een oorthermometer, vroeg me eigenlijk af of er een algemene grens was ;)
Als dat je temperatuur is zit je hier niet meer vrolijk te typen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een collega met corona vertelde dat ze wisselde tussen 39 en 35 graden. Zij was wel echt ziek. Jij ook?
moonenz schreef:
24-03-2020 19:23
34,4 graden met een oorthermometer, vroeg me eigenlijk af of er een algemene grens was ;)
Da's niet goed hoor. 35,5 is al zorgelijk.
Nou zijn oorthermometers niet heel betrouwbaar trouwens.
Het beste is nog steeds rectaal meten
Ondertemperatuur is vaak een reactie op koorts. Soort compensatie.

Gewoon zometeen nog eens meten.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 19:29
1.51% gewijzigd
Ik zou nog eens meten, maar dan in de kont.
Koop een andere thermometer en test nog eens. als je verder geen klachten hebt , kan het haast niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens zo'n infrarood thermometer gekocht, ook te gebruiken als oorthermometer, maar hij ging heel rap terug naar de winkel omdat hij de idiootste resultaten gaf.

Mijn huisarts had evenwel een goede dus er zijn verschillen in kwaliteit.

Rectale thermometers kunnen onderling 1/10 graad verschillen maar dat maakt niet veel uit. Voor 1 euro heb je er al een.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je alleen koorts of ook andere symptomen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Omron ken ik als een goed merk infrarood. Maar koorts komt hier zelden voor dus ik koop hem niet. Als je een kind hebt kan het lonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb standaard een temperatuur van 36 graden. Nu anderhalf tot twee graden daarboven en dus heb ik netjes gebeld. Tenzij je ernstige luchtwegklachten hebt, zoals moeite met ademhalen, gaan ze niets voor je doen en word je ook niet getest.

Als je thermometer 344 aangeeft en je voelt je goed, is dat een duidelijk teken dat je thermometer niet goed functioneert.
-Darkside- schreef:
24-03-2020 19:26
Da's niet goed hoor. 35,5 is al zorgelijk.
Nou zijn oorthermometers niet heel betrouwbaar trouwens.
Het beste is nog steeds rectaal meten
Mijn dochter krijgt als reactie op koorts steevast ondertemperatuur. De eerste keer schrok ik me rot (was ze een baby) maar ook nu vind ik het echt een naar idee. Ze komt ook wel onder de 35,5 wat volgens medische websites een kritieke grens is.
Nu hebben wij van nature wel al 36-36.5 en bij 37.8 liggen we gammel op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Andere thermometer niet in huis helaas, morgen eens kijken of die weer verkrijgbaar zijn.

Ik heb ontzettende hoofdpijn sinds zaterdagochtend en spierpijn dat wijd ik meer aan stress en hoofdpijn is ook geen van de hoofdsymptomen. Koud/rillerig ook na 3 lagen kleding en sinds vanochtend lichte keelpijn (maar dat heb ik minimaal 2x per jaar door vergrootte amandelen dus dat zegt zo weinig). Geen griep-(verkouden/snotneus ofzo) /benauwdheidsklachten.

Maar hiervoor is geen algemene richtlijn?
moonenz wijzigde dit bericht op 24-03-2020 19:54
11.61% gewijzigd
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
24-03-2020 19:26
Da's niet goed hoor. 35,5 is al zorgelijk.
Nou zijn oorthermometers niet heel betrouwbaar trouwens.
Het beste is nog steeds rectaal meten
Echt? Dat is mijn normale lichaamstemperatuur!
moonenz schreef:
24-03-2020 19:48
Andere thermometer niet in huis helaas, morgen eens kijken of die weer verkrijgbaar zijn.

Ik heb ontzettende hoofdpijn sinds zaterdagochtend en spierpijn dat wijd ik meer aan stress en hoofdpijn is ook geen van de hoofdsymptomen. Koud/rillerig ook na 3 lagen kleding en sinds vanochtend lichte keelpijn (maar dat heb ik minimaal 2x per jaar door vergrootte amandelen dus dat zegt zo weinig). Geen griep-(verkouden/snotneus ofzo) /benauwdheidsklachten.

Maar hiervoor is geen algemene richtlijn?
Je kan altijd de huisarts bellen om te vragen.

maar dit zijn klachten om wel thuis te blijven, je hoeft niet naar de huisarts als je niet benauwd bent.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
24-03-2020 19:48
Andere thermometer niet in huis helaas, morgen eens kijken of die weer verkrijgbaar zijn.

Ik heb ontzettende hoofdpijn sinds zaterdagochtend en spierpijn dat wijd ik meer aan stress en hoofdpijn is ook geen van de hoofdsymptomen. Koud/rillerig ook na 3 lagen kleding en sinds vanochtend lichte keelpijn (maar dat heb ik minimaal 2x per jaar door vergrootte amandelen dus dat zegt zo weinig). Geen griep-(verkouden/snotneus ofzo) /benauwdheidsklachten.

Maar hiervoor is geen algemene richtlijn?
Natuurlijk wel voor dit soort symptomen geldt dat je binnen moet blijven. En in principe ook je huisgenoten. Tot je minimaal 24 uur geen symptomen hebt. Je bent zelf aan het verzinnen wat je zou kunnen hebben maar zo werkt het niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2020 19:28
Ik zou nog eens meten, maar dan in de kont.
En dan niet met die oorthermometer he?! :bonk:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ter vergelijking: mijn normale temp 's morgens is 36,4 tot 36,8 en als ik wegga en flink doorloop meet ik bij terugkomen meestal iets tussen 37,3 tot 37,6. Vrij snel daarna loopt de temp terug tot 37,0-36,8.

Dus bij lichaamsbeweging loopt je temp flink op zonder dat je koorts hoeft te hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij griepachtige klachten zoals hoofdpijn en spierpijn blijf je binnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven